Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Marómotor és szerszámok

Indította gaben, 2024 április 09, 15:57

Előző téma - Következő téma

000000000

Kedves Tibor! Sajnos tudatlansagom miat :)) nem igazan ertem ezt a szamitast "Ugyanis az említett repülési példádhoz (250 m
magasság 1 perc alatt) átlag 125W-kell,"
Megis hogyan jott ki az franya 125W ?

000000000

Adott: m=3kg h=250m t=60s g=~10m/s2
P=w/t=m*g*h/t=3*10*250/60=125W
Így jött ki, ahhh de kellemes volt ezt eme
hajnali madár csicsergéses órán kiszámolni!:)

000000000

Szia! Nem értem dühödt hangulatú soraidat.
Sajnálom, hogy a tényszámok ilyen hatással
vannak Rád. De semmi gond, majd a legközelebbi
F5J elektromos repülő versenyen az említett 2.5
kW-os motoroddal szerelt modelleddel az előbbi
számítás alapján Te (még 50% hatásfok esetén is)
2500/125*.5=10, azaz tízszer gyorsabban
felrepülsz, és toronymagasan megnyered a
versenyt. Kellemes nyaralást kívánok Neked, és
ha megnyerted a versenyt, azért szóljál. Ha nem
akkor pedig mégis csak kevésbé legyél elégedett
a modell rendszered hajtás teljesítményével.:)

vthgizrff

Kicsit elgondolkodtatott az amit írtál, szóval elvégeztem mág pár mérést. Kijelenthetem, hogy csak a szerencsének köszönhető, hogy a 3mm patronnal 2-3 mikron ütést tudok produkálni. Ugyan annak a cégnek a 4mm patronja már 5-6 mikront üt. Egy másik, neve nincs patronnal meg még roszabb az eredmény. Erre nem is gondoltam, hogy ennyi különbség lehet patron és patron között.

Motoros

Szia Zoli! Gratula a fortunádhoz, én még csak a 10 mikrométernél tartok, de azt hiszem ez marad is, illetve talán pici csapágy előfeszítéssel javítható. De nem is ez a lényeg mostmár hanem az hogy ezek a kis kerámia csapágyak (belső átm:10 mm, külsö: 15 mm)hogyan fognak viselkedni és miféle lesz a meghajtás. Egyébként én is most a dörzshajtást fogom kipróbálni...hátha ide megfelel.
Egy kérdés: valami megfeszítést használtál e a csapágyaknál, és ha igen akkor mifélét??

000000000

-azért jó neked, hogy mindig azt számolod ami neked kedvező.
-ha látnál egy ilyen versenyt, akkor mást is számíthatnál ill. látnál:
-a  60 mp az engedélyezett motorjárati idő
 tehát a jobbak már 15-20 mp alatt fenn vannak és néha még magasabban is,hisz ez a verseny!
-azt pedig nálad a témában jártasabb egyetemi tanári modellező társaink is kimérték:  
ezek a motorok a betáplált vill. energiát nem 5% hatásfokkal, legalább 70-80%-ban alkítják át.
Egy autó, vagy hajó elmenne 5%-os motorral, de a repülés nem viselne el ilyen rossz hatásfokot, hisz akkor a teljesítmény súly arány  nem lenne elegendő.
Tehát az alkalmazott motorjaink ebben a kategóriában 200-800 W-osak!!! (Hasznos teljesítmény)
Persze ezek nem  a 2000.- Ft-os játék motorok. Általában 20.000.-nál kezdődnek és vannak 140.000.-Ft-os is. Ehhez a jó szabályozó is ilyen ár. Gravírozáshoz nekem elég egy kisebb  motor is 140 W-os, és olcsóbb 12.000.-Ft.os szabályozó.
Nincs mese az élet megy tovább akár meddig vitázunk.
Szép napot "airfoil6205" nevében is.

000000000

Halló modellezők és CNCsek!
A mi külön hobbynk-ról csak annyit, hogy pl. egy 80 dekás, 2.6 m-es fesztávú, 2.5 ccm-es robbanómotorral felszerelt F1C modell 5 mp alatt 150-200 m magasra mászik fel tök függőlegesen 130 Db kiséretében!  A gumimotoros modellezők, mind pl. én, olyan gumit használnak melyből egy méter 16 méterre nyújtható! A 30 mm átmérőjű, és kb 30 mm hosszú gumis orkúpban pedig 6-12 miniatűr golyóscsapágy van! Ezt faggyúzd meg TIBOR45! Ezért ne hitetlenkedj, hanem menjél ki egy valódi versenyre és ne a környékbeli gyerekek "háztömb körüli búgócsigázását" figyeld!

