Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Mechanikai ötletek

Indította gaben, 2024 április 09, 15:37

Előző téma - Következő téma

besirkyjh

Olyan nem lehetséges hogy valami surlodik a szánon kivül ? A két asztal között van hézag ?Csak az also és az oldalso felületek érintkeznek egymással ?

besirkyjh

Na javitok :  
Melo lesz vele de megtérül mert iszonyu massziv .......

9npx2xk89

Igen az alsó és az oldalsó érintkezik csak, a talp, és a szán alatt van egy nagyobb hézag. (cirka 5mm) Ha más nem lesz, beviszem a céghez, ott van egy ugyan ilyen, és a talpba belemaratok egy lintengelynek helyet, és két masszívabb kocsival megcsinálom gördülősre, vagy tényleg rakok rá egy 3:1 áttételt.

besirkyjh

Szia  
 
Belemarsz két lin tengelyt ?!
 
Akkor mi a turonak vetted meg ?  
Abbol a pénzböl csinálhattál volna eleve a linek alá egy vázat !  
Ezt én nem értem , van egy tuti rezgés mentes szánrendszer és eltoljuk egy golyos lenne csak azért mert könnyebben mozog ?Már több helyen láttam ilyen megoldást de nem értem minek [#nemtudom]
 
Nem kel megilyedni egy kis preciz munkátol !

9npx2xk89

Masszívnak masszív, de egy léptető nem biztos hogy jelen állapotában elviszi.

besirkyjh

Mert egy szervo elviszi ?
Mi a különbség a léptetö és a szervo hajtásnak ennél a gépnél ? Semmi . A hajtás igény az hajtás igény akár szervoval akár léptetövel akár kézzel hajtod !
Ne bonyolitsd :)
 
Pont itt jön ki a léptetö elönye !

9npx2xk89

Most nem a léptető és  szervó közötti különbség miatt írtam, hanem a mozgatás nehézkessége miatt.

besirkyjh

Ok .Értem , csak azt is látom hogy meg vagy ilyedve !  
 
Mérd ki hogy hány Nm kel a megmozditásához .( tudod : az orsora 100mm-es erökar , oda egy furat halmérleg beleakaszt és addig huzod mig meg nem mozdul a szán , vagy kolás üveg és abba töltöd a vizet és utánna leméred a sulyát ) .
Szerintem meg fogsz lepödni :)
Mekkora az orso emelkedése ?
 
 

xsugix

Bowdenes témára reagálva, már régebben említettem a légrugót.. Kicsi levegőhenger a Z-re, ami összeköttetésben van egy nagyobb tartállyal. (természetesen a tartály legalább 10x akkora űrmértékű legyen..) Így ha a tartály megfelelően van feltöltve levegővel a kis léghenger egy állandó rugóként üzemel, mivel a nagy tartályban elenyésző a nyomásnövekedés. Ha valaki kipróbálta, jelezze.. :)

9npx2xk89

Ebből a kólásüveg teljesíthető. Megmérem, úgyis kell képeket csinálni, meg mérni az állványhoz.

besirkyjh

Gondoltam , azért irtam :) , én horgászom de még sincs mérlegem :)
 
Marad a kolás üveg .
 

besirkyjh

Szia  
 
Gumipok a legjobb !!

hostya

Az biztos hogy sokkal jobb megoldás a légrugó (az általad vázolt összeállításban) a tehermentesítésre, mint az ellensúly..!
 
Nem kell kétszer akkora tömeget gyorsítani-lassítani.
Talán azért nem terjedt el a hobbisták között, mert nem ismerik a pneumatikában rejlő előnyöket.
 
Azért az előnye mellett, hátránya is van...
 
Olyan ZÁRT pneumatikus rendszert kell kiépíteni, ami szivárgásmentes.
A használat során, biztos hogy lesznek szivárgások, tehát pótolni kell a rendszerben némi levegő mennyiséget a megfelelő nyomás fenntartása érdekében.
A levegő utánpótlást meg lehet oldani egy "autós" kézi/láb pumpával, vagy egy mini kompresszorral, de ez is kényelmetlen egy hobbista számára. (nem mindenkinek van pumpa,kompresszor)
 
Még egy kis adalék:  
A megfelelően méretezett légrugóval a "Z" tengely orsó-anya holtjátéka (kottyanás) is kiküszöbölhető..!

hostya

Bocsi mellé nyomtam...
 
A lenti hsz.-t  © xsugix-nak szántam a  #10212 -re