Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Esztergálás

Indította gaben, 2024 április 09, 16:02

Előző téma - Következő téma

000000000

Annyit még hozzátennék, hogy volt egy áruház amit felhívtam.
Azt mondta az eladó, hogy vigyem őhozzá blokk se kell és ő elrendezi a garanciális javítást esetleg cserét.

000000000

BLOKK NÉLKÜL!

besirkyjh

Szia  
 
Elhiszem hogy ilyet mondtak de azt nehezen hogy egy ilyen cég mint a Bosch ilyen hitel vesztést meg engedhet magának ( csere ) föleg nem a kék termékeivel .
Ha a Bosch mondja akkor elhiszem a többieknek nem hiszek .Vagy minden országra más mentalitásu emberekhez más és más lenne a garancia ?:)
Ilyenkor bennem felébred a csak azért is ösztön .
 
Furcsa

besirkyjh

Még valami  
 
Irasd le vele , ha leirja akkor igaz.

jv7pu3a5p

Hát ez nagyon furcsa. Én a helyedben felhívnám a fogyazstóvédelmet és utánajárnék. Még egy 1 millás Hifit is ki kell cserélni 3 napon belül. Autót nem, ha jól emlékszem.  
De, fogyasztovedelem.hu minden ott van.

besirkyjh

Lapozgattam kicsit és nem találtam olyat hogy a Bosch termékekre nem vonatkozik a 3 nap.
 
Ez egy törvény és nem a Bosch és föleg nem egy bolti alkalmazott fogja eldönteni vagy felübirálni .
A blokkal meg  hát nem is tudom , ha annyira kifogásolják keressék vissza a könyvelésükböl ( de ez igy már tul bonyolult ) ki kell hogy cseréljék .
 
 

robroy007

ide menj fel https://www.bosch-pt.com/warranty/index.jsp;jsessionid=88C76BB202B516256B00F608361C88AC" TARGET=_fnew>Bosch 3év garancia
 
regisztrálni kell 4 héten belül a gépet számlát nem kér csak eladót és várost

000000000

Sajnos kevesen tudják, mert ugye nem szokott gond lenni ezekkel a gépekkel. Ide is feldobtam a kérdést http://www.gyakorikerdesek.hu/otthon__barkacsolas__1024587-tenyleg-nem-ervenyes-bosch-kek-termekeire-a-harom-napos-csere-garancia
4 emberből 1 tudja (tapasztalatból)
Én sajna mindig ráfázok ezekkel a jó dolgokkal.
Telefonba is megvettem a világmárkát hordom is szervíbe rendesen.
Még jó, hogy 2 év garancia van rá.

Farkas Ádám

Jelentem sikerült a fúrás!!!
Ráment egy két óra, meg vagy 50x köszörültem. Bellül is kemény volt. Három gagyi kőzetfúróhegy elfogyott.
A történet:
Ezeket a gyári fortunálat akartam használhatóvá tenni
http://cnctar.hobbycnc.hu/Adam/kis/1.jpg" border=0>
sajnos csak egy kis csonk állt ki a meghajtó oldalon
http://cnctar.hobbycnc.hu/Adam/kis/3.jpg" border=0>
szétszedve:
http://cnctar.hobbycnc.hu/Adam/miez/DSC03285.jpg" border=0>
fúrás után:
http://cnctar.hobbycnc.hu/Adam/kis/DSC03288.jpg" border=0>
azt a tüskét beragasztottam, majd készre esztergáltam:
http://cnctar.hobbycnc.hu/Adam/kis/DSC03289.jpg" border=0>
Összeraktam, most már mehet rá a meghajtókerék, vagy kuplung:
http://cnctar.hobbycnc.hu/Adam/kis/DSC03292.jpg" border=0>