000000000

Szia Tibor!  
Ettol feltem! Ezt a szamitast magad sem gondolod azert komolyan.
Motor a legcsavart hajtja. modell csak masodlagos mozgast vegez.
PL ha a 3kg modell-t fuggolegesen egyhelyben logatom legcsavaron pl 1perc-ig akkor a megtett ut=0m "motor huzoeroje=a nehezsegi erovel". szerinted ekkor a motor teljesitmenye=0W.
Talan a legcsavar tomegebol es az alltala megmozgatott levego tomegebol lehetne kiszamitani a a teljesitmenyt.
De tudok ajanlani egy egyszeru kiserletet,es itt a forumon mindorokre lezarhatnank ezt az ertelmetlen vitat.  
Kell pl egy APC 14X10 legcsavar.
Ezt 1KW-os gyerekjatek Bl motor 8200rpm-re tudja  
felporgetni. Neked gondolom vanak profi BL motorjaid tegyed fel egy ilyen legcsavart a motorodra porgesd fel ekkora fodulatra es merd meg a motor teljesimenyet.
Eleg lesz 200W???

000000000

Szia Géza!
Megfaggyúzom.:)
P=.8*10*200/5=320W Egy robbanómotortól ez nem
is rossz, de még mindig messze vagyunk a
kilowattoktól, pedig aksi helyett benzinre
váltottunk.:)
Inkább Tőled és RC-től is azt kérdezném,
hogy egy feltöltött 12V 4Ah-s modell aksi, ha
rákötsz egy 12V 50W-os izzót, mi történik vele?
Megmérnéd ezt a 3 adatot: üresjárati fesz,
terheléskor a feszültség, felvett áram.
Ugyanis nekem már az gyanús, hogy honnan kap
12V 200A-t a motor?? Ilyen kis belső ellenállású
lenne egy ilyen kicsike aksi?? Hiszen mégsem
egy gépjármű 60Ah-s aksiról van szó.
Okosítsatok ki a mért adattal, az sokat segítene. Köszi.

000000000

Számolhatsz 43 milliohm akku belső ellenállással. Na persze ezek nem az általad ismert gk. ólom akksik.
Ez egy elvégzett mérés:
A belsőellenállás tesztjeink alapján pl: egy 2100/3S/30-55C Xenon Power akkumulátornál csak 43mOhm !
 
Ezek a cellák a gyári adatok alapján már 2,75V lekapcsolási feszültségig terhelhetőek.
 
Saját tapasztalatunk, hogy pl: egy 2100/3S packot folyamatos 42A-terhelve egésszen 9V hagytuk lemeríteni az akkumulátort és
még mindig 36A áramot tudott leadni. Emelett nem, hogy melegedett volna hanem csak éppen kezdett langyosodni.
Tibor!  Az 5A-es tesztedet csak mosolyogni valónak tartom. 20 évvel vagy elmaradva ettől a technikától.

000000000

Kicsit hasonlít ez a szitu is ahhoz, amikor megépítettem a lézeremet és leirtam, hogy 100 W-ot tud, akkor lézeres emeberek álították, legfeljebb 20-30 W lehet.
Na ha az enyém annyi akkor megmutattam, hogy vágtam át a colos deszkát egy körbe menettel, ők meg a gyári 20 W-s gépükkel a 3mm-es fa lemeznél 5-ször kellett körbe menni, hogy átégjen.

000000000

Ne légy ilyen lekezelő!
Nekem egy szerény 5 A-es izzólámpás
terhelés is elég ahhoz, hogy kiszámoljam az
eredő belső ellenállást, ami ezek szerint
szerinted csak 43 mOhm körül lesz. Várom a
mérési eredményeidet.

bmejdz9nu

Milyen jó ez a fortuna topik :) Van egy BL topik is... Hogy lesz ebből főórsó?

000000000

Li-Po Pack  4000 mAh
Uü= 11,56 V
It= 4,87 A
Ut= 11,50-11,52 V
 

000000000

Igazad van a részemről vége.