Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Napelem, napkollektor és szélgenerátor. Technika és készítés

Indította rty42, 2025 szeptember 20, 12:58

Előző téma - Következő téma

remrendes

Egyaltalan nem utalkozok es a Kadett csak egy hasrautott pelda volt. A belsoegesu autoknal szamolt tuzekben benne vannak azok a jarmuvek is, amiket akar 30 eve nem latott szerelo es annyi az ertekuk mit egy darab guminak egy Teslara. Mar akkor kismillio km lehetett bennuk, amikor a Tesla meg tervben sem volt. Szerinted ez korrekt osszehasonlitas?

keri

Jó hobbi, egészségedre, nincs ezzel baj amíg ritka mint a fehér holló, de azért ne hitesd már el magaddal hogy te így környezetvédő vagy [#vigyor]


Motoros

Apróság de sokféleképpen lehet bárki zőld, és nem kell hozzá sem napelem sem villanyautó.
Pl: A gyárak odafigyelnének a kasznikra és 15...20 évente nem kellene autót vinni a bontóba a szétrohadt lemezek miatt, miközben a motorban még több száz 1000 km lenne...de ez az ő érdekük persze értem én.
Tudom erre jön a válasz, hogy már a mai motorok szinkronban mennek rosszrá a kasznival.
Vagy aki elmúlt 60 éves (pl én) és max fog még vezetni 30-40 ezer km-t az minek vesz, venne magának méregdrága villanyautót, vagy bármilyen új kocsit miközben olcsón találhat benzines vagy dízelt is megkímélve, akár 100 000 km alattit is. Lehet 8..10 litert fogyaszt de akkor is százszor zöldebb mint egy új autó.
Furcsállom azt is, hogy a személyautók átlagos mérete...tömege egyre csak növekszik, nemcsak az akksik miatt, miközben jön a nagy süket zöld duma az autógyáraktól.
Sajnos a villanyautókkal kapcsolatban pedig én egyszerűen agyfaszt kapok (( ez manapság a fiatalok körében... eléggé el nem ítélhető... elterjedt szóújítás)) de ez az én bajom.
Olyan ez a villany konra benzines vita mint a pártválasztás, valaki beáll valamelyik sorba aztán ott menetel akár élete végéig.

RJancsi

Kezdjük az alapvető kérdéssel: aki évente egy-két alkalommal hagyja csak el a települését (különösen Budapestet), az miért vesz autót, amikor a tömegközlekedés olcsóbb, gyorsabb és környezetbarátabb? A belső kerületekben (ahol a gazdagabbak élnek) ráadásul divat a böhöm nagy egyterű amiben a reggeli dugóban araszolva jellemzően csak a söfőr úl. Persze tudom, az autó alanyi jogon jár, és ne mondja meg senki, hogy miért tart autót valaki. De pl. Tokióban nem vehet autót magának az ember, amíg nem szerez be egy hatósági igazolást arról, hogy van saját parkolóhelye akár a házában akár egy parkolóházban hosszú időre kibérelve. És ha a kerületben megteltek a parkolóhelyek, akkor bizony nem vehet autót még ha lenne is rá pénze.

remrendes

Ugy gondolod, hogy egy 2.6 tonnas elektromos e-tron nem kornyezetbaratabb, mint egy benzines Corsa (1000kg) vagy egy hybrid Prius (1400kg)?

Motoros

Úgy. De sokminden mástól is függ még a környezetbarátság. Egy T72-es tank környezetbarátabb ha a garázsban áll[#nyes]

Motoros

Helyes.Pont ez nekem is a véleményem. A múltkor Gyomára kellett mennem (200 km) kényelmesen vonattal, majd taxival utaztam mint egy igazi úr olcsó volt és kellemes. A hölgy is akivel elbeszélgettem menet közben.[#kacsint]

morvfer7

még mielőtt mindenki nekiesik a másiknak, vegyük figyelembe, hogy mi a jövő!

A jövő az lesz, hogy kifogy az olaj, vagy legalább is olyan drága lesz a felhozatala, hogy már nem éri meg, kell az alternatív megoldás.

a pénzügyi befektetők pedig megmutatják, merre tartunk, elég egy pillantást vetni a mellékelt képre.

  

RJancsi

Igen, most nagy sláger lett a villanyos autó. De lehet, hogy 10 éven belül kipukkan a lufi, mert sehol sincs a hálózat felkészülve a több millió autó/kamion éjszakai töltésére. Az akkuk is előbb-utóbb feladják és nincs megoldva az ártalmatlanítás/újrahasznosítás sem. Bár ma még drága, de inkább hiszek a hidrogén cellás autókban. Víz gyakorlatilag korlátlanul van hozzá, a vízbontást meg lehet oldani megújuló energiaforrással (szél, nap) és a hidrogént lényegesen egyszerűbb és olcsóbb tárolni mint az áramot.

PSoft

Én(is) csak annyit akartam írni hogy...nézzük meg ezt a "szép" színes grafikont mondjuk tíz év múlva is. :)

morvfer7

keményen dolgoznak az akkuk újrahasznosításán és több anyag is van már arról, hogy jelenleg is újra tudják hasznosítani.

a töltő állomások kiépítése pedig semmivel sem kerül többe, mint egy benzinkút építése.. sőt.. szerintem egy benzinkút építésének költségén több elektromos töltő állomás kivitelezhető, de ez csak a saját véleményem.

a villamos hajtást is meg lehet oldani megújuló energiával.

tény, hogy még gyerekcipőben van az elektromos autózás, de Elon Musk elég sokat tett le az asztalra, így nem véletlen az, hogy a Tesla részvények akkorát mentek az elmúlt 10 évben.

jelenleg még nem tudjhatjuk, hogy milyen akku cellák lesznek majd hosszútávon, de ebbe az irányba is folyamatos a kutatás, fejlesztés.

morvfer7

igazad van, nézzük majd meg.
bár nekem más az álláspontom, szerintem még jobban el fog húzni a Tesla.  :)

PSoft

No meg talán...
Érdemes lenne elővadászni/megnézni egy tíz-tizenöt évvel ezelőtti grafikont is az akkori "trendi" irányzatokkal. :)

remrendes

a töltő állomások kiépítése pedig semmivel sem kerül többe, mint egy benzinkút építése
Ezt szerintem nagyon rosszul latod, szerintem ugyan annyi auto kiszolgalasahoz sokszorosa a koltseg.