Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Napelem, napkollektor és szélgenerátor. Technika és készítés

Indította rty42, 2025 szeptember 20, 12:58

Előző téma - Következő téma

RJancsi

Igen, most nagy sláger lett a villanyos autó. De lehet, hogy 10 éven belül kipukkan a lufi, mert sehol sincs a hálózat felkészülve a több millió autó/kamion éjszakai töltésére. Az akkuk is előbb-utóbb feladják és nincs megoldva az ártalmatlanítás/újrahasznosítás sem. Bár ma még drága, de inkább hiszek a hidrogén cellás autókban. Víz gyakorlatilag korlátlanul van hozzá, a vízbontást meg lehet oldani megújuló energiaforrással (szél, nap) és a hidrogént lényegesen egyszerűbb és olcsóbb tárolni mint az áramot.

PSoft

Én(is) csak annyit akartam írni hogy...nézzük meg ezt a "szép" színes grafikont mondjuk tíz év múlva is. :)

morvfer7

keményen dolgoznak az akkuk újrahasznosításán és több anyag is van már arról, hogy jelenleg is újra tudják hasznosítani.

a töltő állomások kiépítése pedig semmivel sem kerül többe, mint egy benzinkút építése.. sőt.. szerintem egy benzinkút építésének költségén több elektromos töltő állomás kivitelezhető, de ez csak a saját véleményem.

a villamos hajtást is meg lehet oldani megújuló energiával.

tény, hogy még gyerekcipőben van az elektromos autózás, de Elon Musk elég sokat tett le az asztalra, így nem véletlen az, hogy a Tesla részvények akkorát mentek az elmúlt 10 évben.

jelenleg még nem tudjhatjuk, hogy milyen akku cellák lesznek majd hosszútávon, de ebbe az irányba is folyamatos a kutatás, fejlesztés.

morvfer7

igazad van, nézzük majd meg.
bár nekem más az álláspontom, szerintem még jobban el fog húzni a Tesla.  :)

PSoft

No meg talán...
Érdemes lenne elővadászni/megnézni egy tíz-tizenöt évvel ezelőtti grafikont is az akkori "trendi" irányzatokkal. :)

remrendes

a töltő állomások kiépítése pedig semmivel sem kerül többe, mint egy benzinkút építése
Ezt szerintem nagyon rosszul latod, szerintem ugyan annyi auto kiszolgalasahoz sokszorosa a koltseg.

2am4nwzib

Kétségtelen, hogy Musk okos fiú ,nagyon intelligens. Egy milliárdos, aki megértette, hogy azért milliárdos, mert ez így működik. És ez tetszik neki. Tudja, hogy nem milliárdos azért, amit csinál, mert amit csinál, egyszerűen veszteséges. És ami még rosszabb, nem tud nyereséget termelni ésszerű időn belül. Nos, itt jön a varázslatos elképzelés, amellyel Musk nagy léptékű túlélésére használ: a támogatás. Megérti, vagy az a benyomása, hogy rosszul értelmeztem a kifejezéseket, és a szocialista központosított gazdaságokra jellemző gazdasági jelenségről beszélek? Tudom, hogy sokak számára hihetetlennek tűnik, de Musk üzletének fő hajtóereje a támogatás. Minden vállalata a támogatás fogalmából kiindulva alakult ki. Villanyautói azért kapnak támogatást, mert szerinte környezetbarát. De - amire nem emlékszik, és amely a termékeinek fekete arca - autóinak teljes környezetszennyezési lábnyoma sokkal magasabb, mint a klasszikus motoroké. Valóban, egy klasszikus gépkocsi minden használatkor szennyez, míg az elektromos nem, de ha figyelembe vesszük a gyártási ciklus során keletkező szennyezést, akkor a helyzet fordítva van, mert az elektromos autók rendkívül sokáig szennyeznek, mielőtt kijönnek. . Mivel "titokban" szennyezi, Musk nagylelkű támogatásokat kap.

morvfer7

kicsit érthetőbben, ha kérhetem.

mi az ami egy elektromos autó esetén többet szennyez az előállításakor, mint egy hagyományos autó esetén?

támogatáshoz többféle képpen lehet jutni:

- politikailag, ennek kifejtését hagyjuk, itt ez a tilos kategória.

- üzletemberek látnak fantáziát benne, ezért részvényeket vásárolnak, itt azért le kell tenni az asztalra valamit, mivel akinek pénze van az a legtöbb esetben nem hülye, nem fektet olyanba ami bukásra van ítélve.

lehet naagyokat mondani, a neten olvasgatni a konkurencia által megrendelt fizetett "szakértők" nyilatkozatait, de nem szabad elmenni a tény mellett, hogy egy olyan szegmens(ek)ben sikert tudott felmutatni, amiben előtte évtizedekig senki nem rúgott labdába.

keri

Vagy nézzük meg inkább mint mondtatok 10 éve.
Nekem úgy tűnik nem jött be. [#rolleyes]

keri

Sokkal jobban már nem gondolnám. Jelenleg tényleg elég lufi az árfolyama.
A cég piaci kapitalizációja a VW és a Toyotával vetekszik, holott se annyi eladása, se annyi tulajdona nincs. (még)
Jelenlegi árat a gyors fejlődése és innovációi miatt előlegezte meg a piac.

PSoft

Idéz- üzletemberek látnak fantáziát benne, ezért részvényeket vásárolnak,...

A franc aki megeszi, az üzletember a pénzt látja ebben is mint minden másban.
Ő(k) nagy ívben lerosszják az esetleges "fantáziát".
Ha senkinek nem jó, az sem érdekli. Ha biztos pénzt lát benne, Ő támogatni fogja...

000000000

Idézugyan annyi auto kiszolgalasahoz sokszorosa a koltseg

Ezt hogy érted...? [#nemtudom]

Természetesen ha töltő állomásokat építenek benzinkúton akkor aki tölteni megáll neki kb. egy órát kell állnia (ha gyorsan tölthető), a benzinesnek pedig max 10 percet, tehát hatszor annyi hej hej kell. De a nagy költség az nem a hely problémája, hanem hogy nincs a kutak kiépítve árammal. Viszont ha az egyszer ki lesz építve akkor (elvileg) örökké megy, anélkül hogy büdös teherautók naponta vagy hetente hozzák a benzin és dízel szállítást, mert az áram jön a vezetéken át állandóan, a benzint meg a dízelt büdös teherautóknak kell szállítani mert nélkülük megáll a benzinkút. Azok a teherautók is sokba kerülnek, na meg ha töltenek egy kutat akkor több mint hat személyautó helyét foglalják el egy fél napig. A földalatti tartályokról ne is beszeljünk, mert azok is hatalmas helyet foglalnak. Tehát hej ma is van, na meg hogy azokat a büdös benzines meg dízeles személyautókat ki tudják szolgálni az is nagyon sokba kerül, csak erre már ki van építve az infrastruktúra.

keri

Akkor is ment hogy a hidrogén a jövő, meg a diesel volt a sztár. Mindkét lufi kipukkant [#rolleyes]

keri

Pedig tényleg lényegesen olcsóbb a töltők telepítése és üzemeltetése.