Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Marómotor és szerszámok

Indította gaben, 2024 április 09, 15:57

Előző téma - Következő téma

bmejdz9nu

Csináltam egy kis videó izelítőt a (200Hz-es)... csak a motorról... na ez magáért beszél...(leánykori neve: 120w/50Hz...:)
 
Most konvertálom... aztán felnyomom... kiváncsi vagyok mit szóltok!!!
(sajnos nincs hiper sebességű netem... mert takarékos vagyok... :)

bmejdz9nu

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&ih=004&sspagename=STRK%3AMEWA%3AIT&viewitem=&item=140119169161&rd=1&rd=1" TARGET=_fnew>Ha valaki nagyban gondolkozik... Vadi új PERSKE marómotor (TYPE KNS 15.14-2)  Az Ebay-on
 
400V 300HZ 300-17530 U/MIN ....5Kw... 10 Kg...35 Euróért küldi Magyarországra... (kérdezetem tőle...)
Kb.min. 600-700 Eurót kell tenni rá...(persze a végén!)
 
http://i1.ebayimg.com/04/i/000/9f/81/6a78_1.JPG" border=0>
http://i3.ebayimg.com/06/i/000/9f/81/6c10_1.JPG" border=0>

bmejdz9nu

200Hz-es-re áttekert motor videók.  
A motor leánykori adatai: 120W/50Hz/2P/3F  
 
hhttps://cnctar.hobbycnc.hu/VarsanyiPeter/Maromotor%20megoldasok/200Hz_120w_attekert_motor/200Hz-re_attekert_motor1.wmv" TARGET=_fnew>Video 1 - frekvencia
https://cnctar.hobbycnc.hu/VarsanyiPeter/Maromotor%20megoldasok/200Hz_120w_attekert_motor/200Hz-re_attekert_motor3.wmv" TARGET=_fnew>Video - 3 Áram
https://cnctar.hobbycnc.hu/VarsanyiPeter/Maromotor%20megoldasok/200Hz_120w_attekert_motor/200Hz-re_attekert_motor4.wmv" TARGET=_fnew>Video 4 - "kesztyűs teszt"
https://cnctar.hobbycnc.hu/VarsanyiPeter/Maromotor%20megoldasok/200Hz_120w_attekert_motor/200Hz-re_attekert_motor5.wmv" TARGET=_fnew>Video 5 - ekkora a ventillátor rajta
https://cnctar.hobbycnc.hu/VarsanyiPeter/Maromotor%20megoldasok/200Hz_120w_attekert_motor/200Hz-re_attekert_motor6.wmv" TARGET=_fnew>Video 6 - "ventillátor terhelés"
 
A hangja az sokkal nagyobb a videón mint a valóságban... (az automata felvételi hangerő szabályzás átka...)
Kényszerhűtő ventilátorral nagy fordulaton "életveszélyes" ...
 
Fordulatszám szabályozás... nincs még... majd...
A frekiváltó baállítás: 200Hz/220V... lehetne még adni neki... (230V és 240V...)  - Hitachi 400W/max.350Hz
A kényszerhűtő ventilátor nem lesz használva.. helyette egy 230V-os kis hűtőmotor bőven megteszi... és ez fordulatszám független megoldás is...
A "kesztyüs nyomatékteszt" = sajnos nincs más = no comment...
Kérném a véleményeiteket, hogy ez miért nem jó!
Mert ugye elméletileg a vasmagtelítettség, melegedés és egyéb specialítások miatt ezek a videók nem is léteznek :)

000000000

Rossz volt nézni a kesztyűs tesztedet! Veszélyes!!!
Én annak idelyén a villamos laborba két seprünyéllel szorítottam össze a tengelyvégeket és azzal "terhelgettem" a motorokat! A motor satuba, a két seprünyelet meg mint a Kínai evőpálcikát , közé meg a motor tengelyét, és már lehet is tüzet csiholni...!

bmejdz9nu

Vigyázok...
... és milyen "a lehetetlen" a videókon?

000000000

A szokásos... meggyőző...!

bmejdz9nu

A tengely és motor közötti kapcsolatot ki tudnám találni... akkor már neki is esnék a fortunának...
Ne legyen hosszú...20.000rpm-re...erős (ha megszorul a maró)... persze nem kell kottyanásmentes... kiegyensúlyozott... valami autóipari megoldás?...  gumi, alu, teflon, Pom, nem tudom... pedíg van itthon minden...

bmejdz9nu

Talán a megoldás valami gumi... mert talán az "fárad ki" a legkevésbé? Vagy rugó?
A motor és a tegely között várható kb. 0.06mm forgási eltérés... és olyan erősnek kell lennie, hogy a maró törjön... :) = ER16 azaz 10mm marószár... mert a motorban a forgórész 20k rpm-en ugyebár jelentős "helyzeti energiát" jelent...

svejk

200 Hz az csak max.12000-es fordulat

D.Laci

"Video 6 - "ventillátor terhelés" "
Ez egy DC9-es vagy  egy A380-as ajómüve?
[#hehe]

3vv2btrhv

Ha nem fogta volna le felszálna !!

Motoros

Hali Péter
A kesztyűs videó nekem nem túl meggyőző, hiszen ezt a kis átmérőjű tengelyt persze hogy nem tudod lefogni azaz ez nem mondható terheléspróbának. Majd ha fent lessz a gépen és egy nyolcas maróval órákig viszi a 15mm-es bútorlapot akkor az már talán.
Attól félek hogy ez a motor jobban tudja a fizikát és a villanytant mint mi itt mindannyian a fórumon (tisztelet a kivételnek)
Tartós üzemnél jönne elő hogy ez a vas hogyan viselkedik 200Hz-en(telités, melegedés stb )
A kuplung ezen a fordulaton szerintem nem fog menni--meg minek is?
Vagy rá teszed valahogy a tengelyre hogy ne üssön és ki is legyen eggyensúlyozva és akkor jó lesz, vagy ha ez nem megy akkor ott a fortuna.  
Ez a direkt hajtás már ki van találva csak nagyon pontos megmunkálást igényel.
Nem  értem hogy a kuplung ide minek is kellene?

bmejdz9nu

20Hz-en volt a kesztyűs lefogás... (frekiváltó kijelző)... nem lehetet!
Gyári 200W/200Hz motor 20Hz-en simán lefogom!
350Hz-en (20.000rpm) leveri az 1500W-os porszívót... :)
A kerék kialakítása sem porszivó kerék!
Tehét van nyomaték 350Hz-en is! Vagy?

bmejdz9nu

Tudom... 350Hz-en ment... !!! "A Turbina" :)

bmejdz9nu