Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Mechanikai ötletek

Indította gaben, 2024 április 09, 15:37

Előző téma - Következő téma

yuagaci9g

Elso gondolatom, par eve, nekem is ez volt  
Beszereztem nehany A3 irogep roncsot es eljutottam  egy vaz konstrukcioig, aztan elajandekoztam az egeszet. Szoval ha fem (ontveny) szerkezetre fogod a vezetekeket, mint az irogepnel, biztos prima, de nekem az apro gorgok, vekonyka lecek eleg halovanynak tuntek, ezert nem is folytattam a projektet.

000000000

Sziasztok!
Gyenge gépi felszereltségem miatt néha baromi ötleteim támadnak... Gondolkodtam a Kalmus féle öntészeten abból a célból, hogy egy erősebb gépet építsek, melyhez az alumínium szerelvé- nyeket magam készíteném. Az öntéssel kapcsolatos gondokon kívül azonban további problémákat jelentene számomra az alkatrészek utólagos mechanikai megmunkálása. Pontatlan és gyenge fúrógépem és esztergám van, marni pedig egyáltalán nem tudok. Ekkor jött az ötlet: mi lenne ha a jövendőbeli gépem legkritikusabb elemeit (csapágyházak, tengelycsatlakozások) nem alcsiból, hanem kompozit anyagokból készíteném.  Először csak valamiféle üveg szén ill.  kevlár  laminátra gondoltam ui. modellező révén a formakészítés számomra nem gond. Nemrég olvastam azonban azokról az új, készen kapható anyagokról melyek segítségével az egész művelet nagymérték- ben leegyszerűsíthető. A Devcon cég pl. olyan epoxy bázisú kompozitokat (pl folyékony alumi- nium, vas ill. titán!) gyárt, amelyek segítsé- gével a kritikus gépelemeket nagy pontossággal tudnám elkészíteni különösebb forgácsolástech- nikai felszereltség és ismeretek nélkül. Mivel az említett kompozitgyanták valószínüleg drágák én arra gondoltam, hogy a jövendő nagygépem vázát zártszelvényekből hegeszteném de azon  csapágyházakat, stb. az ilyen anyagokkal történő "hézagkitömés" módszerével csinálnám úgy, hogy pontosan beállított, köszörült és leválasztózott tengelycsonkok biztosítsák a  100%-os párhuza- mosságot, merőlegességet stb. Kapható un. bronz- tartalmú epoxy is melynek segítségével akár még csúszócsapágyat is tudnék csinálni anélkül, hogy precízen tudnék esztergálni. Elvileg megoldható szerintem a gép komplexebb  szerelvényeinek (pl. tartókonzol, komplett Z tengely ház,stb) ilyen módszerrel történő elkészítése pláne akkor, ha a szerelvénybe acéldrótvázat helyeznék. Sajnos ez a módszer a magas költségek miatt nem biztos, hogy gazdaságos. Nem tudom mi a különbség a Devcon cég által forgalmazott epoxygyanta és az itthon kapható gyanta között. Én mindenesetre megpróbálok a saját gyantám és alupor felhasz- nálásával ilyen kompozitot készíteni, azt fúrni, faragni, esetleg szilárdságtanilag bemérni, stb. A zártszelvényből készített vázat eredetileg is vasporral töltött epoxival akartam kiönteni, hogy bivalyerős és nehéz legyen. Mellesleg az említett un. TITANIUM PUTTY nyomószilárdsága kb. 1300 kg/cm2, hajlítószilárdsága pedig kb 500 kg/cm2. Nézzétek meg a neten. Most kérem az ellenvetéseket,  kacajokat stb.

f6kuxbs9f

Sziasztok!
Nem rossz ötlet, elvégre a gépvázaknak használt polimerbeton is egyfajta kompozit anyag.
Ha a megmunkálás elkerülése a célod, akkor szerintem a gyanták kötés közbeni zsugorodása lehet gond. A siklócsapágy a leválasztózott felületre is rászorulhat, pusztán a zsugorodása miatt. Egy-egy csapágyháznál meg a csapágy esetleges cseréje tűnik problémásnak.  
Azért érdemes gondolkodni a dolgon, főleg, ha fel vagy szerelkezve a gyantás kompozit technológiára, pl. egy vákuumszivattyúval. A gyári gyantákat valószínűleg tényleg aranyért adják, és csak az óperencián túlról lehet beszállíttani :-((
 
Üdv

000000000

Zongorával is lehet tüzelni - csak egy kicsit drága. Tiszta kompozit gépet azt hiszem még senki nem készített, tehát ennek oka van. Egy gépváznak merevnek kell lennie, a kompozitok pedig általában rugalmasak (lásd: pecabot). A zártszelvény belsejének kiöntése vajmi keveset hozhat a konyhára. A zártszelvények csövek azért merevek mert a ún. szélső szál (a terhelt anyag) távol van a hajlítási tengelytől. Hézagolásra, a gyártási pontatlanságok eltüntetésére, csapágybeágyazásra  tökéletesek az adalékolt gyanták. Az ún. szerszámgyanták pedig zsugorodásmentesek is. De ezeket is csak nyomásra illik igénybe venni mert a húzást nem szereti egyik anyag (ragasztás, kitöltés) sem. Egy szónak is száz a vége: inkább keress, kutass guberálj a már bevált anyagok után. Ha pedig valamire mégis költeni kell, az ne az aranyért (vagy két aranyért) vásárolt,nem teljesen ismert használhatóságú anyag, hanem egy ügyes marós legyen.  

dg8n4i8x

Sziasztok!
 
