Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Napelem, napkollektor és szélgenerátor. Technika és készítés

Indította rty42, 2025 szeptember 20, 12:58

Előző téma - Következő téma

2am4nwzib

Kétségtelen, hogy Musk okos fiú ,nagyon intelligens. Egy milliárdos, aki megértette, hogy azért milliárdos, mert ez így működik. És ez tetszik neki. Tudja, hogy nem milliárdos azért, amit csinál, mert amit csinál, egyszerűen veszteséges. És ami még rosszabb, nem tud nyereséget termelni ésszerű időn belül. Nos, itt jön a varázslatos elképzelés, amellyel Musk nagy léptékű túlélésére használ: a támogatás. Megérti, vagy az a benyomása, hogy rosszul értelmeztem a kifejezéseket, és a szocialista központosított gazdaságokra jellemző gazdasági jelenségről beszélek? Tudom, hogy sokak számára hihetetlennek tűnik, de Musk üzletének fő hajtóereje a támogatás. Minden vállalata a támogatás fogalmából kiindulva alakult ki. Villanyautói azért kapnak támogatást, mert szerinte környezetbarát. De - amire nem emlékszik, és amely a termékeinek fekete arca - autóinak teljes környezetszennyezési lábnyoma sokkal magasabb, mint a klasszikus motoroké. Valóban, egy klasszikus gépkocsi minden használatkor szennyez, míg az elektromos nem, de ha figyelembe vesszük a gyártási ciklus során keletkező szennyezést, akkor a helyzet fordítva van, mert az elektromos autók rendkívül sokáig szennyeznek, mielőtt kijönnek. . Mivel "titokban" szennyezi, Musk nagylelkű támogatásokat kap.

morvfer7

kicsit érthetőbben, ha kérhetem.

mi az ami egy elektromos autó esetén többet szennyez az előállításakor, mint egy hagyományos autó esetén?

támogatáshoz többféle képpen lehet jutni:

- politikailag, ennek kifejtését hagyjuk, itt ez a tilos kategória.

- üzletemberek látnak fantáziát benne, ezért részvényeket vásárolnak, itt azért le kell tenni az asztalra valamit, mivel akinek pénze van az a legtöbb esetben nem hülye, nem fektet olyanba ami bukásra van ítélve.

lehet naagyokat mondani, a neten olvasgatni a konkurencia által megrendelt fizetett "szakértők" nyilatkozatait, de nem szabad elmenni a tény mellett, hogy egy olyan szegmens(ek)ben sikert tudott felmutatni, amiben előtte évtizedekig senki nem rúgott labdába.

keri

Vagy nézzük meg inkább mint mondtatok 10 éve.
Nekem úgy tűnik nem jött be. [#rolleyes]

keri

Sokkal jobban már nem gondolnám. Jelenleg tényleg elég lufi az árfolyama.
A cég piaci kapitalizációja a VW és a Toyotával vetekszik, holott se annyi eladása, se annyi tulajdona nincs. (még)
Jelenlegi árat a gyors fejlődése és innovációi miatt előlegezte meg a piac.

PSoft

Idéz- üzletemberek látnak fantáziát benne, ezért részvényeket vásárolnak,...

A franc aki megeszi, az üzletember a pénzt látja ebben is mint minden másban.
Ő(k) nagy ívben lerosszják az esetleges "fantáziát".
Ha senkinek nem jó, az sem érdekli. Ha biztos pénzt lát benne, Ő támogatni fogja...

000000000

Idézugyan annyi auto kiszolgalasahoz sokszorosa a koltseg

Ezt hogy érted...? [#nemtudom]

Természetesen ha töltő állomásokat építenek benzinkúton akkor aki tölteni megáll neki kb. egy órát kell állnia (ha gyorsan tölthető), a benzinesnek pedig max 10 percet, tehát hatszor annyi hej hej kell. De a nagy költség az nem a hely problémája, hanem hogy nincs a kutak kiépítve árammal. Viszont ha az egyszer ki lesz építve akkor (elvileg) örökké megy, anélkül hogy büdös teherautók naponta vagy hetente hozzák a benzin és dízel szállítást, mert az áram jön a vezetéken át állandóan, a benzint meg a dízelt büdös teherautóknak kell szállítani mert nélkülük megáll a benzinkút. Azok a teherautók is sokba kerülnek, na meg ha töltenek egy kutat akkor több mint hat személyautó helyét foglalják el egy fél napig. A földalatti tartályokról ne is beszeljünk, mert azok is hatalmas helyet foglalnak. Tehát hej ma is van, na meg hogy azokat a büdös benzines meg dízeles személyautókat ki tudják szolgálni az is nagyon sokba kerül, csak erre már ki van építve az infrastruktúra.

keri

Akkor is ment hogy a hidrogén a jövő, meg a diesel volt a sztár. Mindkét lufi kipukkant [#rolleyes]

keri

Pedig tényleg lényegesen olcsóbb a töltők telepítése és üzemeltetése.


