Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Napelem, napkollektor és szélgenerátor. Technika és készítés

Indította rty42, 2025 szeptember 20, 12:58

Előző téma - Következő téma

keri

Jogos, egy autó motor mennyi üzemórát is bír ki?
10ezer órát? (és akkor sokat mondtam) Az tényleg csak 1-2 év folyamatos üzem.
 
Egy jó ólmos akku 5 évet általában kibír.
Egy jó lifepo akku 10 év felett, de nincsenek vele még ilyen hosszútávú tapsztalatok.
Viszont van Fe-Ni akku ami pocsék hatásfokú ugyan de örök életű.
 
Esetleg saját magunknak összerakni egy akkut.
Ólomlemez kapható, akkusav kapható, kész az akku.
 
Jó tudom manapság kalcium vagy antimon ötvözetben használják ami sokat javít a paraméterein, de sima vegytiszta ólomlemezzel is lehet akkut csinálni, csak az újrahasznosítását nem tudom hogy lehetne megoldani az ólomszulfát iszapnak.

wcsxp0uxa

A felvonulási téren a pártházban (most ING) voltunk a pincében ,egy nagy szoba volt így megcsinálva "akku szobának".

keri

Mármint ólomlemezekből összerakva?
Ez jó infó, ezek szerint megvalósítható nagyban is.

wcsxp0uxa

Egy kicsit disznó vályúra (fémből) emlékeztető dolog volt ,megemelve kb 30centit . Keresztbe voltak a lemezek berakva szépen vezetékkel összekötve . A tartályokban gondolom kénsav lehetett .(csak tippelem ,hogy ólom aksi volt). Emlékeim szerint 20-30négyzetméteren helyezkedett el. A kínzókamrák  mellett .

nyiszi

Igen számoltam.Egy viszonylag jó állapotú motort lehet venni 20-30eFt-ért.Én 25 ért vettem mindenestől.Motor,önindító,generátor ,összes kábel stb.És arra gondolok,hogy csak a fűtési szezonban menne, közel alapjáraton akkor nem csak 1-2 évig bírja.Az aksik meg már megvannak.Hogy azok meddíg bírják azt nem tudom.Elvileg jó minőségű ,hosszú élettartamú portéka.24db 2V 350Ah-ás cella.Bírja amíg bírja.Most  csak kiszeretném használni azt, hogy vannak.

svejk

Egyértelmű hogy ki kell próbálni, mivel minden adott Neked.
Én sem ellen csupán a számítás miatt ágáltam.
 
Halkan mondva még a gázvételezés kérdése aggályos, de hát, no...hunyjunk szemet.

sasi

Május 15-ig újra meghosszabbítják a családi illetve kis társasházak számára napenergiás vízmelegítők telepítésére eredetileg tavaly kiírt pályázatot.
 
"Az Új Széchenyi Terv Zöld Beruházási Rendszerben 2011. október elején meghirdetett, 2,97 milliárd forint keretösszegű „Megújuló energiahordozó felhasználását elősegítő, használati meleg víz előállítását és fűtésrásegítést szolgáló napkollektor-rendszer kiépítése alprogram” pályázat meghosszabbított beadási határideje 2012. május 15. A részvételi lehetőség kiterjesztését az utóbbi hetekben látványosan megélénkült pályázói érdeklődés indokolja."

s7manbs8

Amúgy melyik az olcsóbb, ha villanymotorral hajtunk valamit, vagy pl. ha belsőégésű motorral, teszem azt egy Babetta vagy akármilyen motorral ???

s2k5ycubj

Talán ha egész korszerű négyütemű motorral hajtasz valamit közel kerülhetsz a villanymotorhoz,de olcsóbb biztos nem lesz. A villanyon még nincs jövedéki adó....

ra8nsmk6w

Már tavaly sem lehetett adatlaphoz hozzájutni, most is hiába próbálkozom

Kristály Árpád

Halihó!
Szerintem a villanymotor hatásfoka kb 3-4X 75-85% jobb a benzinmotorhoz képest!
A benzinmotor 25-30%  DIESEL KICSIT JOBB 35-40%
 
Üdv.: Árpád

svejk

A korszerű benzines motorok ma már az 50% fölött vannak. Ehhez még hozzájön, ha optimumon vannak járatva.  
Egy vacak villanymotor is lehet csak 70 %-os.  
A több kW-os villanymotoroknál van csak 90 % fölötti hatásfok.
 
Persze a benzinesnél is számít a méret, illetve a veszteségi hőt is lehet hasznosítani.

Kristály Árpád

"korszerű benzines motorok ma már az 50% "
Svejk!
Írnál Példát...
Typ...márka...vagy valami..., Mert amit írsz az maximum csúcstechnika lehet.... hobbi műhelyben nem találsz!

svejk

Nem tudok, valahol olvastam...
De ha azt nézzük hogy a benzines 25-30 % volt (legalább is 30 éve ezt tanították)... És ma egy 1000-es Suzuki fogyasztásban és szinte minden másban elég jól odaver egy 1200 Zsigának akkor...

sasi

 
A pályázatot elektronikus formában lehet benyújtani.
 
http://www.emi.hu/napkollektor" TARGET=_fnew>A szükséges dokumentumokat, információkat innen tudod letölteni.
 [#integet2]