Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Marómotor és szerszámok

Indította gaben, 2024 április 09, 15:57

Előző téma - Következő téma

rcnn85cxp

ezen az oldalon kontrollált fordulatszabályozót is találtam, ha jól vettem ki!
mechanikus

yuagaci9g

Pepe! Te meg mindig nem nezted med azokat a vidokat, ejnye!  
  Dremelrol meg ne halljak, mar egyet leegettem, es kulonben is csak kezimunkara alkalmas. (van masik)

000000000

Szia Mechanikus!
Megerősítlek, ez egy világmárka. Van pár ilyen
kefés mocim bontott cuccból, mert ezek
aranyárban vannak újonnan. Pl. ha két ilyen
motort összekötünk egymással, akkor ahogyan
lassan kézzel forgatod az egyiket (ő a dinamó
ilyenkor), úgy forog a másik. Ezek a kefés
szervomotorok csúcskatagóriájába tartoznak,
szabadalmaztatott kefe, és vasmag nélküli
forgórész csúcstechnikával.

rcnn85cxp

Szia Tibor45!
Azért bátorkodtam ajánlani ezeket a motorokat, mert én is régóta ismerem őket, mert dolgoztam velük. Áttétellel együt is lehet kérni őket. Mi vérpumpába, és robottechnikához használtuk, mert van hozzájuk impulzusadó is. Ahogy a lapjukat néztem fedeztem fel a speciális nagy fordulatszámú motorokat, amikhez vezérlőt is lehet kapni. Hátha valaki lát benne fantáziát!?  
Egy biztos, hogy nagyon precizek, vasmag nélküliek, és nagyon kevés a súrlódási veszteségük.
Remélem segíteni tudtam valakinek ezzel a tippel!
mechanikus

bmejdz9nu

Újabb képeket találtam.
motor - felületkövető - elszívó egyben?
 
 
http://varsanyipeter.com/cnc/spindle_01.jpg" border=0>
http://varsanyipeter.com/cnc/spindle_02.jpg" border=0>
http://varsanyipeter.com/cnc/spindle_03.jpg" border=0>
http://varsanyipeter.com/cnc/spindle_04.jpg" border=0>
http://varsanyipeter.com/cnc/spindle_05.jpg" border=0>

bmejdz9nu

Vagy ezek is érdekesek lehetnek:
 
http://varsanyipeter.com/cnc/spindle_11.jpg" border=0>
 
 
 
http://varsanyipeter.com/cnc/spindle_21.jpg" border=0>
http://varsanyipeter.com/cnc/spindle_22.jpg" border=0>

svejk

Sziasztok!
Most tudtam kipróbálni a #343-ban említett motort.
A motor 12 pólusú, a külső része forog, 5mm-es a tengely.  Semmi adat nincs rajta
A vezérlő Tower Pro BMC 30A 30/40A 2-5 cella Li-Po vagy 6-16 cella Ni-Mh akkuról járatható
Mérések:
16 V-ról járatva terhelés nélkül, max fordulat 15000, áramfelvétel 2.5 A
kézzel a tengelyt kissé lefogva fordulat leesett kb a felére miközben az áramfelvétel megnőtt 9-10 A-ra
4-5 perc járatás után a vezérlő 40-50 fokos, a motor kb. 60-70-fokos. Hűtés nem alkalmaztam
A motor satuba volt befogva, rezonált, kiegyensúlyozatlan,
A tengely érezhetően ütött jó pár századot, bár lehet hogy csak rezgett az egész.
(Egy leggagyibb szinteres DC motor simábban fut)
Egyébként no comment!

bmejdz9nu

A #485 2-3 kép levegős automata szerszámcserés?

2nbj3n5m

T.Péter.
Szerinet nem szerszámcserés. A Gravotrade gépekhez ilyen felületkövetös fortunákat adnak.
Egy 4.4mm-es késszárba kell a 3.17mm -es kést
behelyezni. A képen jól látható, alul egy rúgó
amivel állítom a felületkövető anyagra való szoritását. Én nyolcéve 60000Ft-ért vettem.
A képen látható meghajtómótor pedig szerintem
egy varrógég motor poton 14000-ért lehet kapni.
Ezt is kiprobáltam de kéthónap után elszállt.
Pedig 7000 -et pörgöt,csak müanyag volt a cspágyháza. Utána vettem egy Cseh 250W-os motort
4kg és ez van a Z tengelyemen.Ennek már 5 éve.
Jankó

Motoros

Sziasztok!
Ez a felületkövetőbe épített elszívót azt hittem én találtam fel, de megint megelőztek.
A Proxonhoz való felületkövetőmbe ugyanezt a megoldást megcsináltam, remekűl működik, egy a gond: a vékony cső a rakéta porszívót lefojtja ami egy idő után melegszik. Mostmár olcsó a vizes porszívó ami szabályozható is, ezt megpróbálom.

