Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Mechanikai ötletek

Indította gaben, 2024 április 09, 15:37

Előző téma - Következő téma

svejk

27,5 év után.  
Sosem sztrájkoltam.

svejk

Legyártani a mai HobbyCNC esztergák világában meg főleg nem probléma :)
De ki is lehetne marni, még forgató nélkül is.

wkbgzy80t

Több bowdenház is lehet párhuzamosan, szétosztva az erőt - a kerékpárokon is simán eléri az 1000N-t fékezésnék a bowden húzóereje, igaz ott csak az idő kis százalékában megy a dolog, de egy jobb minőség viszont sok évet is kibírhat. Ezek belül teflon betétesek, és bowdent is árulnak poliamid bevonattal, profi minőséget.

VViktor

A Mercédesz autókhoz is a bowdent 150kg erővel kell megrántani teszteléskor.

9npx2xk89

Amit vettem keresztszán ott a felső X kasán ,ozog, az alsó y viszont biztos hogy nem mozdítható meg egy 1.7Nm-es mocival. Mindenhova kentem zsírt, kicsit könyebb lett a mozgatás, de még mindig nem elég könnyű. Létezik, hogy azért mert ő cipeli a másikat nem is fog tudni könnyebben mozogni? Ilyenkor erre a tengelyre egy szervót érdemes rakni? Az erősebb?

besirkyjh

Szia  
 
A szervo ott a leggyengébb ahol a léptetö a legerösebb , az inditonyomatékban !Ettöl függetlenül nem erösebb és nem is gyengébb , 1Nm léptetö = 1Nm szervoval ( másban különböznek ) .
 
Ez igy elég tág fogalom , linkeld ide a képet .
Az Y linje milyen , gördülö ? Milyen elvárásaid vannak az 1.7Nm-es léptetövel szemben ?Áttétel alkalmazható ?  
Az 1.7Nm nagyon sokmindenre elég , szinte biztos hogy ide is !  
Linkeld a képet !


9npx2xk89


000000000

Ezzel a bovdenes dologgal kapcsolatban nekem inkább az a véleményem,hogy az ipari gépeken is ellensúlyt használnak és láncos megvezetést ami nem egy könnyen fárad el.És hogyha valami nagyon vacak,de még működő lineáris síned és kocsid van akkor azon keresztül megvezetheted az egész súlyt,pár db rossz simson lánc meg lánckereked biztos akad kéznél és még szép esztétikus is lesz a dolog,persze csak ha van elég helyed ezt az egészet beépíteni.

besirkyjh

Ok , beugrott :)
 
Sajnos hiányozni fog a folyamatos olaj utánpotlás .Olajárok és a felületi minöség hiánya gond lehet ( ilyenkor lenne jo a hántolás ) .Egy szép kereszt irányu diszitö hántolás sokat segithet !
 
Kell a nagyobb léptetö és az áttétel ide , az igazi gond inkább az hogy a nagyobb surlodás miatt eröltetebb lessz az orso anya igénybe vétele igy rövidebb az élettartama is , talán egy golyosorso csere segithet .  
 

s2k5ycubj

Ha nagyon szorul annak a golyósorsó sem biztos,hogy hosszútávon "örülni" fog. Meg kell keresni azt a határt ahol könnyen megy de már nem remeg a megmunkáló erőtől. Ha nem megy nem lehet megúszni az utómunkálást,legrosszabb eseteben a lineáris sin használatát.

besirkyjh

Arra gondoltam hogy a gördülés miatt több nyomaték marad a szán mozgatására mintha a surlodo trapézmenettel hajtana át .
Menni fog az nem kell oda lin sin+kocsi :)

s2k5ycubj

Szerintem állítsd be pontosan aztán járasd egy kicsit,majd állítsd be megint. Biztos kopik valamennyit,küld el a két végállásba 1000 szer és már állíthatod is.

9npx2xk89

Hát ettől az átalakítástól félek én is. A felső az kasán mozog, az alsónak már adtam egy adag csírt, most már könnyebben jár, de még mindíg nehéz a dolog egy motornak. A motoron kisebb, a szán tengelyen nagyobb bordáskerék lenne a jó ugye? Cirka 2*-esel már talán menne.

besirkyjh

Olaj lesz az igazi , hántolj bele helyet az olajnak .Áttételnek 3:1 talán jo lenne igy még 300-at fordulna simán az orso ( ha elég lenne a sebesség igy ) .
Mel lesz vele de megtérül mert szonyu massziv mechanika épithetö belöle , pont a csuszo szánok miatt !!