Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Mechanikai ötletek

Indította gaben, 2024 április 09, 15:37

Előző téma - Következő téma

bmejdz9nu

Jó lenne képek... mert az meggyőzőbb! :)

000000000

hello  
nem találtam a polimer betonrol semmit átküldenéd.
 
köszi

3vv2btrhv


bmejdz9nu

Most néztem az adatit egy 16-os 5mm-es em. és egy 16-os 10mm-es em. golyósorsónak...
Ugyanannyi terhelést bír mindkettő... Kb. 6500-7500N (dinamikusan)
Miért szertejük az 5mm-es em. orsókat?  
Amikor egy léptető motor jobban szeret kis fordulaton? Ezen filózok...

4mjnxdwuu

Ezt én sem értem, úgy is mindenki legalább 1,5 Nm-es mocikat használ ( hobbi gépre a 0,5 is elég)
Nem hiszem hogy mindenkinek szüksége van a 250-1000 kg tolóerőre. Kis emelkedésű orsóval. (fele erő, de duppla sebesség!!!)
Talán edíg a mikrostep hiánya, indokolja, mert hát fél lépésben az én kb 500kg-s gépem is nagyon csúnyán berreg 200 mm/perc alatt. Viszont 3 m/percnél még bőven ereje teljében van, 6 m/percnél még elég erős, nem igazán tudom lefogni ( mondjuk nem pici motor van rajta)

bmejdz9nu

Hát ezaz... újra kellene gondolnunk a dolgokat... a motorok is erősebbek lettek... microstep is van...
 
A Szervónál persze fordított a helyzet... talán.
 
Most szereztem 2db 15mm/10mm em.-es orsót... ez indította meg az agyamat...  
Semmi kottyanás nincs rajta... a gyári adatai is olyanok minden szempontból mint az 5mm-es...

3vv2btrhv

polimer beton lényege !
Mosott és osztályozott kavicsot kell használni .
A kavics szemcse eloszlását ugy kell kiszámitani , hogy a legideálisabban töltse ki a teret . Ez nagyon elméleti - de létezik egy képlet ami vel ezt még annak idején a MÜKI-ben számolták , sajnos nekem nincs meg.  
A kötöanyag legideálisabb az epoxi gyanta , ezt a megfelelö térhálositoval kell öszekeverni és a gyantához KVARCLISZTET kell adagolni .
A kavicsot és a gyantát végül egy keveröszárral kézi furogéppel kell öszekeverni .  
A sablonba valo öntés közben vibráltatni kell ezt akkor vibrátor asztalon csináltuk és a vibrálást a B állapot eléréséig kell fentartani .
Bármit amit nem értessz nyugodtan kérdezz !!
A talira viszek mintákat !
tibor

bmejdz9nu

Nézzétek meg ezt a gépet...
Profi munka a mechanika...
De nézzétek az orsók nagyon eltérő menetemelkedését!!!  
Sőt a motorok nagyságát is!
Pont emelgetni a T-tengelyt a nehezzebb...
Miért csinálta így??? nem bírom megérteni...
 
https://cnctar.hobbycnc.hu/VarsanyiPeter/CNC%20gepek%20fotok/p1000457.jpg" border=0>
 
https://cnctar.hobbycnc.hu/VarsanyiPeter/CNC%20gepek%20fotok/p1000459.jpg" border=0>

HJózsi

Z irány tényleg... Nem kovácsműhely?... [#nyes]
A háttérben nála is ott figyel a BF20 ...

bmejdz9nu

Miért akar egy állati erős és lassú kerszt tengelyeket és nagyon gyenge de eszméletlen gyors Z-tengelyt. A Z-tengely kb. 10mm em. lehet...
Pedíg dudja mit akar... igen jó a mechanika kialakítása! Ezért nem hiszem, hogy balek...
... nem értem...
 
Hát igen BF20 nélkül nehéz az élet... szinte reménytelen...
Ilyen pofáknak mint mi és ő... talán a legjobb választás...

000000000

Azért én nem ájulok el a két kép alapján:
 
- Y hajtás metes szár?
- X nem alátámasztásos lin tengely?
 
Remélem nem.

bmejdz9nu

"Elájulni" nem kell... mert akkor nem látjuk :)
 
... de a 100-as skálán 50 felett van a mechanika... és az már jó...Nem követett el "szörnyű" hibákat...
pl. Aki igy illeszti össze a kereszt tengelyt a Z-tengellyel, hogy a vezetősínek azt mervítik is... az tudja mit csinál.
Ez a megoldás a legjobb és rezonancia mentes megoldás lehet...
A motor felfogatás és tengyelyek mind stabil kialakításra vall...
Az, hogy menesszár ... az most mindegy...  
A menetemelkedési különbségekre nincs logikus elképzelésem...

000000000

Mert gyors és kottyanás mentes Z tengelyt akart.
Nincs is bajom a Z tengellyel. De a többi?

bmejdz9nu

A Z-tegelyen a vezetősínek is erősek, motor relatíve gyenge ehhez a 10-es orsóhoz...
mechanika pedíg erős... nem passzol...
Ezzel max. egy Dreamel-t tehet rá... Na de akkor minek a sok alu anyag...

3vv2btrhv

Ezzel max. egy Dreamel-t tehet rá... Na de akkor minek a sok alu anyag...  
szerintem ebben tévedsz , mer ez elbir nagyobb motort is