35kpazcgr

Nem akarom védeni a Bosch gépeket, de szerintem nagyon jók. Mint írtam, nekem pl. a 115-ös sarokcsiszolóból 6 db van (van nagyobb is). Van közöttük olyan, amit még 1997-ben vettem, tehát 13 éves. Napi átlagban 2-3 órát használom őket szinte folyamatos üzemben. Garanciális gondom egyikkel sem volt. Ennek lejárta után magam javítom őket. Ehhez persze ismerni kell a lelkivilágukat.  
Eleinte még komoly (SKF) csapágyakkal szerelték őket, újabban valami gagyi Japán (gyaníthatóan Kínában gyártott) olcsó csapágyakat raknak bele.
Ezeket minél előbb ki kell dobni nagy ívben, és helyükre SKF 2RS-eset tenni. Ez alapból csak a forgórészen cserélhető egyszerűen, a kihajtó tengelyen már bonyolultabb, mert a csapágy külső kérgére fröccsöntik a házat, és utána szerelik készre a csapágyat. De megoldható, persze csak a garancia lejárta után, de addig az eredeti is simán bírja.
A másik hiba, amit nem értek, hogy miért van így, de ez is könnyen orvosolható. A gyárilag használt kenőzsír, amivel a hajtómű házat feltöltik, nagyon "sűrű", használat közben kicsapódik a ház oldalára, ott is marad, és nem ken semmit, a fogaskerekek idő előtt elkopnak. Egy szintén profi gép (FEIN) garanciális szerelőitől kaptam az ötletet, hogy ez ellen mit lehet tenni. Valami komolyabb csapágyzsírt motorolajjal kell összekeverni kb. méz állagúra. Ezzel kell kicserélni az eredeti zsírt. Ez használat közben a szünetekben mindig visszafolyik a fogaskerekek közé, és biztosítja a kenést a következő indításkor.
Egyébként ahogy kezd furcsa hangja lenni a csapágyaknak, azonnal cserélni kell őket, megéri.
Egy másik hiba, ami a tönkremenetelek 90%-át okozza, hogy idővel leég a forgórész. No nem a túlterheléskor, hanem normál használat során is. Ennek oka, hogy a ventilátor által beszívott levegő (ami végigmegy a teljes forgórész mellett) a benne található fémszemcsék miatt (ez ugye használat közben "keletkezik") elkoptatják a tekercsek lakkozását, beékelődnek a menetek közé, zárlatot okozva, ami miatt leég a forgórész.
Na, ezt megelőzendő én időnként kiszedem a forgórészeket (ilyenkor nagyítóval kitűnően látható a lakk lekopása) és keréktárcsa színtelen lakkal (ez jó kopásálló és gyorsan szárad) jó alaposan lefújom a kilátszó tekercseket. Így szinte addig tudom használni a forgórészeket, amíg a kommutátorok már csontig lekopnak. Van olyan gépem, amelyikben már a harmadik forgórész van cserélve a kommutátor elfogyása miatt.
Na, "röviden" talán ennyit.
[#email]

KoLa

Nagyon jól sikerült a fúrás! gratulálok![#eljen]
Látva így szétszedve, nem lett volna egyszerűbb egy új tengely esztergálni?egy darabból?
Egy két ilyen szerszámbefogó nálam is elférne![#smile]

KoLa

Hát már megint tanultam valamit! Köszi![#eljen][#wave]

35kpazcgr

Még valami!
A "gagyi" 2000-3000 Ft-os TESCO-s (OBI-s, PRAKTIKER-es, stb) sarokcsiszolókkal is "csodát" lehet tenni.
Az előbb említetteket meg kell csinálni velük (csapágy és zsír csere, forgórész lelakkozása).
És még valamit!
Ezeknél általában "elfelejtik" megedzeni a fogaskerekeket költséghatékonyság miatt, pedig azok általában edzhető anyagból készülnek.  
Ha valaki meg tudja oldani, akkor szedje ki ezeket a fogaskerekeket, ellenőrizze őket (akár "reszelő-próbával") és ha kell, szakműhelyben edzesse meg!
Kellemesen fog ezek után csalódni ezekben a gépekben!
[#awink]

35kpazcgr

Ha belegondolok, kb. 7 db. ilyen sarokcsiszolót lehet venni 1 db. BOSCH árából!
[#mf2]

Farkas Ádám

Köszönöm az ötleteket, Laslie-nek is[#worship][#worship]. Én nem tudnám megcsinálni újra a tengelyt mert a fogaskerék a tengelyből "nől" ki. A másikon meg a tengelyben benne van az ER11-es kúp meg az a gallér is.