Motoros

Sikerült felaplikálnom a gépemre a B.L. motorom meg a vezérlőt plussz a ford szabályozót hogy valami terheléses próbát tudjak csinálni.http://www.freeweb.hu/mcejence/belinkelve/bltot.jpg" border=0>
és ilyen a patronrésze:
http://www.freeweb.hu/mcejence/belinkelve/blteng.jpg" border=0>

Motoros

Amire jutottam: A hűtése talán elég lessz,hisz az egész motortartó 40 dekás alu hűti, de ha mégsem akkor felülre egy kisméretű pc ventilátort kell szerelni,ez azért is jó lenne mert a tiszta levegő lefele áramolna, nem a poros felfele a motoron keresztűl.
A fúráshoz rendkivűl kis áram elég: 0.8 fúrónál és 12V nál 3-4 amper-- a  fordulatszám ilyenkor a 40-- 50 000 körűl lehet ezt még mérni kellene.
A nyákgravírnál olyan 0.2 mélyen az áramfelvétel 2A körüli--tehát nagyon kis terhelést jelent.
Ami viszont fő gond:ez a maró rögzítés nem megfelelő, mert a tengely és a marók átmérője között van 1 század különbség, igy vagy az eggyik vagy a másik laza. Ez egyébként is egy 6/3.175 mm-es átalakító, tehát nem erre a célra való. Kéne valami profi megoldás, körül kell nézni a modellboltokban hátha ott van valami idevaló.
a képen látható fehér teflon gyűrű a szorítást próbálta fokozni, de hiába.

bmejdz9nu

Az én motormhoz - majd - küldenek - ez biztos van a modell boltban is - egy relatíve hosszú fogaskereket, kis átmérővel... imbusszal az oldalán... lehet, hogy befogatónak is jó?
 
Nagyon profi lett... a cucc. de még talán lehetne rövíditeni még a tengelyen...
A gravírtű akár 1cm-es is lehetne... talán...
Akkor az ütés csökken, és egy törött maróból akár többet is lehet csinálni. Gondolom...
Csak a portól tartasz biztos...
Azt kellene megoldani hogy a motor és munkadarab között minnél kissebb legyen a távolság... talán...
Nem lehet hogy a feltett képen a fej nem szív hanem fúj...

Motoros

Az biztos hogy az egész tengely+maró akkor jó ha a lehető legrövidebb. A gravírtűnél könnyű a rövidítés de a fúrónál nem, hacsak.........
A tengelyen nem akarok rövidíteni mert így is csak 11 mm hosszú. Az oldal irányú támasztást jó lenne javítani.
A patronos befogást kéne erőltetni--egy patron szorít a tengelyen, egy a marón-- ez az egytengelyű megoldás. Szinte egy század ütés sem szerencsés.
Nézd meg légyszives azt a kerámia csapágyat (méret, fordulat) amiről lentebb valahol szóltál. Hátha van 1/8 collos belső mérettel.
A motor így alapból inkább felfele szív--- a porosodásból itélve. De ez teljesen véletlenszerű lehet, mert csak a henger alakú mágnes kavarhat valamilyen irányba gyengén.
Mostmár egyébként bizakodóbb vagyok, valami  gyertyafény dereng az alagút végén.

Motoros

Sikerűlt ideiglenes módon megoldanom a koncentrikus marómegfogást, ami balaesetvédelmi okok miatt nem publikus!
Gyönyörűen szalad, nem üt.
Teljes fordulaton 1.3-as  sk. spec rövid fúróval fordulatszám csökkenés nélkűl fúrja az 1.5-ös nyákot.  
Szóval: "viszi mint koldus f@sza a gyepet"
(( hogy ez mit jelent nem tudom, egy tanúlt barátom szólása arra az esetre ha minden OK))