Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Esztergálás

Indította gaben, 2024 április 09, 16:02

Előző téma - Következő téma

KoLa

Úgy-úgy [#eljen]nekem csak kettő van úgyhogy az egyiken szoktam cserélni a tisztítót vágóra ha szükség úgy hozza , a másikon általában gumitányér 40-60-as Rota vagy legyezőcsiszoló[#wave]

000000000

Én is úgy tudtam, hogy jók.
Épp ezért döntöttem így.
Ok, hogy szénkefe. De miért üt a korong...
Tegnap vettem. ma kezdtem használni először nem volt se ütés se nyikorgás.
Nem vettem volna én ennyire drága gépet, mert nem engedhetem meg magamnak.
Van egy szekerünk ami már nem kell és ezt viszem el a méhbe, csak ezért vettem meg, mert gondoltam, ez fedezi és nem lesz gondom egy darabig flexre.
Erre tessék.
Most beveszek valamit és próbálok aludni.

35kpazcgr

Milyen korongot használsz?
Az sem mindegy. Szerintem a legjobb a Bosch korong, bár ez drága. Hasonlóan jó a Tyrolit, de lényegesen olcsóbb.
És miért vettél ilyen nagy gépet? Mit akarsz vele darabolni? Vasúti síneket?

4um5b65d

Na most ha megfigyeled akkor , a magam részéről a legtöbb esetben a hobbístának rakom fel az anyagot, mert hát ugye neked mit mutassak, megvan minden tudásod ami kell.
 
A példádnál maradva , úgy gondolom, hogy ez már nem tipikus hobbista alkatrész.
Ha véletlenül mégis hobbista fogja gyártani akkor sem lesz elegendő egy elméleti előtolás és fordulat érték, mert az egésznek az elsődleges nyitja a megfelelő geometriájú kés kiválasztása vagy elkészítése.
Vajon melyik hobbistának jut eszébe, hogy hajlított nagyoló kést használjon ehhez a művelethez? Illetve ha vékonyabb az anyag akkor vajon miért ne a hajlítottat válassza , inkább egy ide kedvezőtlenebb homlokélű kést.
Ebben Tibor sosem fog tudni segíteni, mert elméleti ember.
Te is írtad, hogy nálunk az elmélet az felejtős.....

Farkas Ádám

Segítség béna vagyok:
Van két ilyen edzett 12-es tengelyem szeretnék bele 8-as lyukat fúrni 20mm mélyen. De olyan kemény hogy elsőre nem volt olyan szerszámom ami vitte volna.
 
Hogyan-e?
 
Azon gondolkodtam hogy van 6-os tömörkeményfém maróm, azt megköszörülöm lyukkésnek...
http://cnctar.hobbycnc.hu/Adam/miez/DSC03285.jpg" border=0>
http://cnctar.hobbycnc.hu/Adam/miez/DSC03286.jpg" border=0>

000000000

Nem tudom márkára milyen korong, náluk vettem.
Közbe van, hogy az embernek nagyobb vasakat is vágni kell, pl. mint ez a szekér..

4um5b65d

Esetleg egy kőzetfúró ?

35kpazcgr

(Lassan nyitni kellene egy sarokcsiszoló topikot.)

robroy007

ütni leginkább a sérül korongtól tud még ha új is ami kinyírja idővel a csapágyazást  
 
egyik ismerős 10-ből választ próba után gyors darabolóra korongot 350-es átmérőben a boltos elsőre hülyét kapott aztán megértette és azóta neki lehet válogatni
 
senkinek sem hiányzik egy szem vagy más testrész elvesztése az anyagspórolás miatt vagy rossz szövetszerkezet miatt a korongban
 
tegyél fel egy másik vadi új korongot próbaképpen biztos kisebb vagy semmi nem lesz az ütésből szerintem  
 
mondjuk ha kiegyensúlyozó anyát kaptál a géphez az is okozhat ilyen galibát bár még soha nem láttam közelről
 
mert abba csapágy golyók vannak és maguktól állnak be egyensúlyi helyzetbe amihez kellhet az a 2-3 mp
 

Farkas Ádám

Lehetséges. A nagyobbikat egyenlőre befogni sem tudom :) kell hozz csinálnom még valami perselyt is. Macerás szakma ez a esztergályosi [#szomoru1]

KoLa

Ha egyébként nincs benne semmilyen furat most, akkor néhány Vídiafúróval megoldható csak előtte köszörüld meg negatív élszögűre  de éles legyen! 200-as fordulat elég lesz és intenzív hűtés!Ha csak nem valami illesztett furat kell bele

Farkas Ádám

De van benne egy asszem 5-ös imbusz hely, és utána egy M4-es menet

j3rx6bsjd

Kőzetfúró jól megköszörülve,alacsony fordulaton kis előtolással szárazon és néha szünetekkel.
Kiállításokon lehet kapni "bazári" reklámárusoktól olyan betétes fúrót ami nem olvad ki,na azt lehet rendesen tolni is,az nagyon bírja.Reklámként a helyszínen szoktak vele reszelőt fúrni meg ilyesmi.

robroy007

lehet, hogy csak kéreg edzett, cementált akkor szerencséd is lehet de nem könnyű áttörni akkor sem
 
a múltkoriban tengelyvéget kellett alakítani és volt közte egy gyári vég is (a töbi közbenső vágás volt) na arra köpködött rendesen a cimbora mire meg lett a magmérete az M8-nak
 
azt hiszem meg központozta aztán apránként esztergálta a kérget mire hozzáfért a belselyéhez ahol már nem volt gond

Farkas Ádám

Megpróbálom megfúrni köszönöm a tippeket[#worship][#worship]