Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Mechanikai ötletek

Indította gaben, 2024 április 09, 15:37

Előző téma - Következő téma

000000000

osztom a véleményt...ha a monorailt merevítésre használjuk, már rég rossz.Elég terhelés neki, meg a kocsiknak az adott szabadságfok biztosítása kottyanás mentesen, nemhogy még tartó szerepet is vállaljon!

bmejdz9nu

Abban tényleg igazad van, hogy a vezetősínek nem egyenesek... és egy fix azaz erősebb "dologra" kell ráhuzatni...
Annak síkbamarva és/vagy (én ezt preferálom) 0.02-0.03 - 0.04 -0.05mm-es stb... biztos ismeritek... hézagoló szallaggal és márőórával beállítani...
De egy jól merevített Z mozgórásznek eleve ilyennek kell lennie... és ha össze van lőve! akkor egymást is merevítik. Igy lesz belőle előny.

000000000

Plussz az Y sínek hosszát nem használja ki. Ez pedig pénzkidobás a köbön.

ag8iuddv9

Osztom a véleményét tajenó-nak.
A sineket rögzítik és azon mozognak a kocsik és nem fordíva.

Motoros


bmejdz9nu


bmejdz9nu

Mechanika 25-ben (Makra Zoltán) láttam először a megoldást:
 
http://www.hobbycnc.hu/CNC/Mech25/IMG_3778.JPG" border=0>
 
(A hátul elhelyezett golyósorsóval nem értek egyet, de értem miért jó...de ez egy külön történet)

bmejdz9nu

persze ez a megoldás csak akkor járható, ha a motor és a meghajtás erős...

ag8iuddv9

A magyarázat csak annyi hoogy a sin eltud hajolni,nem beszélve a rezgésről.

4mjnxdwuu

Nekem az vált be, ha a z mindenestől mozog. Ha tehetem minden gépemen ilyen van. Szerintem merevebb, és alu takarékosabb.
Az első kreálmányomon igy nézett ki (nem egy izom gép, de működött)
http://cnctar.hobbycnc.hu/Trapista/1-es%20gep/Foto-023.jpg" border=0>

4mjnxdwuu

bocsi kiebbre emlékeztem....

4mjnxdwuu

miért nem lett kisebb, letöltöttem a képet, kicsinyítettem, és visszamásoltam.??

4mjnxdwuu


000000000

...szerintem túl hosszú a kinyúlása a vezetőknek.Lehet merevíteni kéne egy íves merevítővel a végén és akkor kímélné a kocsikat is.
 HA megnéztek egy adatlapot erről a rendszerről, hát nem semmi,h miket bírnak dinamikusan is, nemhogy statikusan, de nyírásnál, csavarásnál tizede a teherbírása.És bár párban vannak , erősítik egymást, de sztem nem ártana egy merevítő, márcsak a rezonancia csökkentésére is, mert egy Dremelt bőven elbír, combosabb előtolással is, de lesz kilengése az biztos....én rátennék egy mérőórát az asztalra, tapintócsúcs a Z tengely kocsijára és finoman pofozgatnám gumikalapáccsal csak a kíváncsiság kedvéért...

000000000

...na mire megszültem a gondolataim, már lett 20 hozzászólás :) ez még a #1761 képhez szól