Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Marómotor és szerszámok

Indította gaben, 2024 április 09, 15:57

Előző téma - Következő téma

000000000

 
Még annyit szeretnék kérdezni, hogy az olajköd kenést hogy oldottad meg?
 

Szalai György

Háromszor annyit is boldogan megadnék érte. Köszönöm… köszönöm… köszönöm…
(És még megtoldanám egy pár forintocskával is.)

Szalai György

Minek az olajköd kenésére gondolsz?
Az én motorom csapágyai „Die Spindeln dieser Baureihen haben Kugellager mit Fettfüllung für die gesamte Laufzeit.” Teljes élettartamra szóló zsírkenésűek.
 
A pneumatikus szerszámcserélő része pedig a munka levegővel együtt, a pneumatikus szerszámoknál megszokott szűrő-regulátor-víztelenítő-olajozón keresztül kap majd kenést, de ez még nincsen összeállítva, mert az erre szánt kis hadikompresszorom még felújításra vár.

000000000

Ok de az SC52 olajköd kenésű, azon van egy bemenet ahova 2.4-2.5 bár van gravirozva és ez nem a szerszámcserélő.
Annak külön csatlakozási lehetőség van.  
 

Szalai György

Az érdekes. Ahhoz bizony kéne egy erre való porlasztó szelep közvetlenül a motor elé. Aztán ahhoz 5-10 liter 8-10bar nyomású víztelenített levegő percenként, meg egy nagyon kevés olaj. De akkor hol jön ki belőle a folyamatosan bepumpált levegő? És az olaj, lecsöpög időnként, vagy visszafolyik egy másik csövön? És melyik olajat lehet jól porlasztani?

000000000

A levegő az első csapágynál távozik az olajal együt, de csepegést még nem tapasztaltam.
Bosch Rexroth nyomáscsökkentő és vizleválasztó után egy levegő olajzó porlasza az orsóolajat.
Nagyából ennyi, nem kell túlmisztifikálni.
http://www.mol.hu/repository/499629.pdf" TARGET=_fnew>Orsóolaj adatlap

Szalai György

Ha a porlasztó a vízleválasztónál van, a csőnek a kompresszor felőli oldalán, akkor már csak két kérdésem maradt.
Mitől nem áll össze újra folyadékká a levegőbe porlasztott sok kicsi olajcsepp a levegőcső belső falán, még jóval a motor előtt?
Biztos, hogy nem áll össze a csőben, ha a motorból nem csöpög?

000000000

Ha összeálna akkor nem használnák a pneumatikában, de lehet is érezni az olaj szagát ha megy.
Ebből gondolom hogy ami bemegy az ki is jön, modjuk a kihajtásnál már ikább a centripetális erő porlasza szét mint a levegő.
Mikor megbontottam az orsót ott is mindent vékony olajfilm boritott.

000000000

Még annyit hozzá hogy 4mm-es csövön megy az olajköd aminek a belső átmérője kb 2mm és így nem lessul le annyira a légáram hogy leüljön az olaj.

svejk

Ez egy nagyon érdekes kérdés, sajnos a tutit szerintem senki nem tudja.
Attól félek ezek úgy készültek mint pl. régen az esztergapadok, durván fogalmazva ahogy sikerül:(
Finoman fogalmazva pedig azt mondanám hogy nagyon sokféle variáció létezett ezekből azonos típusszám mellett is. Amit én szétszedtem egyik net-en található irodalommal sem passzolt.
Tehát erre megint csak azt tudom mondani hogy a motorral mellékelt adatlapot kellene elolvasni.
Bár mivel Te füllel megállapítod az életkorát és futásteljesítményét a motorodnak nyilván ez sem okoz gondot.
Én 4-5 precize orsót hallottam járni, de amióta halottam KaVo-t azóta nem tetszik a hangja. De ez csak elfogultság :)

000000000

Csináld úgy, ahogy nálam van az indukciós hevítőnél!
Egy olcsó OBI-s merülőszivattyú. A vízmennyiség a kerülő ággal szabályozható.

Szalai György

Hát azt el is hiszem, hogy jó hangja van.
http://centerline-inc.com/documents/partners/kavo_drive_systems/kavo_4060.pdf" TARGET=_fnew>Az én Precise-mhez talán a KaVo4060 hasonlít teljesítményben és fordulatszámban. Szintén élettartamra kent, de 3db precíziós kerámia csapággyal, 5um futáspontossággal. Lehet is szép hangja és ára.
Fülre csak a nagymamám életkorát és futásteljesítményét tudnám megmondani, a motornak meg a csapágyazása állapotát.
http://www.skf.com/files/343743.pdf" TARGET=_fnew>Szerintem erre bár ki képes, rövid végiggondolást és hosszú utána olvasgatást követően. Ha érdek nélkül tetszik a hangja, akkor az jó állapotú motor. A csapágyhibák megnőtt vibrációt okoznak, ami füllel hallható, felső fogsorral érezhető, főleg 50 ezer körüli fordulatszámon. Próbáld ki.

u2ayp7esz

Sziasztok!
Van egy 1.5Kwc szénkefés motorom ami működik AC és DC feszkorol is... kérdésem melyik feszt érdemes lehet egyszerűben szabályozhatóvá tenni hogy a motor teljesítménye megmaradjon, s ha kacsolási rajz is lenne azt megköszönném. Főorsó motor építése lenne a célom.

keri

220-as motor?
Arra egy fázishasítós triakos kapcsolás, vagy egy egészhullámú szabályzó való.

Szalai György

„melyik feszt érdemes lehet egyszerűben szabályozhatóvá tenni hogy a motor teljesítménye megmaradjon”
Jó kis beugratós kérdés.
Amikor egy motor elé teljesítményszabályozó fokozatod kötsz, akkor nem marad változatlan a motor teljesítménye. Amitől változatlan marad, az egy darab drót.
Ha a fordulatszámát szeretnéd változtatni, úgy hogy közben megmaradjon a motor teljesítménye, akkor csak a mechanikus áttétel áll rendelkezésedre.
Ha a fordulatszámot szeretnéd úgy változtatni, hogy a forgató nyomaték maradjon közel állandó, akkor jönnek képbe az elektronikus zárt hurkú szabályozók.
 
Mivel nem írtál a modorodhoz tápfeszültséget, nem dönthető el, hogy milyen fajta félvezető eszközzel lehet jó hatásfokkal szabályozni. Ez nélkül kapcsolás sem javasolható.