Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Mechanikai ötletek

Indította gaben, 2024 április 09, 15:37

Előző téma - Következő téma

000000000

Elnézést...igaz. Két orsót írt valóban. elektron meg az én egyorsós problémámra reagált. Tiszta minden! [#wink]

3k74cecek

"Ezt a gépet egy függőleges síkú bútorra is fel lehetne rögzíteni, aztán mintát marni bele:) "
Ezt el kell felejteni !!
Ez a gép nem 1.5 kg lesz.
Mi elfér a kereten azt lehet majd megmunkálni.
A Z-t sem érdemes olyan hosszúra csinálni, hogy az alapkeret alsó sikja alá tudjon menni, mert ez már komoly merevségi problémákat vet fel.
Persze nem megoldhatatlan, csak akor már merevebb Y híd kell, akkor meg már az X megvezetés sem elég merev, szóval pillanatok alatt egy egészen más gépről van szó.

0gbwyh99

Üdv. mindenkinek!
 
HÚHA , köszi az észrevételeket és az ötleteket !  
[#wow1][#worship][#worship][#worship]
 
© Szalai György : #3824  
 "Fogasszíj a zártszelvényen belül- megoldás nem barátságos? "
- DEHOGYNEM !! Nem is gondoltam rá , pedig ahogyan lerajzoltam (némi modifikációval) nagyon is meglehet csinálni !
 
© badclyde : #3830  
"... miért kellene neki tárgyasztal? És ha a gépet teszed rá a bútorlapra, vagy az anyagra? Én erre a gépre kivehetős asztalt tennék, és a Z-t olyanra alakítanám, hogy tudjon a legalsó sík(amin felfekszik az egész gép) alá dolgozni."
- NA , ÉN IS PONT IGY KÉPZELTEM ELL !!! Azért a mozgo Y-hid és nem asztal !!
 
© elektron : #3828
"Meg lehet kérdezni, hogy ilyen szép rajzot milyen nevű programmal lehet rajzolni ? "
-Persze , megmondom : SolidWorks(2007) !!!!!
NAGYON KIRÁLY a progi !!!!  
Köszönet © Aszbolit fórumtársnak hogy ezt ajánlotta nekem , az Inventor-al megettem a s...t !
Kellemes napot !  
[#eljen][#taps][#taps][#worship][#worship][#worship][#worship][#worship][#wave]

0gbwyh99

[#schmoll2][#wink]
Tudom hogy egy univerzális gépnél sokmindenben sok kompromisszumot kell tenni , de hát ez egy hobbista makcs álma ! [#worship][#worship][#wave][#wave][#wave]

Szalai György

Mivel indokolod? Jelenlegi meggyőződésem szerint én áttétel párti vagyok, és azt hiszem maradok is, míg utol nem érjük az AC servo technikát. Akkor majd direkthajtás párti leszek.
Ha mindenképpen raknék áttételt, akkor pedig nem tenném oldalra a motort, mert úgy a túlsó oldal hajtására hosszú szíjat lennék kénytelen rakni. Középen hátra tenném, úgy mindkét oldalra fele hosszú szíj kell, ami fele akkora belógás, fele akkora nyúlás, de főleg szép, szimmetrikus rendszer. Nem kerül többe, mint az oldalt rakott motor esetében. Ha a motor tengelyét, rajta a két szíjtárcsával, középen bedugom a zártszelvénybe, akkor az, nagyon védett konstrukció lesz. A két egyforma szíj meg szépen ellentétes irányba feszíti a motortengelyt, majdnem kiegyenlítve a motorcsapágyak oldal irányú terhelését. Mikor fog tönkremenni a motorcsapágy?  De ízlések és pofonok…

Szalai György

Az Y hidat az X kocsikkal összekötő, trapézszerű lemezek Y irányban rugalmasan hajlanak. Ez is rezgő rendszer. Mindegy hogy kicsit. Ha könnyen elkerülhető én elkerülném.
A probléma megoldása annál fontosabb, minél hosszabbra készíted a hídlábakat.
 
A rezgést még inkább lehetővé teszi, hogy a hídszerkezeted nem zárt keret. (A két függőleges hídláb a vízszintes alapkeret alatt nincs mereven összekötve, mint a középorsós megoldások esetében.) Ráadásul az X vezeték körszelvényű, amin az X kocsi kissé elfordulhat. (Nem merev, mint ha ott sínszelvényű vezeték lenne.) Ha már az anyag a zártszelvény lett, a hídlábakat is zártszelvényből készíteném, hogy legalább dupla falú, sokkal merevebb szerkezet alakuljon ki, mint a mostani lemez. Ha még is a lemez a szimpatikusabb, vagy már utólag kell módosítani, rászerelhető egy-két merőleges merevítő lap. Kialakulna egy döntött U profil féle megoldás, ami sokkal kevésbé rezeg. U profilú hídláb, a híddal azonos zártszelvény anyagból  is nyerhető, ha hosszában kettévágom.

