Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Napelem, napkollektor és szélgenerátor. Technika és készítés

Indította rty42, 2025 szeptember 20, 12:58

Előző téma - Következő téma

keri

Autó generátor is népszerű pont ezért.
Csak abból ritka a kw feletti.

svejk

Én sem akarok vitázni :)
nekem van a lábamnál vagy 5 alkalmas motorom, biztos nem rohannék többtízezerért mágneseket venni és reszelni heteken keresztül.

svejk

Ma már alig van olyan tanya, ahol nincs kiépítve a hálózat. Ha van akkor az legalább annyival olcsóbb mint a hálózat kiépítése.

jv7pu3a5p

Ja hát úgy könnyű... :)))
Amúgy meg én is csak elmélkedtem rajta, de nem építettem meg. Inkább vettem 500W napelemet próbára. :)

svejk

Mindjárt lelépek, de az autógenerátornál a gerjesztési veszteség kb. 5-10 % helyből, kb ennyi lehet a mágnesek tartásából keletkező is.
Az autógenerátor és a home made generátorok kis feszültségűek, eleve vicces 12V-on tárolni az energiát kW-os nagyságrendben.
10 m-es toronyhoz is rengeteg réz kell hogy lehozd az 50-100 A-t 12 V-nál.
Az Ac szervokkal ideálisabban lehetne megközelíteni az ipari, 110V-os akkupakkos inverterek sínfeszültségét.
 

keri

Na de ahogy mondta valaki előttem, mindenki abból építkezik ami van :) Neked AC szervód van, másnak autó generátora meg 12V-os akksija :)))
 
Amúgy én 400V-ra csinálnám az akkus rendszert, mert abból egyszerűbb 230AC-t, vagy akár 3 fázist csinálni.

svejk

Az építés örömén kívül egy előnye a vázolt hobby-légmagos megoldásoknak hogy egyenirányítón kívül nincs szükség semmilyen szabályzóra mert a réz és mégneskörök ellenállásának köszönhetően szinte önszabályozó a berendezés. Esetleg valamilyen túltöltésvédelmet kell csak eszközölni.

svejk

Az már tetszene nekem is :)
De én már lemondtam róla, szinte az összes inverteremet elpasszoltam.:(

Farkas Ádám

Találtam egy rövidke videót is. Hallgassátok meg milyen halkan ment. Ez áttételesnél nincs meg :)
 
http://www.youtube.com/watch?v=hIW1njFhVSo&feature=youtu.be" TARGET=_fnew>VIDEO

jv7pu3a5p

Ne szomorkodj, a nem visszatáplálósaknál csak a baj van az akksival. Én is szívtam vele, zsír új akksi, nem bírt 2 hónapot. Ha meg olyat veszel ami bírja, az meg horror ár.  
Visszatápálós inverter, legjobb. Nincs probléma, oda megy ahol szükség van rá.  

s2k5ycubj

Nekem a b omegán (3.0) 14V 120A-es van,bontóba nem drága és a szabályzó is rajta van.

s2k5ycubj


000000000


s2k5ycubj

Ha tönkremegy,még egy szélgenerátor kijön belőle.Ez azért megnyugtat.[#nyes][#nyes][#nyes]

s7manbs8

Azért hogy mi éri meg meg mi nem, ahhoz lehet ám albán szintű munkabérrel is számolni, úgy már megéri ezt-azt megcsinálni. :)