Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Napelem, napkollektor és szélgenerátor. Technika és készítés

Indította rty42, 2025 szeptember 20, 12:58

Előző téma - Következő téma

000000000

IdézTélen úgyis a garázsba áll a drága villanyautó , ne menjen tönkre az akkuja.

Mekkora butaságokat találsz ki... [#csodalk] Látszik hogy nem tudsz sokat ezekről a témákról. Például hogy Norvégiában nagyon sok, úgy tudom kb. 55% elektromos autó. Hogy gondolod ott télen hogy közlekednek? Így mint akkor én?



Norvégiában már 2025-ben be lesz tiltva büdös autók árusítása, annak ellenére hogy olajos nép. Nálunk 2030 a cél arra. Utána mit fogunk csinálni? Kutyák nagyon drágák, pláne ha ilyen Husky húzókutyák, na meg nincs elég. Egy Tesla az olcsóbb is meg praktikusabb is mint ennyi kutyát tartani.

000000000

"Zöld energia" az nem azt jelenti hogy mellette kell a szélkeréknek lenni, vagy a tetején napelem. Már ki van találva a távolsági kábelezés Németországban is. [#nyes]

Víz is "zöld energia". Nálatok nem? Én is csak "zöld energiát" használok. Felét a tetőről hozom, felét pedig vezetéken szállítják hozzám. A házam mellett nincs se szél, se nap, se vízerőmű, mégis 100% zöld energiával megy minden elektromos dolog.

PSoft

Örülök neki hogy Tifelétek már ilyen...szép, zöld a világ! [#wave]

remrendes

Nem nehez ugy "zoldnek" lenni a norvegoknak, hogy az egy fore eso olajkitermelesben a negyedikek a vilagon es nem sokkal vannak lemaradva a masodik helyrol :)

RJancsi

Őszintén kíváncsi vagyok rá, mennyibe kerül egy szánhúzó kutya által megtermelt 1kWh? Tartok tőle, hogy nem a legjobb hatásfokkal alakítja át az élelmiszer tápértékét mechanikai munkává. Ráadásul akkor is "alapjáraton" jár amikor nem végez hasznos munkát. A tápok előállítása sem olcsó, főleg, ha figyelembe vesszük ragadozó mivoltát. Egy növényevő állat felnevelése sem olcsó, azt is etetni kell, majd levágni és kutyatápot készíteni belőle. A zöld takarmány termelésétől a kész kutyatáp etetőtálig való eljutása is rengeteg büdös dízel traktor, teherautó km által jön létre. Akkor mitől is "zöld" a kutyaszán? [#nemtudom]

RJancsi

Mindezt azzal a felsőbbrendő tudattal, hogy a norvégok egy deci olajat sem termelnek ki, hanem eladják az olajmezőket a nagy kitermelő cégeknek. Így az olaj máshol fog elégni és szennyezni a környezetet, a norvégok meg a nagy rakás pénzzel boldogan villanyosítják a közlekedést. Ráadásul nem is lennének rászorulva az olajpiacra, annyi vízesésük van, hogy kisebb nagyobb vízerőművekkel is bőven fedeznék az energiaszükségletüket.

msas

Egy kis olaj a tűzre:
Íme néhány érdekes tény:
Az amerikai légitársaságok teljes üzemanyag-fogyasztása körülbelül 19 milliárd gallon évente.
Az elektromos autók akkumulátorainak gyártásához szükséges ércbányászat teljes üzemanyag-fogyasztása évente körülbelül 21 milliárd gallon.
Az elégetett 21 milliárd gallon üzemanyagból csak 250 000 elektromos autó akkumulátorának építéséhez elegendő ércet lehet előállítani.
Egy elektromos akkumulátor élettartama 10 év, és nem megújuló. 2050-re ezek az akkumulátorok 50 millió fontnyi hulladékkal fogják megtölteni a hulladéklerakókat, amelyek nem bomlanak le.
Vajon az emberek még mindig hinnének-e az elektromos meghajtású autókban, járművekben vagy berendezésekben, ha tudnák, hogy valójában milyen hatalmas a szén-dioxid-kibocsátás lábnyoma?

  

PSoft

Mondjuk ha elég élénk a fantáziám, el tudok képzelni egy hűs vizű patakot is vizikerékkel az E.ON Boostere mellé. [#nyes]

Kicsit tovább gondolva...
Pusztán csak a "tisztánlátás" kedvéért, én zöld energiát, kizárólag zöld színű villanydrótokon engednék vezetni.
Kár hogy a jelenleg hatályban levő szabványaink ezt nem engedik meg. :(
De ha majd a "helyzet fokozódik", biztos vagyok benne hogy egy tollvonással...erre is meg lesz a lehetőség. [#nyes]
Lehet, a németnél már így is van??? [#nemtudom] :)

000000000

Azt én nem mondtam hogy a kutyaszán az zöld, az a te félreértésed. [#nyes] Csak azt kérdeztem tőled hogy mivel közlekednének ha a Tesla meg a többi elektromos autó télen garázsba van tartva hogy ne romoljon el. [#conf] De választ nem kaptam.

000000000

Idézzöld energiát, kizárólag zöld színű villanydrótokon engednék vezetni.

Zöld drót és zöld szigetelés. [#nyes]

R = zöld
S = zöld
T = zöld
N = zöld
PE = zöld

Sok szerencsét a villanyszerelőknek. [#kacsint]

RJancsi

Nincs félreértés, ha figyelmesen elolvasod, sehol sem állítottam, hogy te ilyet modtál volna. Pusztán kíváncsi vagyok mekkora hatásfokkal üzemel egy szánhúzó eb és mennyi széndioxid keletkezik 1 kWh "kutyamunka" létrehozásakor.

keri

Mit olvastatok ti? Én csak egy EON gyorstőltő állomás reklámját kapom.

keri

Ez a gyakorlatban úgy működik, hogy a cégnek van pár napelem parkja, és azok annyit termelnek amennyit a töltőik elhasználnak.

keri

Viszont nem ők használják azt az olajat. Ők nagyon nagy arányban megújulókat használnak, persze főleg a természeti adottságok miatt vízerőműveket.

keri

Najó, erre már korábban válaszoltam hol hibádzik, de azért 2 kérdést feltennék.
1. Most 10 éves a villanyautóm. Azt mondod feltétlen muszáj kidobnom az akkuját?[#vigyor]
2. Ha egyszer drága pénzen kibányászták az alapanyagokat, minek temetnék vissza?
https://villanyautosok.hu/?s=Akkumul%C3%A1tor+%C3%BAjrahasznos%C3%ADt%C3%A1s