Géza! Egy rugóra jár az agyunk, a modellező az modellező![#wave] Én a lineáris csapágyak ágyazásánál gondoltam az gyanta+üvegszál megoldásra. Egyszer kell egy jó formát csinálni aztán le lehet gyártani az alkatrészeket.  
Üdv!
Balu

Kristály Árpád

Hallihó!
Én ezt az írógép kocsiból csináltam első gépem,
szerintem jóval jobb mint a fióksín, precíz, utána lehet állítani, edzett acél prízmákban futó, acél görgők s a nagyobbik kocsi  
430-millimétert tud tisztán.  
Én egymás mellé kettőt foktam egy acél lapra és köztük fut a menetes orsó. Nem jó  minden tipus, csak az acélbetétes.
Kezdőknek mindenkép ajánlom, főleg ha nem rendelkezik komoly műhelyel.
Üdv.: Árpád

000000000

Mi közel 25 éve gyártunk kompozit (főleg üveg és szénszálerősítésű) dolgokat. Szuper anyagok, de kifejezetten drágák. Gépváznak nem ajánlanám, mert főleg dinamikus terhelésre vannak tervezve, ahogy Imi mondta: rugalmasak. Zártszelvény kiöntésére használhatók, de nem merevítés céljából, hanem rezegés csillapítására, tompítására, csak kicsit drága erre, vannak olcsóbb anyagok. Egy dolgot kell még figyelembe venni: a gyanták, meg úgy általában a kompozitok megfelelő felületkezelés nélkül nem igazán kopásállóak, akármilyen adalékot adsz is hozzájuk.(persze bizots vannak kivételek, csak mi még nem taláékoztunk velük) Üdv: Giorgio

dg8n4i8x

Gépvázra én sem használnám, viszont apróbb dolgokra jó lehet, mint az említett csapágyház. Én egyszer javítási céllal egy munkalap szélét kezeltem le polyésztergyanta és homok keverékével. Ugye ezek a konyhai munkalapok belül bútorlapból vannak, és az meg nem szereti a vizet. A lap a mai napig bírja pedig télen nyáron kint van eső éri stb. Amikor le a kartam puculni az aljáról a lecsöppent gyantát nem nagyon sikerült. A homok miatt még a véső sem vitte csk szikrázott.

3vv2btrhv

Sziasztok
A lelkemet melengetitek a kompozit témával .
Régebben irtam , hogy nekem ez volt a kutatási témám a MÜKI - ben . igazi kompozitot csak autoklávban lehet késziteni lásd F_1 versenyauto.Házilag nem kivitelezhetö!!!
gioriocnc - töl kérdezném kiscit bövebben a kompozit gyártást mit és hol ?
A polimer betonnal most foglalkozom Hobbysta változatot szeretnék nektek csinálni!
Tibor

000000000

Szia Tibor!  
Felsőörsün kezdtük, 25 éve, hajók, csónakok viziniciklik gyártásával, ma már nagyon sok karosszériaelemet meg ipari úszót gyártunk, többi telephelyen (B.fűzfő, B.Kenese) kerti medencék,úszómedencék gyártása, komplett fürdőszobakabinok, stb. főleg kézi laminálással és szálszórással, de vákuum-infúzióval is gyártunk. Foglalkozunk még SMC, BMC gyártással, préstermékekkel, pultrúzióval, hullámlemezgépsorunk is van, pre-preget is gyártunk, meg még elég sokmindent. Poliuretán habokkal is foglalkozunk cipőtalpakat gyártunk, meg néhány terméket ezzel töltünk ki. Ha van még kérdésed, szívesen válaszolok. Üdv: Giorgio

000000000

Bocs, vizibicikli akart lenne. Erről jut eszembe, jó lenne ha már nyár lenne :-)

3vv2btrhv

Szia giorgiocnc
A pre-preg -böl nincs szénszálas ?
Poliuretán habbol mi a legnagyobb sürüségü?
Tibor

000000000

Szia Tibor,
csak üvegszálas pre-pregünk van 20-25-30% -os száltartalommal, van égésgátolt is, meg mér pár verzió. Esetleg van recepted szénszálas pre-preghez, mi is gondolkodtunk rajta, hogy időszerű lenne, de nagyon gyenge a laborunk.Nem kisérleteztetek esetleg ilyesmivel a MÜKI-ben?  
PU habból többfajtát is használunk, ami cipőtalpakhoz kell, azt én nem ismerem annyira, a többi Elastogran termék, ha jól emlékszem 30-45kg/m3 sűrűség körül vannak, zártcellás habok.
Üdv: Giorgio

3vv2btrhv

Szia gcnc
Igen a mükiben kisérleteztünk és volt egy autokláv is .
A többit szeméjesen kellene megbeszélnünk , légyszi ird meg emailbe a cimedet
Tibor

3vv2btrhv