Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Mechanikai ötletek

Indította gaben, 2024 április 09, 15:37

Előző téma - Következő téma

e3h0cv4ph

Az lenne egy fontos kérdés az encoderes léptetőmeghajtóhoz, hogy az elektronika csak hibajelzésre használja az encoder és leállítja a vezérlést, vagy pedig megpróbálja a motorral korrigáltatni a dolgot? Ez utóbbinak vannak azért buktatói (motorkarakterisztika).  
Vagy esetleg ötvözni a két eljárást?

Motoros

Kihasználják a Z tengely kottymentesítéséhez a motorban lévő csapágyat. A motor tengely húzásra kottyanásmentes, nyomásra nem (legtöbb esetben) Ez a csapágy ezt megoldja. Persze ilyenkor kuplung nincsen, csak egy merev kapcsolat. Kis terhelésű Z tengelynél ez olcsó és jó megoldás lehet. A hernyócsavar meg úgy működik ahogy mondod.

000000000


000000000

Ha mar igy szoba kerult tegnap a gyari gep orso - motor osszekapcsolasa...
 
Ti hogyan oldjatok meg?
Hogyan csapagyazzatok? Oros fuggetlenul a motortol elofeszitve a vazban, ket vegen csapagy? Vagy?

bmejdz9nu

Gondolom erre a megoldásra vagy kiváncsi... én sem tudom pontossan, hogyan kell megvalósítan...
http://www.5bears.com/cncm1/flange.jpg" border=0>
 
De talán valaki leírja...

Kristály Árpád

Hallihó Péter!
 
Elől menet kell, s két anya, az elsővel kontrázod, nem árt ha ezek koronás anyák, spéci alátéttel..... csak így tudod normálisan és stabilan beállítani az előfeszítést!
 
Üdv.: Árpi

2vkx6unz

Menetes de általában valamilyen finommenet pl ISEL esetében 10x1 finommenet. Kontraanyaás megoldás helyett jó lehet valamilyen csavarrögzítő is pl. Loctite 243. A rajzon látható kialakítást egy kicsit finomítani kell mert a belső csapágy ebben a konstrukcióban csak a gördülőelemen keresztül nyomható ki a házból így ismételt felhasználára alkalmatlanná válhat. Az orsó másik vége nincs előfeszítve ott mélyhornyú vagy tűgőrgős csapágyat alkalmaznak. Egyébként ilyen helyekre csak párosítható csapágyat szabad beépíteni, ellenkező esetben a csapágy gyorsan tönkremehet!
Egyébként a főorsó csapágyak is ilyen módon vannak elkészítve mert az előfeszíts miatt pontosabb a futás és nagyobb határfordulatszám érhető el. Az SKF honlapján sok hasznos információ van a csapágyazással kapcsolatban.

bmejdz9nu

Azt kellene valakinek leírnia, hogy pl. egy nem végmegmunkált orsót, hogy csinál meg... A finommenet anyát pl. lehet venni? stb...
Van aki úgy csinálja, hogy sima mélyhornyú csapágy és egy támcsapágy "párossal" ...
Sajnos most erről nem találtam képet, de egyszerűbbnek nézet ki a dolog...

bmejdz9nu

Ha valóban - erre nem is gondoltam pedíg logikus - párban kell lennie a csapágyaknak az nagyon drága - ha jól tudom...?

svejk

Ennek a kötelező párosításnak mi a müszaki magyarázata? Ha én egymás mellé szembefordítok két normál ferde hatásvonalú csapágyat akkor mi történik?

Kristály Árpád

Hallihó Svejk!
Szerintem csak nagyobb fordúlaton van jelentősége..........
Régebben a gépeken, gondolom Te is találkoztám már vele, egy sima illetve max mélyhornyú csapágy és egy támcsapággyal volt megodva. Ha nagyon precíz akarsz lenni erre a fordulatra igazán megfelelő egymással szemben két kúpgőgös csapágy........(lásd: autó fútómű)
A régi kispoláknak a külső csapágya pl.
Üdv.: Árpi

bmejdz9nu

végül is... az SKF "csapágykönyv" elvei szerint igen...
Ha két csapágy "teljesen össze van dugva egymásba" akkor "teljesen ugyanolyannak" kell lennie... mikron pontosan...
Az azonosak között válogatják az "ikertestvéreket"... nagyon nagy precizitással... ezért a munkáért 4x díj felár jár...
 
De szerintem nekünk elmegy a "sima saját" párosítás is...  :) Egyébkén szerintem a gyártók sem hiszem, hogy párba (ikreket :) vennék őket...

2vkx6unz

Sziasztok!
 
A párosítható pontosabban univerzálisan beépíthető (2-3-x egymás mellé építhető a terhelésnek megfelelően) csapágyak közvetlenül egymás mellé építhetők az SKF-nél BECBP kód a normál az BEP kód. Feltételezésem szerint a párosítható csapágyak szigorúbb tűréssel készülnek. A BEP kódú csapágyakat úgy építik be hogy a két csapágy a tengely két végére kerül ilyen esetben figyelni kell a hőtágulásra és a tengely kihajlásra. Én a Confidenzától kértem ajánlatot 7200-as csapágyra és nem volt drága ez a méret kell az ISEL csapágyházakba 16 os orsóhoz . SKF nél egy pár ebből ~8-9000 HUF. A kúpgörgős nagyobb terhelést bír de szerintem viszonylag kevesen építenek akkora gépet amiben a kispolszki kerékcsapágy az alkalmazandó csapágyméret ;) és szerintem az sem olcsóbb sokkal. Persze vannak speciális 2 soros O elrendezésű ferdehatásvonalú csapágyak de ezk drágák. akit részletesebben érdekel a téma mindenképpen javaslom az SKF és a Confidenza honlapját tanulmányozásra.

bmejdz9nu

szerintem lépjünk tovább a gyakorlati részéhez...
Pl. a csapágyház egyszerű kialakítása... a finommenet elkerülése... előfeszítés megvalósítása...
 
Egyébként amit Sanyi ír az ok... vannak olcsóbb párosíthatóak is, nem párok... (fél ikertestvérek :)

000000000

lenyegeben szerintem a csapagyhaz egyaltalan nem kritikus. lehet nagyobb a csapagy nevleges kulso atmerojenel (pl. bf20). "beall"
Svejkkel egyetertek, teljesen felesleges parba valogatott - foleg, ha a kulso hengeres felulet nem erintkezik.
 
Menetet legegyszerubben menetvagoval tudsz kesziteni (ISEL-es orsora siman), anya meg kaphato, nem hianycikk.
 
De a kerdes meg all, konkretan, az eddig bemutatott 2x gep kozul itt az oldalon, ki hogy oldotta meg???