Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Hegesztés, forrasztás

Indította gaben, 2024 április 09, 16:01

Előző téma - Következő téma

fisrcxuk3

Én az akksi pólus olvasztásra gondoltam ,már többen kiokosítottak,(akik hallottak ilyenről) de még ilyet nem láttam,meg kellene tanulnom.Évente több darab válik használhatatlanná a gondatlanság miatt,leginkább azóta hogy bikakábellel inditunk naponta tőbbször is .

Bicska

No és akkor mi is ez? Lyukasztani, lemunkálni, gyökölni az anyagot hegesztés előtt? [#nemtudom]

J-Steel

A rézbevonatos szénelektródák ívhegesztőgéppel való ívgyalulásra alkalmasak.
Angolul a youtube-on rákeresni így: Arc Gouging
 A rézbevonatra azért van szükség, hogy a hegesztő befogója és az ív közötti rész amikor felmelegszik, ne égjen el a szén.
 Speciális elektródatartó kell neki, hogy a sűrített levegőt rá lehessen kapcsolni.
 Dióhéjban talán annyit, hogy aki ívgyalulással tisztít vagy távolít el varratot, az ezzel a legolcsóbb eljárást választja.
Bővebb infó a csatolmányban.

Hogy a pasas a legelső videón miért szénelektródával hegeszti meg a kupufogót, az számomra rejtély. Lehet egyfajta töltőanyag nélküli AWI eljárásként tekint rá. A védőgáz hiánya miatt a varrat porózus lesz és könnyen reped.

      

svejk

Aha!

A technika egyszerű.
A jó pólusra ráfogatni egy 10-16 mm2-es 30-40 cm es vezetéket, a másik végére megy a rúdelemből kihúzott szénrúd.
Lehet neki befogót csinálni, de sokszor csak kombifogóval oda volt fogatva hozzá a kábel.
Kell egy öntőformát esztergálni, és már mehet is a játék.
Hozanyagnak a törött ólom akku sarukat használtuk.
Mert ugye a probléma az akkor szinte egyeduralkodó ólom akkusarukban leledzett, nyúlt, meglazult, vagy a hidegben egyszerűen eltört.
A lényeg, hogy az öntőformát ne nedvesítse a folyékony ólom, mi egyszerűen befeketítettük az acélból készült formát.
Nem árt egy harmadik kéz ami leszorítja, mert az olvadt ólomban úszni akar az acél, illetve alul kifolyhat.
Volt hogy sárral tapasztottuk körbe a forma alját.
A 210 Ah-ás akkuknál gyorsan kellett dolgozni mert könnyen izzásba ment a szénrúd.

fisrcxuk3

Köszi a tájékoztatót. Kb, így mondták el mások is, de nem kell fosni a durranógáz berobbanástól?Én csak olvasztott ólommal  mertem felönteni a formát,viszont nem sikerült eltalálnom a bevitt hőt , mert nem olvadt össze rendesen,ami  a felületet csökkenti, ez pedig újabb hibához vezet.

fn47xk7ei

Én mostanában ezeket szeretem nézegetni a YouTube-n.

jani300

Én felcineztem a törött véget .
Konzervdobozból hajtottam formát ,pantintóssal odafogattam és a gázon olvasztott ólom ment bele . A legtöbb jó lett .
Az utolsót simán felraktam cinnel , addig cseszegettek .
Egy 120 amperos aku cellát sikerült berobbantanom ,tőltés közben a szikrával , rossz volt a cella pezsgett ,én meg hülye voltam azt belátom már utólag ,de megúsztam .
Ja és láttam csodát is egy lada nova vagy mi akku felrobbant indítózás közben . Éppen akartak elindulni jó nagyot szólt . A jóemberek csak ültek benne nem tudták mivan , én meg röhögtem . Le volt csukva motorháztető de a szagából már tudtam mi történt  . .

fisrcxuk3

Kb ugyanez a felállás, évente sok pusztul a megnem húzott poros oxidos stb  . saruk miatt.
Hogy miért kell ,így , annak oka van ; a kitelepített gépből , kibugázzák az akksit , akkuládástól,go-t, tartályostól!
Ezért a bikakábel, ezért a kishordó ,mint üa- tartály.Azután összeszed, vagy ujraindit, akár naponta  3-szor.

fisrcxuk3

Ja ! nálunk már több akksi durrant szét indításkor . Bár , ehhez hozzájárul a kezelő( pl én) hanyagsága is.A kevés savszint az ok, nem ellenőriztem elég gyakran.

fn47xk7ei

Az impulzus hegesztés is elég látványos ebből a szemszögből nézve.

B.Zoltán


fn47xk7ei

Egy csepp- egy impulzus.[#taps]

RJancsi

Korábbi vajúdásom után rászántam magam és vettem egy "öszvér" Iweld Gorilla Multiflux 153 gépet. Amiatt döntöttem emellett, mert inverteres (relatív könnyű), és mind MMA (pálcás) mind FCAW (porbeles) hegesztés készíthető vele. Még azt is ráírták, hogy "Synergic" ami nekem kb. épp olyan marketing fogás mint a "nanotechnológia". De biztos jó valamire. A kicsit nagyobb testvére (kb. 90 000 Ft) már harmadikként védőgázt is tud kezelni, de nem akarok palackcserével, reduktorral bajlódni, az maradjon a profik kiváltsága. A használati utasítása egyszerűen kritikán aluli. Kb. annyi van benne, hogy kapcsold be, állítsd be a paramétereket és hegessz kedvedre. De szerencsére a neten találtam egy egészen használható leírást hozzá. Most jön az ismerkedés, még a dobozában szokja a garázs-szagot.

RJancsi

Megtörtént az első próbálkozás. Pálcával is sokkal szebben hegeszt mint a régi trafóm, bizonyára az egyenáramú hegesztés miatt. Ám a porbeles némi csalódást okozott. A varrat szép lett, ám a pajzsom olyan sötét, hogy gyakorlatilag csak a huzal végén levő pici izzó pöttyöt láttam, abból viszont semmit, hogy mit kéne összehegesztenem. Kell egy új pajzs (vagy egy reflektor, hogy ívfény nélkül is lássam a munkadarabot). [#nyes]

keri

Nagyon jó automata pajzsok vannak már, bazi nagy ablakkal.
Azokat kedvedre állíthatod.

Bár ahogy látom, felment az áruk. Én még 16ezerért vettem a csicsás fényezésű panoráma ablakosat.
http://hegesztestechnika.net/spl/928625/Hegesztopajzsok