Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Mechanikai ötletek

Indította gaben, 2024 április 09, 15:37

Előző téma - Következő téma

000000000

Két végén befogott, középen terhelt
(veheted ilyennek ezt a szerkezetet)  
rúd lehajlása mm-ben: F*L*L*L/48/I/E
 
Látszik,hogy az L a leglényegesebb tényező!
 
F az erő Newton
 
L a szabad(befogások közti) hossz mm
 
I másodrendű nyomaték (rúd alak függő)
100x50x3 esetén 106 cm4 (6,6kg/méter)
100x40x4 esetén 116 cm4 (8,0kg)
100x50x4 esetén 134 cm4 (8,6kg)
120X40x3 esetén 148 cm4 (7,0kg)
120x50x3 esetén 168 cm4 (7,5kg)
120x40x4 esetén 187 cm4 (9,2kg)
120x50x4 esetén 214 cm4 (9,9kg)
 
E=210000

Szalai György

A „magnéziumtitánkevlárkompozit” szép szó!
 
Biztos nem inkább szilíciumkarbid szállal erősített szilíciumnitrid ágyazat? Akkor pár ezer fokig használhatnád!
Sok egy kicsit egyszerre a jóból.
Milyen tulajdonságát aknáznád ki a fémágyazású kompozitnak, ami nincs meg az epoxi ágyazásúban?
Elektromos vezetőképességre, jó hővezetésre van szükséged?
A merevség-sűrűség aránya jobb a duroplasztnak. A házi előállíthatóság pláne a műagyag mellett szól.
Ha hozzá is jutna a halandó a fémágyazású kompozithoz, nem lenne elég célratörő a szálanyag vagy lap féltermékből dolgozás. Ha már szálerősítésű kompozit akkor csak a megtervezett, irányított szálfektetés, a vákuumos öntés és hőkezelés a befutó.
 
http://members.westnet.com.au/pjsconsulting/images/cnc/router_bridge1.jpg" TARGET=_fnew>Nekem jelenleg az alumínium, áttört dobozszerű hídszerkezet tűnik a leghatékonyabbnak, ilyesmi felépítéssel.
 
A tali óta fontolgatom az alumínium lemezszerkezet szilikonos vagy polyurethanos ragasztásának lehetőségét is, csavarozás vagy hegesztés helyett. Megfelelő átlapolással, esetleg alumíniumszegecseléssel erősítve.

keri

Ha ilyen fontos a pontosság, akkor semmi képen nem koronggal vágnám, hanem maróval síkoltatnám le, vagy köszörültetném pontos méretre.

keri

Lapozz vissza, én már lefutottam ezeket a köröket.
Középiskolás matek elég hozzá.
 
Amúgy kb. 175N-re fog 0,1mm-ert behajlani a vastagabbik irányba, a vékonyabbik irányban már 55N is elég ehhez.

keri

ja a lineáris tengelyt nem számoltam hozzá, csak a profilt.

keri

A golyós kocsit milyen zsírral érdemes kenni?
Eddig csak játszottam vele és hogy kenése is legyen csak egy kis motor olajat csepegtettem rá, mégse szárazon fusson, de most bekentem golyóscsapágyhoz való zsírral és durván megnövekedett a kocsi ellenállása. A kocsinak növelt előfeszítése van, de ennyire nem kéne szorosan járnia szerintem. Szinte egy trapéz csúszka is finomabban jár.

knifemaster

Innen úgy látszik,mint ha mindenki hülye lenne csak Te lennél helikopter.
Elég leereszkedő stílus ütött át az írásodon,
miközben Te sem vagy éppen kimondottan szakmabeli.
Lehet,hogy a jó munkához idő kell,neked úgy néz ki van,másnak meg nincs. De az is biztos hogy  rosszból nem lehet várat építeni.Vagyis lehet,de én dolgozni akarok a géppel,nem újjáépíteni.
Remélem azért kipróbálod az elképzelést,aztán majd mikor már harmadszor akarja eltörni a csuklódat a technika ördöge,vagy a munkadarabot kell a sarokból visszahozni,mert a befogás nem működik,majd gondolkodj el,hogy okoskodásból,vagy segíteni akarásból írunk e.
Úgy néz ki a nagy szakik hajlamosak a munkavédelmi szempontokat figyelembe sem venni.
Nézz meg bármilyen aludaraboló gépet.Nem véletlenül van úgymond "finomfogazása" a tárcsának.
 
