Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Napelem, napkollektor és szélgenerátor. Technika és készítés

Indította rty42, 2025 szeptember 20, 12:58

Előző téma - Következő téma

PSoft

Persze hogy nem szenzáció.
Diesel, benzin, 50-70L egy-egy autó tankjában. Ha messziről csak nézed...akkor is elalszik magától. [#vigyor]
Ezzel szemben a Lítium cellák tüze...

Igaz, a cikkben nem egy Tesla Model 3-ról, hanem egy 13 tonnás lítium energiatároló blokkról van szó.
(de azt is a Tesla követte el) [#nyes][#nyes][#nyes]

keri

Ez hogy jön ide? És nem is tudja mi az a Kadett.
Tényleg nagyon fáj nektek ez a dolog, csak nem tudom miért kell ennyire utálkozni?
Úgy is zsákutca, úri huncutság, semmi értelme, akkor mit zavar téged?

keri

Persze elalszik magától, miután elégett a 80 liter üzemanyag, meg minden egyéb éghető a környéken. Láttam pár ilyet, a tűzoltók szépen messziről nézték, és csak a környezetét hűtötték, hogy ne terjedjen tovább.

Igen, mindig a lítium akkukkal van a gond.
Meg itt is.

Vagy akár ezt is említhetném amikor a villanyautót kiáltották ki bűbaknak.

Ahogy itt is.

Folytassam? [#hehe] Én elég régóta követek minden ilyesmit. Szóval az a sok dolog amit össze hord itt néhány ember félinformációk, hiedelmek, félelmek és pletykák alapján felveti a kérdést hogy "és te el is elhiszed azt amit mondasz?" [#bee1]
Bocs, én kedvellek téged, és igyekeztem kitérni a konfliktus elöl poénkodással, mert jól tudom hogy senkit nem fogok meggyőzni, de ha kérdeznek valamit, és belém álltok közös erővel akkor muszáj válaszolni.

keri

Azért mert kínai kezekben vannak. [#nyes]
De ugye a napelemet jó esetben nem égeted el, hanem sok sok évig termeli neked az energiát, így csak egyszer kell megvenni.

A különbség olyan mint hogy halat veszel hogy ne legyél éhes, vagy halász hálót, és többet nem leszel éhes.

keri

Ja és még annyit, hogy mennyire komolyan gondolom, hogy egy baleset esetén én egy Teslában akarok ülni.

keri

Ja és végezetül, aztán kimoderálom magam innen.

Akárhányszor ebben a zöld energiás topikban elkezdünk bármiről dumálni felbukkan egy csapat ember akik széttrollkodjak a témát, megakadályozva a fanyalgásukkal, gyűlölködükkel a ezen technológiák iránt és a tudatlan okoskodásukkal bármiféle eszmecsere kialakulását...

MoparMan, tudom hogy te sem vagy túl zöldbarát, de nem lehetne hogy a COVID és a politikai témákhoz hasonlóan legalább ebben az egy topikban tiltva legyen szélenergia, napelem, villanyautó stb. ellenesség, mert mindig megölik a témát.
És nem az a bajom hogy valaki felvet egy valós problémát, én örömmel fejtegetem meg magyarázok, amíg a másik felet érdekli az általam közölt információ, de amikor már Elon Musk és Tesla fikázás kerül elő utolsó érvként egy teljesen független témában, azért elég jól jelzi hogy nem az érdeklődés hajtja a vitapartnereimet.

PSoft

Mindettől függetlenül, én is kedvellek téged! [#kacsint] [#wave]

000000000

Tavaly sok tűz problémája volt BMW-nek a hibridekkel és visszahívták a 2020-ban gyártottakat, át kellett alakítani. Az én autómat 2019 végén gyártották, szerencsém volt, de annak ellenére, ha tavaly vettem volna nem idegeskednék, és ma sem kételkednék újat venni. Gyártási hiba mindenkinek lehet, főleg az hogy elintézik, megjavítják. Egy-két év múlva nem fogok hibridet venni, addigra remélem lesznek jó elektromos autók. A Teslát nem szeretem, azt soha nem fogok venni, de remélem egy-két év múlva sok mást is lehet választani hasonló táv használására. Európait akarok venni, sajnos a BMW már Kínába gyártja a jelenlegieket.

Rabb Ferenc

Idézlegalább ebben az egy topikban tiltva legyen szélenergia, napelem, villanyautó stb. ellenesség

Erről Hofi Géza jutott eszembe (mert neki már akkor is mindig igaza volt)

,,...ott ültek velem szemben Cenzék... Cenzné, meg az ura... Az, a Cenzúra, hát Te! Dicsértek, hogy: Géza, remek! És milyen közéleti, meg kitűnő, meg politikus, hát amit tegnap is mondtál, azt többet ne mondd!..."

