Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Mechanikai ötletek

Indította gaben, 2024 április 09, 15:37

Előző téma - Következő téma

zozo

No, majd mutasd meg, milyen tejet sikerült fejni ingyenesen.

000000000

Ez már csomót köt a vasra.

vjanos


mfrfj8vv3

Szisztok,
 
Köszönöm a korábbi véleményeket mindenkinek. Megfogadtam Svejk tanácsát és erre a gépre most inkább az olcsóbb trapézmenet+zx100 anya kombó mellett döntöttem. Ha lesz következő gépem, akkor abba viszont tényleg golyós orsók lesznek.
Egy-két napja építettem be az új trapézorsókat. Elég nehéz volt stabilra beállítani, mert nagyon könnyen megszorult de végül úgy tűnik sikerült.  
1200 mm/perc max sebességgel és 350 gyorsulással stabilan működik, legalábbis egyelőre. Fában kergettem eddig a marót, legfeljebb 750 mm/perc előtolással.Most, hogy megszűnt a kottyanás, végre egész pontosan működik. Már az én foglamaim szerint :-).
 
Egyúttal viszont kipróbáltam egy másik módosítást is. Eregetileg teflon csúszóperselyeken   siklanak a kocsik. Könnyen jár, de azért kell erő az elmozdításához. A Z tengelyt kísérleti jelleggel átalakítottam lineáris csapágyasra. Ég és föld a különbség így arra gondoltam, hogy talán érdemes lenne a többi tengelyt is átalakítani, nem volna olyan horror költség. Viszont már a rövid idő alatt is látható nyomot hagyott a golyós megvezetés a Z lineáris tengelyén. Lehetséges hogy a vezetékek felületi keménysége nem megfelelő a lineáris csapágyhoz?

000000000

Ha nem edzett a tengely, akkor nyomot hagy és be is rágódhat.
Egy golyónak sokkal kisebb az érintkezési felülete, mit egy csúszó perselynek.

svejk

Bizonyára nem.
Műanyag csúszóperselyhez elég pl. a hidraulika szár, mely nagyon vékonyan krómozott, sokáig bírja.
De ez nem alkalmas golyós lineárisokhoz, oda felületi edzett kell.
Nem drága az sem, kapsz pl. a Klavio-nál méterre.

mfrfj8vv3

Köszi, akkor egyelőre inkább úgy hagyom, ahogy van. Végül is már annak is örülök, hogy egyáltalán használható lett. Majd a következőnél, ha valaha lesz olyanra szükség...

PSoft

Folytatva a #11500-at,11508-at....
 
Nem is olyan rosszul teljesít ez az írógépmotor.:)
Lentebb írtam,hogy...
 
  "Frekiváltóval,200Hz-ig pörgettem,az ugye ennél a négypólusú motornál,6000 körüli fordulatot jelent.  
 
Ott,már lehetett érezni/hallani a külső forgórész palástján mérhető,gyártási pontatlanságából adódó 0,1mm-es "ütést".  
Úgy gondolom,ez egy szabályozással/centírozással még javítható hiba,amit meg is fogok tenni a forgórésszel.:)"
 
A motort szétszedve,esztergapadon két csúcs között "eltüntettem" az említett 0,1mm-es ütést,ami a forgórészen kívül/belül mérhető volt.
 
Így már korrektül,és biztonságosan tudom pörgetni akár 10.000-es fordulat fölött is.
Csendes járású,még ezen a magas fordulaton is,csak a külső forgórész keltette levegőhangot lehet hallani.
Az öntvény csúszóperselyekhez egyenlőre nem nyúltam,de tervbe van mint ahogy írtam,a perselyek kiváltása golyós csapágyakra.
Egyenlőre maradt a motor eredeti négypólusú tekercselése is.
 
20mm-es alu vastaglemezből csináltam a motornak egy felfogatót,és felszereltem a mini gravírgépemre.
A motortengely végére a már korábban mutatott ER11-es sk. közdarabot fogattam fel.
A motort,most egy FUJI FVR-E9S frekiváltó pörgeti.
 
Pár kép a motorról,és a gravírgépre adoptálásról.
 
 http://cnctar.hobbycnc.hu/PSoft/Munk%e1k/Mini_grav%edrg%e9p/%cdr%f3g%e9pmotor_fortuna/IMG_6861.JPG" border=0>
 
http://cnctar.hobbycnc.hu/PSoft/Munk%e1k/Mini_grav%edrg%e9p/%cdr%f3g%e9pmotor_fortuna/IMG_6862.JPG" border=0>
 
http://cnctar.hobbycnc.hu/PSoft/Munk%e1k/Mini_grav%edrg%e9p/%cdr%f3g%e9pmotor_fortuna/IMG_6863.JPG" border=0>
 
http://cnctar.hobbycnc.hu/PSoft/Munk%e1k/Mini_grav%edrg%e9p/%cdr%f3g%e9pmotor_fortuna/IMG_6864.JPG" border=0>
 
http://cnctar.hobbycnc.hu/PSoft/Munk%e1k/Mini_grav%edrg%e9p/%cdr%f3g%e9pmotor_fortuna/IMG_6865.JPG" border=0>
 
http://cnctar.hobbycnc.hu/PSoft/Munk%e1k/Mini_grav%edrg%e9p/%cdr%f3g%e9pmotor_fortuna/IMG_6866.JPG" border=0>
 
http://cnctar.hobbycnc.hu/PSoft/Munk%e1k/Mini_grav%edrg%e9p/%cdr%f3g%e9pmotor_fortuna/IMG_6867.JPG" border=0>
 
http://cnctar.hobbycnc.hu/PSoft/Munk%e1k/Mini_grav%edrg%e9p/%cdr%f3g%e9pmotor_fortuna/IMG_6868.JPG" border=0>

000000000

Sziasztok!
Melyik bordásszíj-bordáskerék fajtát ajánlanátok, hogy minél pontosabbra, kottyanás mentesre tudjam állítani? A T5-ről egy kolegám lebeszélt, szerinte nem teljesen kottyanás mentes. Más szerint az XL szíjak pontosak. Mi a véleményetek?
Köszönöm!

svejk

Most még a tekercselés is eredeti?
Ha igen akkor legalább a kimenő feszt állítsd a legnagyobbra(ne csak 220V legyen), ha már megtetted akkor nem szóltam.

svejk

Az XL-esek nagyon jók, kis veszteségűek pontosak, de az a baj, hogy az ismert hajtástechnikai boltokban csak acélkerekeket lehet hozzájuk kapni.
Metrikus alternatíva az AT-s fogprofil, állítólag hajtástechnikai szakemberek is ezt ajánlják.
Talán 30 %-al drágább mint a sima T-s.

PSoft

Igen,még az eredeti négypólusú tekercseléssel pörög,...de már nem sokáig.:))
Körvonalazódik a kétpólusú,magasabb frekire áttekerés.
Még nem "ettem" ilyent:),most tájékozódok,...adatokat gyűjtögetek a témával kapcsolatban.:)
 
Megtettem,magasabb kimenő fesszel jár a motor![#wink][#worship]

vjanos

Hogy feketíted be ilyen klasszul az ER11 befogódat?

Szalai György

Milyen javulást vársz az egyoldali, mély hornyú csapágyazástól?

ce2s84jij

Esetleg nézz utána a HTD-nek.