És végszóként mert én hülye,sikerül felhúznom magamat, vagyok ,az öreg szaki meg a jó szaki között az a különbség,hogy a jó szaki még lehet öreg szaki.
 
 
 

Szalai György

Nálad mi szól a korong (fűrésztárcsa) ellen, és a maró vagy köszörű mellett?
 
Én a tárcsafűrész mellett az egy fogással való végleges megmunkálás és az egyetlen axisú mozgásigény kedvéért döntöttem.
Szerintem egy 300mm élkörátmérőjű 3,2mm vágószélességű 2,2mm anyagvastagságú, 72 fogú ATB fogazású 10 fokos élszögű fűrésztárcsa max 2000 n/min fordulaton folyadék hűtéssel-kenéssel pont ideális és eléggé merev hozzá.
A többi a gépvázon múlik. Max.1,5m/min golyósorsós előtolás, golyós lin vezetés.

keri

Lehet hogy félre értettelek, de nekem úgy tűnt, hogy a vágás pontosságán múlik a gépvázad pontossága, de ha te arra használod a leírt vágási eljárásodat, hogy a precíz összeillesztés után ne legyen feltűnő rés a gép elemei között, akkor nincs kifogásom a tárcsa ellen. Ilyenre valóban felesleges precíziós szerszám alkalmazása.

ywathzay

György, nem akarnék én semmiféle műanyagos stb szerkezetet. Se vegyész nem vagyok, se feleslegesen kidobnivaló pénzem. Pont ezért nem szeretnék mellényúlni a dolgoknak. A hídas szerkezet tényleg jó gondolat, egy zártszelvényt ki is lehet váltani ezzel, abban a szerkezetbe amit linkeltél, még gondolom kerül 1-2 függőleges tartóelem. Gondolom lényegesen többet bír mint a zártszelvény. De mennyivel?
 
Aki képletet adott, köszönöm.  Este számolgatok.  
 
Itt az első gondoltaom a zártszelvénnyel:
 
 
híd
híd1

bmejdz9nu


ywathzay

Köszönöm Péter!  
nyitottam mappát a nevemmel (kisbetűvel) beletettem a képeket, akit érdekel nézze meg.

Szalai György

Engem érdekelt.
Számolni nem tudok, de a megfigyeléseim arra vezettek, hogy a rácsos tartók és háromszög sarokmerevítők akkor a legnagyobb terhelhetőségűek a legkisebb tömeg mellett, (akkor ideálisak) ha a háromszögeik egyenlő szárúak és a közepük üres. A tieid nagyon nem azok.
Az Y hidat és a vízszintes áthidaló elemeket, már az arányosság kedvéért sem tervezném ennyire vékonyra. A legkézenfekvőbb a négyszögű zártszelvények használata, de szerintem mégsem ideális gépépítő elemek, Ideális szerintem az üreges belsejű T vagy I profil lenne. Én erre törekednék akár lemezből, vagy több szál vékonyfalú négyszögszelvényből, esetleg mindkettőből. Jóval több munka, de szerintem kisebb tömeg mellett nagyobb merevséget ad.

Szalai György

Az Y híd nem csak egyszerűen két végén alátámasztott áthidalóként funkcionál. Jelentős csavaró igénybevételnek is ki lesz téve. És mindég rezonál. Ezért kéne a lehetőségeiddel elérhető legnagyobb merevségre törekedni. Szerintem ez már úgyis számolhatatlan. Legfeljebb szimulálható lenne, program és további ismeretek birtokában.

ywathzay

Elvileg kiszámoltam mennyi az annyi. Ezt a képletet használva, A 100*50*3-as szelvénynél is  50 kg-os terhelésnél 0-ra jött ki a vége. Nem error-t jelzett a számológép, tehát megpróbálok neki hinni. Holnap viszont megpróbálok (akkor hozzáférek) egy terheléses indikátorórás mérést végezni egy 120*60-as anyagon, kíváncsi vagyok rá  mi lesz az eredmény.