Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Napelem, napkollektor és szélgenerátor. Technika és készítés

Indította rty42, 2025 szeptember 20, 12:58

Előző téma - Következő téma

000000000

IdézSzerintem főleg télen lesz rá szükség amikor nem termelnek annyit a napelemek és akkor meg biztos nem túl meleg a Duna.

Sajnos azzal az a probléma hogy egy atomerőművet hűteni kell még akkor is ha áll. Nem lehet csak néhány hónapig használni, utána leállítani, aztán újra indítani amikor újra hideg lett. Na meg nyáron is sötét van, bár nálunk nem, de nálatok igen, nagyon,m és akkor nincs nap energia.

jani300

De elbugázhatom amit a sok napelemes kirak a zöldjáratnak ...

000000000

IdézAz összes teherautó , munkagép diesel szinte .

Az más, mert ha muszáj akkor nem lehet mást csinálni, legalább is addig nem ameddig nincs más lehetőség.

IdézMég mozdonyok is vannak .

Tudom, én sem egy fantáziavilágban élek.

IdézA fagázos megoldás lenne érdekes , és occsó .



Szerintem se nem olcsó, se nem praktikus, se nem "zöld". Itt sok volt a második világháború alatt, teherautók meg traktorok is, de ma szerencsére már nincs, legalább is nem mindennapos.

jani300

Tudom, én sem egy fantáziavilágban élek.


Azért ebből nekem az látszik hogy az "úrvezetők" fogják megváltani a világot a villany autóikkal .

Majd ha tankok akkuról mennek :)

000000000

A Musk az üzletember, nem környezetbarát. A pénz a barátja, na meg a többi szupergazdagok akik mellette ülnek amikor repülget a rakétával a néhány perces utakra. Azt is azért csinálja mert abból is pénzt akar keresni, a célja hogy USA (NASA) bérelje tőle rakétákat. Ha a Musk környezetbarát lenne akkor csinált volna olcsó elektromos "népautót" a jelenlegi Tesla hejett.

remrendes

Megneznem mennyire lenne oszinte a mosolyod, ha mondjuk 4 nap alatt dolgoznal napi 8-10 orat es kozben elautoznal meg ugy 2000km-t a munkaba jovet-menet. En tankoltam hetfon reggel meg tegnap este munka utan es felig van a tank. Ha ehelyett 6-7-8 alkalommal ucsorognom kellett volna az auto mellett a toltore varva, akkor biztosan felgyujtom.
Szoval igen, a diesel autokra szukseg van, ahogy az elektromosokra is, csak meg kene talalni mindegyiknek a helyet. Epp nem a hatotavval kellene foglalkozni, hanem koltseget es tomeget csokkenteni.
Na meg buntetni az autopalya kozepso es belso savjaban 90-nel koborlo (rendszerint zold rendszamos) autokat :)

000000000

Igen, jelenleg mindegyik kell, mindegyiknek van ma helye, de engem nem tudsz meggyőzni  hogy mindenkinek AZ kell, ami van, és MÁS lehetőség nincs.

IdézNa meg buntetni az autopalya kozepso es belso savjaban 90-nel koborlo (rendszerint zold rendszamos) autokat

Ez butaság, csak mese. Nekem is van kollégáim akik azt állítják mert elektromos autók ellenségei de nekem nem ez a tapasztalatom, nem ezt látom az autópályákon, még télen sem. Jövő héten megyek Magyarországra Németországon keresztül, majd meglátom lett-e változás a két év alatt mióta nem voltam ott, de nem hiszem.

Na meg "zöld rendszámos" az nem csak gyenge elektromos autó, a 300 lóerős BMW is... az meg tőled messzire megy mielőtt a kettesbe tudnál váltani. Neki inkább te vagy útba a dízeleddel. [#integet2]