7vpav5d32

 Az áttételhez nincs köze, mert  onnan hajtod ahonnan akarod.
 Ugye te tesztelted a nyulásokat?? A szíj nyúlását nézed akkor ha két orsó közé teszed a motort akkor durván 1/3-2/3 arányban van a huzó és a lefutó szíj. Mivel a szíj tolni nem tud csak huzni ezért lehetőleg 1/2-1/2 arányra érdemes törekedni. (szerintem)  
 Tetszik a zártszelvényben vezetett szíj :-) .

0gbwyh99

Nem rosz ötlet az U-profil , megfontollandó !
[#worship][#wave]

Szalai György

Biztosan azonos megoldásban gondolkodunk?
Mint ha Te arra gondolnál, hogy én arra gondolok, hogy középen motor, egy szíjtárcsával a tengelyén, egy hosszú szíjat hajt, két oldalra. Vagyis a motor sorosan hajtja a két orsót.
Pedig arra gondoltam, hogy középen motor, két szíjtárcsával a tengelyén, két rövid szíjat hajt, két oldalra. Vagyis a motor párhuzamosan hajtja a két orsót.
Az első esetben szerintem is igazad lenne, azt csapni való megoldásnak tartom. A második szerintem ideális.
 
„Tetszik a zártszelvényben vezetett szíj :-)” A Te tiszted lett volna szóba hozni. Nem az én tollam, csak ékeskedek vele. Majd beszélsz róla, ha akarsz.

7vpav5d32

OK. Így már egyértelmű és ebben az esetben igazad van. Én közös szíjban gondolkoztam.

Szalai György

AÁÁÁÁÁÓÓÓÓ !!!!
De nagyszerű volna ezt anyanyelven olvasni!
Úgy sem állítom, hogy maradéktalanul megérteném.
Az ábrák, a számítások és szöveg nélkül is nagyon beszédesek.
Akik odaírták a nevüket az elejére semmiképp sem akartak szégyenben maradni evvel a munkával. (Írhattak volna NIC nevet is? Hi…)
Na ezzel elleszek egy darabig.
Nagyon köszi!
Ugye itt senki sem akarná lefordítani. Egy kicsit sem. Pedig de sok kérdésre ott lehet benne a válasz.[#worship]

3k74cecek

Ez már szuper kép, van honnan elindulni a kritikával.
"Mindent előbb csavarral állitanék és rögzitenék , utána többnyire heg(g)eszteném !"
Ezt nem javaslom. Felesleges plusz munka.
A hegesztés úgyis el fogja húzni, és egyengetni kell majd.
Amit állítani kell tudni azt csavarozd, amit pedig nem azt hegeszteni, és szükség esetén egyengetni kell.
Ahol csavarozol több csavart használjál sose csak egyet. A géped méreteit figyelembe véve a legtöbb helyen M8-as csavarokat javaslok és minimum 8.8-as anyagminőségű csavarokkal.
Én a gépemen majd mindenhol 4 db M8-ast használtam (már ahol csavarozva van).  Csak oda használj  csavart ahová muszály.
A sarkokat háromszög betétekkel merevítsd. Az Y hídat ne lemez tartsa hanem azt is zártszelvény. Sokkal merevebb lesz.
Jól meg kell gondolni, hogy az X sínen milyen messzire teszed egymástól a két kocsit. Ettől is nagyon függ a szerkezet merevsége.
Az alapkeret sarkait gérbe vágva célszerű összehegeszteni, mert ahogy rajzoltad úgy kisebb a merevsége.
Viszont nem kell feltétlenül a 80*80-as méret, lehet 60*60 is. Az is bőven elég erős lesz a te céljaidnak.
Hogy lesz az X sin a zártszelvényhez rögzítve?  Valami kis rajzot adjál róla ha tudsz!

3k74cecek

"Tetszik a zártszelvényben vezetett szíj :-) . "
 
Ez sok szempontból valóban jó, de a szerelhetőségre azért gondolni kell !

3k74cecek

Ha kérhetem fel tudnád tenni az ftp-re a neved alá. Nekem ugyanis nem akar lejönni.

s7manbs8

Én le akarnám fordítani, ha valaki azt mondaná, hogy oldalanként kapok érte X eurót.
Én is gyorsan kimentettem magamnak, majd ha ráérek olvasgatom. Csak hát az a 200 oldal elég sok, még elolvasni is, nemhogy fordítani. [#integet2]