Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Napelem, napkollektor és szélgenerátor. Technika és készítés

Indította rty42, 2025 szeptember 20, 12:58

Előző téma - Következő téma

PSoft

Idézbiztos a villanyautó volt, hogyne, égessük meg boszorkány

Szükségtelen...
A villanyautó a történelem első boszorkánya, amely...saját magát megégeti. [#nyes]

morvfer7

Ha nem írod elé a Teslat, akkor is ugyanannyi a találat.

Persze, most az elaktromos autók még gyerekcipőben járnak, de majd 20 év múlva mikor többségben lesznek, akkor meg a maradék kisebbség lesz gyalázva.

Nagyon sok villamos energiára lesz majd szükség, cserébe viszont tankolás alkalmával a pénzünk fele nem az araboknál landol majd.

Aki kiépíti magának a saját rendszerét, hogy otthon tudjon tölteni, jól fog járni, aki nem, az majd veszi a szolgáltatótól, addigra nekik is fejleszteni kell majd, vagy pedig sok helyre töltőpontokat építeni.

ebalint

Amikor az otthon töltött elfogy..., mit fog csinálni?

Ez a töltögetősdi ma nagyon "zöld", lehet nem érem meg a következő 20 évet, de kíváncsi lennék rá.

morvfer7

nem szállok vitába olyannal, dologgal, amihez igazán nem értek.

közlekedni mindig fognak, környezetszennyezés is lesz sajnos.
a villamos hajtás ha most még nem is elég zöld, a jövőben abba az irányba megy a fejlesztés, hogy zöldebb legyen.

remrendes

Azert ez sem fog sokaig menni. Az uzemanyag kereslet csokkenesevel a jovedeki adot be fogjak szedni a villanyosokon is.

morvfer7

logikus.

ahogy a kamionok már most is megtett kilométer után fizetnek, kivetik majd mindenkire.

viszont akkor is gazdaságosabb lesz, mert nem az arabok gazdagodnak.

g89ketty


g89ketty


morvfer7

Miért nem?
Az adó csökkenhet, mert a fele nem megy el itthonról.
Ha pedig nem csökken, akkor dupla annyi lesz itthon fejlesztésre.

g89ketty

Egy klasszikussal ha válaszo[#integet2]lhatok:" Te mindent elhiszel amit leírsz ? " PSoft.

ywathzay

Honnan tudod, hogy a cégek akik a napelemeket gyártják nincsenek arab kezekben? Amúgy nem mindegy, arab gazdagszik, vagy majd a paks2-őn az oroszok... Hozzáteszem a magyar üzemanyagárban a kőolaj a legkisebb költség, de ezt te is tudod. Adó csökken, miért is? Ha valaki étolajat mer önteni a kocsijába, üzemanyagot állít elő, és így mivel nem fizet adót.... akkor majd az üzemanyagként használatos elektromos áram lesz megadóztatva. Már várom az időt amikor egy város panelrengetegében végighaladva majd mint pókháló, be lesz zsinórozva minden autó a 10.-ig. Nem kell naívnak lenni, 20 évvel ezelőtt a megújuló energia aratott, rengeteg támogatási pénzt nyelt el- energiafűz, energianád, energiafű, biomassza- erőmű. Na ez már hamarosan ellenséggé válik. Eddig azt hallhattuk fűtsünk földgázzal, attól nincs tisztább.... Most már ez is ellenség lett. Ezeket a gázkészülékeket is szanálni akarják. Van még valami? Dédapáink fogyasztása mérsékelt és meggondolt volt, talán ha nem az lenne a cél, hogy a FOGYASZTÁS mint olyan nem írna mindent felül.

RJancsi

Teljesen legálisan is lehet étolajjal autót (mezőgazdasági gépet) üzemeltetni. A régebbi "szívó" dízeleket, mert az újabbak már igényesebbek az üzemanyag tisztaságára és égési melléktermékeire. A titok az, hogy be kell jelenteni a NAV-nak, hogy a tisztított étolajat motor hajtóanyagként kívánod felhasználni. Az önbevallás alapján kivetik a jövedéki adót (az ÁFA-t már nrem, mert az az étolaj vásárlásakor ki lett fizetve). Befizeted az adót és jogtisztán eregetheted a sült krumlpi szagot magad után. A kiskapu az (ezt két NAV ellenőr mondta nekem), hogy gyakorlatilag nincs eszközük ellenőrizni, hogy ami étolaj van az autódban (traktorodban) az után fizetted-e meg az adót, vagy már az x-dik utántöltés volt adózás nélkül. Tehát bevallasz havi 20 litert és tankolsz amennyit nem szégyellsz.

keri

Nem, belsőégésű autók arányaiban 11* gyakrabban gyulladnak kicsak az már nem senkit nem érdekel, nem szenzáció

ywathzay

Legyen. Valószínűleg azért nem fektetnek ebbe nagy energiát, mert tudják, hogy elég korlátozott a használt sütőolaj beszerzése, a friss étolaj beszerzési ára literenként már vetekszik a diesel olajéval. Jó példa a PB gáz is. Targoncákban, az acélpalackban kapható "targoncaüzemanyag" drágább a rá kivetett plusz miatt, mint az alupalackos főző PB gázé. Amennyiben utóbbival üzemelsz targoncát adót csalsz.
Nincs ingyen energia, nincs ebben a világban semmi ingyen. Az elektromos autók szaporodásával mélyen zsebbe kell majd nyúlni országnak, városnak, embernek. Úton, útfélen töltők kellenek. Kb mint anno a pénz bedobós parkolóautomaták. Ennek komoly költségei lesznek, ezt valakinek ki kell fizetnie. Miért tenné az áramszolgáltató? Próbáljunk már két lábbal a földön járni! Most még vevőcsalogató a nagyáruháznál az az 1-5 elektromos töltőállomás. Majd ha kell 300-400 db, és ebből csak a fele felszippantja a 6KW-ot óránként, akkor kizárt, hogy gesztusként odaadják. (Így végiggondolva napi 12 órával számolva, lakossági áron ez egy évben több mint 2 milliárd forint, 1 áruháznál. szép ajándék lenne. Működőképes?) Vagy vegyük egy nagyváros lakótelepeit, lakások ezrei kis területen, ezzel együtt autók ezrei parkolnak még kisebb területen. Mondjuk 5 és 6 óra között hazaér az emberek 70%-a, természetesen rá akar kötni a töltőre, mert holnap épp ő induljon fél tankon?
Azért lesznek itt még problémák, nem lesz ez olyan egyszerűen lezongorázva. Gyakorlatban már most is bukik az elmélet,   -nappal megtermeli a napelemem az éjszaka betöltendő energiát- de legalább elhitetik magukkal hogy ŐK tettek a szebb jövőért. Vicc. Csikarc többet tett azzal, hogy egy olcsóbb, kis teljesítményű autót vásárolt, mert neki már nem kell 300 lóerős sem egyikből, sem másikból.
Egy 30 milliós teslából kb 2-3 misi az autó innovációtól a gyártásig, a többi meg a körítés.

remrendes

Igen, Elon Musk sikeresen osszehasonlitotta a 15M Ft-os Teslakat pl a 70000Ft-os Kadettekkel...