2ni23j35s

Szerintem mindkettőtöknek igaza van, csak nem ugyanott éltek.
Tudjátok néha teherautóval dolgozom és átgurulok Európán. Most lettem túl egy 15000 km-es túrán ez kb 22 nap. Azt láttam, hogy nyugatabbra az elektromos autók mennek rendesen, nem kínozzák magukat a vezetőik a sebesség csökkentéssel, hogy messzebb jussanak. Ott ráadásul szerintem sokkal több a nagyobb teljesítményű jármű. A kicsiket meg tényleg a városban használják, hiszen arra tervezték.
Magyarországon meg matekoznak a tulajok kisteljesítményű autók, kicsi Aku kapacitás, meg sok öregecske hagyományos "szekér"  és még 90 - t se tartják. Közülük egy sem fogja fel, hogy mikor a nyergessel megyek, én nem a sebességet állítom be a tempomaton, hanem az optimális fogyasztást. Ha az 80 vagy veszélyes áru akkor annyival megyek, de ha 85 vagy 90 vagy 93,5 akkor én annyival akarok menni, hiszen az üza megtakarítás nekem plusz pénz, nektek meg tisztább levegő! Tehát ha teherautóval vagyok akkor a tőlem lassabb járgányok húzzanak a belső sávba, tötyörésszenek ott, mert én azt elméletileg reggel 6 tól este 10 ig nem használhatom, de ha személy autóval megyek akkor meg menjenek a külsőbe és én had haladjak. Egyébként meg az lenne a legjobb ha 3 sávos lenne minden autópálya minden irányba... mert én ott előzhetek... Tőlünk keletebbre a villanyosokkal nem sok a probléma, az én nézőpontomból, mert nagyon kevés van belőlük... Ja és négy és fél óránként mindenki álljon ki 45 perc pihenőre...
Tudom néhányan felhördűlnek, de ha a tükörben egy majomfogót látsz reflektorral, az nem azért van mert nem tartjuk a követési távolságot, hanem azért mert hátráltatsz és kicsit lejjebb kellene nyomni a gázpedálodat... A többiekre ez az üzenet nem vonatkozik... igen mindegyik kell, mindnek van helye és IDEJE.

keri

Oké nyissunk új frontot [#vigyor]
A repülés beleértve a rakétákat és az utasszállító repülőket is, ha jól emlékszem a szennyezés 1.5% kibocsájtásért felelős. A közúti közlekedés 16%-al a legnagyobb szelet minden mást megelőzve, szóval ez csak kötekedés.

Főleg hogy a rakéták nem tudnak villannyal menni autónál ez megoldható, ugyan akkor az űripar társadalmi haszna hatalmas, így bőven megéri ennyit rááldozni.

keri

Az nem zöldrendszámos volt, hanem diesel, csak nem láttad a színét a koromtól[#hehe]

Motoros

Egy pár rakéta talán még beleférne, de valaki teleb@szta az eget űrszeméttel, a csillagászok már nem is látnak ki, más károkról nem is beszélve.

Motoros

Jó rendben nem kell Paks, de Paks 2 meg pláne mert felforr a Duna.
De akkor mi marad? Az olaj ügye büdös, a gáz bizonytalan és az is fogy, a szélerőmű jelentéktelen, a napelemek szintén és még a tárolás sincsen megoldva éjszakára legalább.[#conf] Leállítani a teljes ipart, (mezőgazdaságot), vagy behozni a villanyt azoktól akiknek szintén nincsen, vagy a rendszerük már napi szinten rogyadozik?

keri

[#taps]

Lehet hogy volt már olyan, és akkor ebből általánosít mert utálkozni könnyű.
De én is direkt figyelem már egy ideje. Soha nem tartottak fel zöld rendszámmal autópályán. (130-140-et megyek GPS szerint tempomattal)
Kis akkusok igaz hogy szeretnek 90-el poroszkálni a hatótáv miatt, de ezt mindig kamion mögött teszik a szélárnyékkal megspórolható energia érdekében [#vigyor]
Ezek vannak kevesebben. 10-ből 1. A nagy akkusokat látom az autópályán, ezek mennek rendesen a forgalommal 120-130-al.
De a Teslák többnyire engem előznek.

Motoros

Na jó ez szép, de velem megtörtént, hogy Érdnél a régi 7-es úton a 60-al döcögő Teslát előztem a 30 éves dízel szörnyemmel, pontosabban ez már inkább kikerülés volt.
De ez persze csak kivétel ami erősíti a szabályt.
  El tudom képzelni a Tesla soför lelki állapotát amint mély aggodalommal figyeli a villanyóráját[#nyes]

keri

Engem mindig a kicsi benzinesek tartanak fel villanyautóval.
Volt hogy 60-al ment az autópályán a mamika a Matiz-al [#falbav] Ezt nem tudom megelőzni, mert túl sok energia lenne felvenni a belső sáv tempóját, ezért én is beleálltam a seggébe [#eplus2]
De sokszor van ilyen, amikor benzines tragacsokkal tartanak fel.
Nekem régi kis akkus Leafáel 90 optimális sebesség, szóval kamiont tuti nem tartok fel, és ha utolérek egyet akkor nekem is jó az a sebesség amit tartanak, így előzni sem szoktam, mert extra bónuszként takarítja előttem az utat is [#vigyor]