000000000

Bitcoin hol van...? [#nyes]

Ezt ki számolta ki? Jó lenne tudni a hátterét, na meg ha a dolgok ilyen egyszerűek lennének mindenki Tesla részvényeket venne... még a BMW meg a Coca Cola is. [#nyes] Mert ha erre nézek akkor jobb üzlet lenne mint autógyártás. Viszont most hallottam hogy a BMW tavaly "all time high" eredmény volt, Covid és különböző problémák ellenére. 2021 első féléve még jobb volt mint 2020 második féléve, annak ellenére hogy nekik is kellet sok büntetést fizetniük a dízel botrány miatt, mert ök is csaltak (bár nem ugyan annyit), mint a VW, Audi meg a többi.

keri

Az akku gyártás során alu és réz fóliára oldószerrel ragacsossá téve felkenik a grafit és aktív összetevőkből kikevert port. Ezt utána egy kemencében lassan rásütik
Ez a része nagyon sok energiát igényel, tekintve az akku tetemes tömegét. Ezen felül az akku formázása is sok energiát elvisz.

Nos erre már van megoldás. Tesla (ki más) most vezeti be a gyártásba a száraz technológiás akkuját, ahol az aktív összetevőket oldószer nélkül, egy hengerpréssel sajtolják rá a fóliákra. Ezzel a húzással 16* gyorsabban tudják gyártani, és tized annyi energiába kerül az előállítás, és a gyártási költség is 14%-al kevesebb.
A formázás során is olyan technológiára tértek át ahol a kisütés alatt lévő cellák táplálják a töltendő cellákat, így jelentősen csökkent ennek is az energia igénye.
Megjegyzem a Tesla és a VW is ezt az energiát eddig is megújulókból fedezte, vagyis az pár éve elavult információ hogy az akku gyártás szennyezőbb. Tesla és a VW vezér is azt nyilatkozta hogy gyártáskor is legfeljebb ugyan ott van a CO2 lábnyom, de nem rosszabb mint egy hagyományos autónál. Most már legfeljebb az igaz hogy több energiát igényel.

Megjegyzem a VW és a Toyota is fejleszt ilyen irányban a szilárd test akkukat, de azok még nincsenek ilyen előrehaladott állapotban. Jó cucc lesz, de 2025 előtt egyik sem ígéri a piaci bevezetést. Mindenesetre nekem van részvényem a Teslában és a QuantumScape (VW szilárdtest akkuját fejlesztik) részvényeiben is [#vigyor]

000000000

Hát persze hogy olcsóbb. Karbantartás majdnem semmibe sem kerül, szállítás sem, sokkal egyszerűbb egy töltőállomás mint egy benzinpumpa... sok minden oka van miért olcsóbb. A probléma csak az hogy nincs elég áram, mert ha mindenki elektromos autót vezetne akkor az áramhiány nagyobb probléma lenne mint a benzinhiány volt 1973-ban. Ezt az energiahiányt meg kell oldani valahogy, a szél meg a nap nem elég, atomerőmű is kell, vagy valami hasonló ami 24/7 tud kis helyen sokat termelni.

keri


keri

Nem áll senki 1 órát a töltőn.
Rendes hosszútávra kitalált EV-k 2C-vel már tölthetőek.
15-20perc töltés elég útközben, lévén soha nem 0-100% között töltjük.
10% alá ritkán merül, mert kell egy kis tartalék, és 80% fölé meg ritkán töltjük ha sietünk mert belassul a töltés.
Ez egy nagyon pontos útvonal és töltés tervező.
Ki lehet próbálni hogy hány és milyen hosszú töltéssel a legkevesebb idő egy egy út, és melyik autónál hogy alakul ez.

MoparMan

így van. és ez most különösen érdekes lesz, hogy hirtelen pl. a németek meg lassan mindenki lezárják az atomerőműveket mert hű meg ha. pedig radioaktivitás ide vagy oda, még mindig az a legtisztább és fajlagosan legjobb hatásfokú.
persze várjuk ki, mi lesz a fúziós erőművel. ha az bejön akkor az elég nagy okosság a pótlásukra.