Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Marómotor és szerszámok

Indította gaben, 2024 április 09, 15:57

Előző téma - Következő téma

000000000

"Mekkora fordulatot tudna?"
Amekkorát a motor bír (0-120000 rpm).
BL teechnikában nem vezérlő oldalról korlátos
elsősorban a fordulatszám, mivel ezek nem
aszinkron motorok, és nem frekvenciaváltók.

bmejdz9nu

... és a mágnes "minősége" mint asszinkron motoroknál... ?
Mert ha ugyebár egy 50Hz-es motort áttekertetünk és veszünk egy Khz-es frekiváltót... még nem lesz az igazi HF motor...
BL és BLCD motoroknál ilyen probléma nincs?

000000000

Nincs, mert csak abban közösek, hogy mind a
kettő motor. Tudod ezt már kitárgyaltuk, egész
más a működési elve a két technikának.
Elég talán ha annyit írok: az egyikben van
mágnes, a másikban nincs.:)

bmejdz9nu

Na látod ezt sem tudtam...
Ismered a "problémakört" ... csinálj megoldást!  
Ha lehet reprodukálható legyen azaz folyamatosan (vagy többet egyszerre) lehessen ilyen-olyan (kis) motort szerezni, és ne legyen túl drága...

svejk

Régen Az LD9-es NDK "cső" alakú hajszárítóban volt ilyesmi motor.
Kb. 40mm átmérő, 80mm hossz.
persze az is soros moci volt, közvetlen 220-ról.
 
A talin voltak nálam ilyen univerzális soros motorok 48V (!) 120W-osak vadi újak. Azok kb. 80 mm átmérőjű, 120 mm hosszúak .
Kis bibi hogy az átm. 10mm-es tengely csak kb. 10mm-t lóg ki, de szíjtárcsa vagy dörzskeréknek elég lehet.
Egy ember vitt belőle, nem tudom mire jutott vele...
Egyébként egy ezres darabja..:)
ha valakit érdekel rakok fel képet..

000000000

Köszi, próbálkozom, csak elég macerás
dolog utólagosan ellátni Hall jeladókkal
egy nagyfordulatú és kisméretú motort.
Ha valaiknek mázsa számra hevernek ilyenek a
szekrényében, szóljon, és majdnem készen is
vagyunk az egész problémával.

svejk

Hali!
Akkor most melyikből kellene egy szekrénnyel?
A D.Laci Maviloréhoz hasonló van dögivel és abban benne a hall jeladó és az encoder is.

bmejdz9nu

... és ezeknek a motorokból mekkora a legnagyobb fordulatú? Nekem mindíg a kínai Dremel copy jut az eszembe... 36.000rpm és 15 Euro :)
Persze "ezért cserébe" a szobában nem lehet kibírni akkora a hangja :)

bmejdz9nu

Talán egy (kínai :) BL motort kellene "ellátni" jeladókkal?

000000000

Vagy talán a fortuna tengelyén  nem lenne  könyebb elhelyezni?
Ha optó is megfelelne akkor meg a tengelyt átfúrni?

bmejdz9nu

Nem... szerintem a 3 fázis szögpontos vezérlésére gondol Tibor... Az annál sokkal bonyolultabb...
Félek, hogy ennek a megoldásnak a "költség vonzata" miatt lesz problémája... no meg a mechanikai túl méretnek...
Pedíg egy ilyen nagy fordulatú gravírozónak már akár 20W hasznos (leadott) teljesítmény is talán elég lenne...

000000000

Szia Svejk!
Igen, olyasmik, mint a D.Lacié. Holnap hátha
megkapom a csomagot, és majd írok a
tapasztalatokról. Méretben lehetnek sokkal
kisebbek is, hiszen egy átlag garavírozás
forgácsolási teljesítménye 10W alatt van, ha valaki utánaszámol.
Most azon filózok, hogy veszek majd egy magas fordulatú modell BL motort, de olyat,
amelyiknek két tengely kivezetése van, és nem
külső forgórészes. Teszek rá egy saját tevezésű
opto vagy Hall rotorpozíció érzékelőt (sajnos
ma már nem nagyon gyártanak ilyet a modernizáció
és sensorless technológia jegyében), és
megforgatom az AC szervóval. Ha már forog majd,
két eset lehetséges: kisebb vagy nagyobb
üresjárati áram. A kedvezőbb verziókban bízom.
Ugyanis valóban 1KW-os motort sikerült már
jóval 1 A alatti I null.-al járatnom.

000000000

Igen, ezt írtam az előbbi válaszomban is.
Csak attól félek, itt is érvényesül a
3 kategória: motor, szervo jellegű, és szervo.
Azaz ha egy adott motor eleve sz.r, kár küzdeni
vele, a "vasba öntött" képessége lesz a döntő.


3vv2btrhv