Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Mechanikai ötletek

Indította gaben, 2024 április 09, 15:37

Előző téma - Következő téma

s7manbs8

Ha kicsit továbbfejlesztenéd, segíthetne ebben is, nem kellene bérelni rakétát. :)
 
http://pulispace.com/en/media/news/73-puli-to-the-moon" TARGET=_fnew>Puli. Irány a Hold.

000000000

 
 
Jól néz ki!
Azt nem értem, miért kellett rá a szíj áttétel, ekkora motorhoz. Ha jól látom, 5 mm az orsó emelkedés is.    
 

000000000

Szívó tölcsérről beszélünk ami a kompresszor ház előtti levegőt tereli az álló lapátsorhoz .Ott még nincs meleg levegő.A sűrítő kerék után már 100 fokos a levegő besűrítve.

000000000

Ilyen dologra gondoltam én is.
Esetleg tudna valaki ajánlani egy ilyen emberkét aki mérőcsúcsokkal is rendelkezik?
Ha egy tüskére ráhúzom a sűritő kereket és nagy fordulaton  hungarocell hab ba belenyomom  marógépen szépen kivágja a neki megfelelő részt ,de utána rá kell laminálnom epoxyt és üvegszálat hogy legyen tartása.cnc gépen ezt  szerintem fél óra elkészíteni.

gsbwxanch

Párszor megnéztem a fényképet....esetleg több közeli kép...nagyon tetszik.

Rabb Ferenc

Szétdarált hungarocellel nem hiszem, hogy könnyű lenne tizedes pontosságot elérni. Készíts egy megközelítőleg hasonló - de nagyobb - formát. Tapasszad ki modellgipszszel, aztán amikor lassan kezd megszilárdulni akkor lassú fordulattal ereszd bele a turbina járókerekét. Így biztosan pontos lesz.
 
A gipsz megkötése után pontosan középen fűrészeld (mard) ketté, és kész a precízen mérhető és kiszerkeszthető profil. Innen már csak egy nyíllövésnyire van a CNC marás vagy inkább esztergálás

s7manbs8

Lehet így fogom fel a motort:
 
http://kepfeltoltes.hu/view/100917/capture_17092010_001601_www.kepfeltoltes.hu_.png" TARGET=_fnew>http://kepfeltoltes.hu/thumb/100917/capture_17092010_001601_www.kepfeltoltes.hu_.png" border=0>

robroy007

ha megfelelő módon fel tudod hevíteni a sűrítő kereket akkor saját magával ki tudod vágni a habból a formát forgatás közben
 
persze ez sem lesz pontos mert a habvágók is többet visznek mint maga a huzal amivel készül
 
de talán ez a legegyszerűbb amit megcsinálhatsz magad is, és szintén félbe tudod vágni hungarocelt és szintén megvan a forma

000000000

Sajnos a hevítés nem megoldható ugyanis a sűrítőkerék minden turbófeltöltőben alumínium.
Ez is.

000000000

Kemény lábazati hungarocell-re gondoltam az elég kemény!?

000000000

Természetesen  ha megvan a forma utána jönne az üvegszál rá és az epoxy ,ha ez megkeményedett lehet szépen csiszolni a megfelelő méretre.
De ha esetleg valaki rendelkezik olyan cnc géppel amihez optikai mérőrendszerek vannak akkor egyszerűbb lenne a dolgom.

Rabb Ferenc

Ekkor még mindig csak egy nagatív formád van. Ha ebbe laminálod a szívótorok anyagát, több milliméterrel kisebb lesz a szükségesnél. Na meg a gyanta "megeszi" a habot. Gipsz esetén a pontos méretből kicsiszolhatod a szükséges hézagot. Kiszárítás és viaszolás után, szintén gipszöntéssel elkészítheted a pozitív formát. Ha erre teszed - formaleválasztó használata után - a laminátumot, hajszálpontos belső méretű darabot kapsz. Gondolj át több változatot, és próbálkozz. Valamelyik biztosan sikeres lesz!

000000000

Csak egy ötlet: csúccsal megtámasztva központosan befogod a szívókereket egy hagyományos esztergába. Utána mérőórával a lapát profil legmagasabb pontjára állsz a hossz szánnal. Valamilyen osztással (pl, .5 mm-enként) a mérőóra tapintóval megméred a profil süllyedését úgy, hogy mindig a lapát "élszalagjára" lépsz elfordítással. Az így kapott méret táblázat alapján már utána könnyű egy CNC-én legyártani, akár pontos függvénygörbe is illeszthető N pontra, ha nem elég a lineáris illesztés.

robroy007

nem arra gondoltam, hogy olvaszd el az alu-t  
csak legyen 100°C felett ahol már olvad a polisztirol! és lesz valamennyi hézagod is amiről lehet negatív majd pozitív mintát gyártani a szívó csőhöz
 
a gyanta valóban oldja a hungarocellt de lehet ellene védekezni vizes alapú festékkel előkezelni utána már mehet az oldószeres festék is, spec gyanta ami marha drága és csak azt tudom, hogy létezik valakinek
cementes felületbevonás mint néhány stukkó lécnél
 
de a Tibor megoldása is jó és pontos eredményeket hozhat, de sokkal több a macera vele bár jobb az eredmény ha sikerül a másik meg hobby-izzig vérig meg sufni tuning
 

000000000

Az epoxy nem oldja a habot,se a hungarocellt .
Keresek egy cnc s műhelyt aki beméri az R értéket azthiszem. De azért köszönöm.