Rabb Ferenc

(mert neki már akkor is ((majdnem)) mindig igaza volt)

MoparMan

Semmi bajom a "zöldséggel"! Még úgy sem, hogy gyakorlatilag a másik véglet autóit használom. De pl. nagyon szívesen mászkálnék egy Teslaval mert a maga nemében egy innovatív és hightech dolognak tartom.
A "zöldségét" ennek ellenére bullshitnek tartom. A villanyautó addig zöld amíg használod és akkor is csak lokálisan mert a hozzávalót leginkább nem zöld energiából állítják elő valahol máshol. A teljes élettartamra vetítve rohadtul nem zöldebb mint bármelyik más autó ma az utakon. De megkockáztatom, hogy sőt, rosszabb. Ezt kell átlátni. Aki nem teszi az "sötétzöld". Na velük van bajom [#vigyor].
Jelen felállásban egyébként szerintem totális zsákutca az "akkus" elektromos autózás. Én a Toyota hidrogén-tüzelőanyagcellás megoldását preferálom. Na azzal sokkal könnyebb lenne zöldebbnek lenni, mert lehet igazítani az életvitelhez és a megújuló energia akkor is használható a hidrogén előállításra amikor az autó éppen használatban van. Persze összhatásfokban ez kb mindennél rosszabb ami jelenleg létezik, de egyben mindennél zöldebb is. Igen, a víz drágulni fog, de ez mindennel így lesz/lenne bármivel is próbálnánk autózni. Viszont egy előnye van, hogy szinte korlátlan mennyiségben áll rendelkezésre és a végtermék is víz.
Lehet ezt továbbgondolni, nem fejtettem most ki minden részletet, de aki érdeklődik a téma iránt az olvashat róla.

ywathzay

Tudatlan vagyok, valóban. Nem ellenes! Felvetettem a jövőbeni energiaellátási problémákat a parkolók/ parkoló autók szemszögéből proligyerek látásmóddal. Neked mint kertes ház tulajdonos, viszonylag egyszerű a dolgod. Meglátásod szerint hogy lesz, és miből megoldva a jövőbeli "tankolási" lehetőség? Tényleg érdekel, az nem válasz hogy trollkodok. Ha beteljesítődik a jövőbeli tervezet, akkor Európában kb 30 év múlva már csak a kiváltságosoknak lesz hagyományos robbanómotoros járműve.

keri

Nem kell szeretni a Teslát, természetesen ízlésről nem vitatkozunk.
BMW hibrid gondjairól nem hallottam, eddig elég jónak számítottak ezen a téren.

Szerencsére nagyon sok jó EV kapható már a Teslán kívül is.
Merci, Audi, BMW, VW-nak is jelentek meg jó EV-i.
A Hyundai/Kia csoport is kijött versenyképes autókkal.
1-2 év múlva egészen biztos találsz kedvedre valót EU gyártásban is.

keri

Azt is követem. Ezért gondolom azt hogy a hidrogén meg szerintem a bullshit [#nyes]
Ezzel etetik a népet 40 éve, hogy az milyen jó lesz egyszer, de addig is van időd még füstöset venni [#nyes]

Ugye tudod hogy a hidrogént földgázból állítják elő, és hogy összességében így rosszabb a hatékonysága az egésznek mintha simán CNG-ként használnád el a V8-asodbam?

Bár a hidrogént fogjuk használni,  de van rá egy láda söröm hogy nem személyautókban fog elterjedni.
Kamionban, hajókban, repülőkben ipari felhasználásra van értelme, de csak a zöld bullsitthel együtt.
Akkuval nyilván nem lehet eltárolni a nyári napsütést télre, ezért a napelemeket túl kell méretezni annyira hogy télen is termeljen eleget, így nyáron van egy csomó felesleges energia, amivel kell valamit kezdeni.
Lehet hát vizet bontani pocsék hatásfokkal is, amivel lesz egy csomó hidrogénünk amit el kéne használni. Na erre fog kiépülni egy ökoszisztéma, de a személyautóknál az akkus autók már most verik a hidrogénest. És ugye amikor a hidrogén a napenergiából lesz akkor az akkuk sem szénerőművekkel lesznek töltve.

Akkuk mellett amúgy a 3-4* jobb teljes hatékonyság szól a hidrogénhez képest, vagyis ha eldönthetjük hogy 50kWh-val termelünk meg 100km-re elég energiát, vagy 15-el akkor az utóbbi fog győzni, pláne hogy olcsóbb is.

PSoft

Mit is írtam két napja?...
[#t209p4284#]

Igaz, hogy nem kimondottan a villanyautó(k)ra vonatkoztatva, meg...nem is olyan szépen körbecicomázva mint Te. [#vigyor]