Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Mechanikai ötletek

Indította gaben, 2024 április 09, 15:37

Előző téma - Következő téma

zozo

Wow! -hálás köszönetem!
(rengeteget olvasok itt, de nem jutottam még annyira vissza az infó habzsolással)

Szalai György

Nálam is található egy, ha kell.

000000000

Sziasztok!
Valaki próbálkozott már flexibilis tengellyel hajtani fortunát?Ha igen mik a tapasztalatai?Az adok-veszekben árúlnak most flexi tengelyeket és ha valahogy meg tudnám vele hajtani a fortunámat úgy,hogy az üzembiztos és elég erős legyen,akkor lehet,h nem is kellene eladnom a főorsóhajtásomat a súlya miatt,hanem csak le kell tenni a főorsómotort a gép mellé.

Szedlay Pál

Ezeket a tengelyeket ékszerészek, fogtechnikusok, szerszámkészítők használtál, használják.
15000-es fordulatig jó volt, ha nagyobb a nyomaték azt nem szereti , mert csavarodik. Kicsit vibrál és rángatózik, de ez felépítéséből adódóan természetes. Mivel régen nem voltak mikromotorok olyan teljesítménnyel mint ma, ezért  főleg ott használták ezt a módszert ahol folyamatosan kézben tartott és az ostor végére erősített kézidarabba befogott szerszámmal munkálták meg az anyagot.
Ha jól tudom még a mai napig is van olyan fúró eszköz ami ezen az elven alapszik, olyan helyeken használják ahová a fúrógép nem férne be.

wkbgzy80t

http://www.youtube.com/watch?v=Pk_99qpH1RE&feature=related" TARGET=_fnew>Négyzet-lyuk fúrás
 
Valami speckó fej is van ami körbe-körbe ugráltatja a maró tengelyét ha jól veszem ki...

000000000

Ez a 396852. link ugyan arról a dologról egy hónapon belül!
 
Kissé kezd unalmas lenni!

wkbgzy80t

Ebben az esetben azt javaslom, hogy gyorsan emeld tovább róla a tekinteted.

besirkyjh

Szia  
 
Látom elkes olvasolya vagy a NET-nek , ha a forumot is ilyen lekesen olvasod akkor ezt vegyük bakinak ? :)  

000000000


wkbgzy80t

Oké: bocs, baki volt, elismerem... nem minden topicot olvasok rendszeresen, elkerülte a figyelmem..  
Amúgy nem bújom a netet, e-mailben kaptam egy ismerősömtől, marhára tetszett, gyorsan betettem ide is.  
De azért egy árnyalatnyival finomabban is lehetett volna reagálni (nekem is).

zozo

Fiúk, két dolgot kérdeznék:
1. mint látszik a képen, a marótengely hajtás kerekei halódnak.Kérdzném, ha domborúra esztergálom, megmarad rajta rajta a laposszíj?
(mint általában, a centrifugális erő a nagy átmérőre kényszeríti) Probálta valaki? Ha nem kénytelen vagyok újat csinálni... -vagy felszabályozom és peremet kétoldalra?  
2. NEMA 23 moci kuplung. Lötyög már. Felújítási ötlet? A közepe (műanyag) nem kopott, csak az alu.
-Amin gondolkodom, aluval felhegeszt, újra mar.(körülményes a hegesztés)
-rovátkolom és ráhúzok gumicsövet
- újat csinálni(6-ot? -brrrr...nincs kedvem)
 
Más egyéb? -Mit tanácsoltok?  
 
https://lh5.googleusercontent.com/-HsB93UIldp4/Tqb3G8M3WjI/AAAAAAAABvo/qZYSQfcy334/s720/DSCF1352.JPG" border=0>

4um5b65d

A domborún megmarad a szíj. Az oldal támasz nélküliek mind ilyenek.

zozo

Super, -Akkor mindkettő lehet domború, -ugye?

s73tgf9vg

Lehet inkább kezdő kérdés mint mechanika, de érdekelne a véleményetek/tapasztalatotok a lineáris vezetékekről. Leginkább ár/érték (pontosság, kopásállóság). Jelenleg ISEL-t vennék mert azt találtam olcsón. Amikben gondolkozok még az a HIWIN vagy egyéb márkák mint Thomson, IKO, vagy jobbféle kínai gyártmányok is. A gép amihez kell az az épül a gépem::lovi topicban van.

Szalai György

A korona megakadályozza a szíj vándorlását. A kiemelkedés mértéke a szíj szélességével változik. A szélesség 1-2%-a ajánlott. Peremes tárcsára nem kell hordósság, és elég egy párból az egyik tárcsát hordósítani. Hajtó oldali hengeres esetleg peremes is, a hajtott oldali (nagyobb átmérőjű) meg hordós. Ha nem számit a pontos áttételi arány, akkor ezt a kopottat is kiigazíthatod, nem? Olyan is előfordulhat, hogy a hengeres palástra készítesz egy lépcsőt középre, a hatása egyenlő a hordós palástéval. Akkor a lépcső magassága a szíjszélesség 1-2%-a, a lépcső szélessége pedig a szíjszélesség 40%-a.
 
A nagyobb kerekeden látszik, hogy nem csak oldalra vándorolt rajta a szíj, hanem húzás irányba csúszott is. (Ettől lett vályús.) Ha ez rövid idő alatt következett be, akkor nagyobb feszítőerő kéne neki, hogy átvihesse a kellő nyomatékot. (Vagy jobb tapadású tárcsa.) Sajnos a feszítés meg a csapágyak nagy terhelését okozza, ami minden laposszíj hajtás hátránya.