Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Napelem, napkollektor és szélgenerátor. Technika és készítés

Indította rty42, 2025 szeptember 20, 12:58

Előző téma - Következő téma

keri

600km a WLTP szabványos mérés alapján. Ezt nem a Tesla találtak ki hanem az Únió. 90km/h-val tudja is.

200al meg a benzines motorom is 2* annyit fogyaszt.
Amit nyertem vele a sebességgel azt el is töltöttem a tankolással [#vigyor] meg kéne fontolnod hogy a 130nál nagyobb sebességre nincs szükséged, lehet többet nyernél az utazási időben. Ráadásul az AutoPilot sem működik ilyen nagy sebességen. Hosszú úton pedig aranyat ér.

Vetesi75

Szerinted az erre a parkolóhely végébe is lerakhatóra fel van készülve az áramszolgáltatónk? A csak egy villanyvezetéknek ekkora teljesítményszinten már az elosztó hálózat felől is van feltétele. Azt meg, hogy a következő évekre "áramhiányt" prognosztizálnak már felesleg is említeni. (Megugró kereslet, dráguló földgáz, stb.)
mai cikk

keri



MoparMan

semmi baj a linkkel, működik.
a fórumnak nem is kell kezelnie, az csak egy link. aztán hogy a juzer böngészője mit kezd vele vagy miért nem tudja megnyitni ahhoz nincs köze a fórumnak.


000000000

Milyen csodaautód van amivel 1200kM-t tudsz menni egy tankkal? De mindegy.

Egy 30kW-os Leaf maximum 200km után tölteni kell. 200km ha nagyon lassan megy... [#kacsint] tehát MINIMUM 6 töltőállomás kell a 1200km távolságra. Viszont ki menne 1200km-es útra egy Leafel? Azon kívül, a Leaf egyik problémája hogy levegővel van hűtve az akku, és még akkor is, ha ideálian gyorstöltő fel töltené fél óra alatt (bár azt nem hiszem), az csak akkor megy ha az akku nem forró. Viszont ha 1200km-es útra mész, az forró lesz gyorsan, és akkor nagyon lassan töltődik. De szerintem a Leaf 30kW tovább tart tölteni ideálisan is mint fél óra, mert a Leaf 40kW az egy órába telik 20%-tól 80%-ra. Ha teljesen (100%-ra) akarod tölteni akkor még kb. egy órába telik. A Leaf 62kW pedig 20% -> 80%-ra másfél óra, de mint írtam, ezek az idők csak ideális körülmények között érvényesek, 1200km-es úton nem. Ha olyan hosszú utat terveznél egy Leaf-el, akkor az nagyon sok időbe tart mert sokszor kell megállni, meg felejtsd el autópályát... [#kacsint]

keri

Én is nézem, hogy nem nyitja meg az URL+-t egy ideje, ha https

Na mindegy, bemásoltam direktbe, akit érdekel meg tudja nézni, de ahogy nézem még senki nem olvasott el semmit abból amit linkeltem, szóval mindegy is [#nyes]

keri

Van egy svéd csóka aki minden autót letesztel egy 1000km-es úton. Végig a megengedett sebességgel haladva ami ott 110km/h
Így a töltési idők és a hatótáv számítanak leginkább.
Nem a konkrét teszt a lényeg, hanem hogy van benne egy táblázat amiben az eddig tesztelt autók is benne vannak.
https://insideevs.com/news/511820/tesla-model3-srp-1000km-challenge/

MoparMan

az a vicces, hogy nem kell hozzá csodaautó.
ha megelégszel a 110 km/h utazóval ez 2000 km-t elmegy egy tankkal. ha picit tempósabban akkor 1800 km. a tankba kb 70-72 liter fér. 1.9 dízel.


RJancsi

Kipróbáltam. Jelenleg egy Nissan NV200 dízellel járom az utat. Az idők szavára hallgatva a Nissan már nem gyártja robbanó motorral, csak elektromost e-NV200 néven. A legnagyobb akkus változat 40 kW-os.
Idén volt egy munkám, hetente 2x kellett Diósdról lemennem Berettyóújfaluba (üresen) és kb. 500 kg beton próbatesttel megpakolva visszajönni. A szuper útvonal tervező kihozta, hogy 3,5 óra alatt leérek, ha félúton (Szolnokon) 14%-ról 78 %-ra feltöltöm az akkut. Ezzel 10%-os töltöttséggel meg is érkezem Berettyóújfaluba. Csak azt nem tudom, 500 kg betonnal megpakolva 10 % induló töltéssel hogy jutok vissza Diósdra? Szerinted? [#nemtudom]

RJancsi

Az asszony korábbi autója egy 1,8 literes WV Passat TDI volt. Itthoni tankolással (Mohács) többször megtettük a Dubrovnik oda-vissza utat. Mostar-on keresztül az is több, mint 1200 km. És ebbe még az is belefért, hogy az 1 hetes szabi alatt autóval mentünk vásárolni, városnézni stb. mert jellemzően nem a belvárosban volt a szállásunk. 1500-1600 km nem volt probléma még hegyes-völgyes útvonalon sem.

keri

Az mondjuk szívás [#hehe]  délkeleti régió eléggé töltősivatag. Egy kis akkus autóval szép kihívás még.
Nem igazán erre való az a kocsi, de mindenesetre nagyon lassan mentem volna, úgy jelentősen kitolható a hatótáv ha ezzel kell megoldani.
Van ott két AC töltő, de arról elég lassan csordogál az amper.
Karcagon van egy 22kW-os DC, szóval töltöttem volna annyit hogy oda pont elérjek, és ott meg annyit hogy elérjem a Szolnoki 50kW-ost.

Én amikor megvettem a Leaf-et 16kWh valós kapacitása volt.
Ezzel indultam el Balmazújvárosra Budapestről.
4-es úton azért igyekeztem a 80-90-et tartani hogy ne tartsam fel a forgalmat, így pár százalék volt az akkuban mire odaértem Szolnokra. Ott 90%-ra töltöttem, Karcagon még rátöltöttem annyit az egyetlen AC töltőn, hogy elérjek Balmazújvárosra, de ott már a kis utakon mentem és lehetett 60-al poroszkálni, így 10% felett értem oda.

Ott megszívtam mert leoldott a hosszabító hővédelme, így végül 90%-al indultam el vissza ugyan ezeken a töltőkön ugrálva.
Nem tudom mikor voltál, de azóta jobb a helyzet. 40-es akkuval sima ügy. M3 végig van varrva DC töltőkkel.

Azt néztem, hogy feleségem Zoe-jával talán még a 130-as tempóval is meglesz az út töltés nélkül, pedig az is inkább városi autó, de ha nem is akkor is egy 10perces rátöltés elég.

000000000

Nem Svéd hanem Norvég, de mindegy.

10 óra 1000km távolság 6 töltéssel ideális körülmények között... A Német Autobahn nem ideális körülményeket ad, pláne ha az ottani szokásom szerint 160+kmh-val megyek, ami inkább 200kmh körül van amikor lehet. Írtam hogy minden töltés 1 óra (legalább) ha hosszú útra indulsz.

[yt]4IDFdQHf8kY##t473[/yt]

Na meg a másik az, hogy gyorsan nem lehet menni, mert akkor gyorsan kimerül az akkuja annak is.

MoparMan

Én úgy vagyok zöld, hogy míg mások 5-10 autót elhasználtak addig én ezt a majd' 60 éves rosszt tutujgatom. Szerintem már életem végéig kitart nekem [#vigyor]