Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Mechanikai ötletek

Indította gaben, 2024 április 09, 15:37

Előző téma - Következő téma

svejk

Ma már azért nem jár érte seggberúgás, a katalógusok említik hogy szabad-e hátoldali feszítés az adott szíjnál. A tervező progik pedig a legkisebb átmérőt is limitálják.

Szedlay Pál

Most már értem, csak egy kicsit megzavart, hogy a Psoft a #10264-ben pont ilyen alkalmazásra használt szíjfeszítő kereket.
Akkor most jó ez? Kell a kerék vagy inkább pontos távolság kerék nélkül. Elvileg a szíj a benne lévő szálak miatt minimálisat nyúlik, vegyük nullának.

Szedlay Pál


svejk

Nem jó.
Az a helyes megoldás, ha a motorfelfogató van úgy kiképezve, hogy egyben a szíjfeszítés is megoldható vele.
Persze én is hamarabb készítek egy excenteres csapot rajta egy csapággyal, mint vacakoljak bonyolult felfogatáson.
Tudod, a pap esete a borral és vízzel. :)

svejk

Adott esetben csak ez az irány lenne a szabályos.
 
http://cnctar.hobbycnc.hu/Svejk/egyir%e1nyhajt.JPG" border=0>

svejk

De Psoft-nak elnézzük ezt a bakit :))

PSoft

Húúúú,b@sszus,mi van itt!!!
 
Elmentem párat fotózni,hogy © Rinaldo kérését teljesítsem.
 
 " © Rinaldo ma 16:55 | Válasz | #10266  
 
Az eredeti AC 100W-os motorról tennél fel képet lehet érdekelne! "  
 
Most meg,úgy sajog a sípcsontom mint az állat!!!:))
No-de,majd "elmúlik".:)
 
Nos,ha ráfeszítem a szíjat a kerekekre,kb.3foggal több kapcsolódik a nagy keréken.
Viszont,az adott,kész feszítő,nem fért volna el a motortartó vastaglemezen.:(
 
Tudom,pontosabban kellett volna tengelytávot mérnem/számolnom,úgy a feszítés akár el is maradhatott volna.
A motortartó állításos szíjfeszítés,meg tényleg macerásabb,de nem lett volna megoldhatatlan az sem.
 
Ez,mostmár így marad!!!
 
De,nem is ez lett volna a #10264 lényege.:((
Az,hogy kívül,vagy belül az a szíjfeszítő,vagy kell-e egyáltalán,az a kiinduló ötletet tekintve,lényegtelen.
 
Azért,...köszönöm az észrevételeket,sok tanulság levonható belőlük.:)
 
---------------------------------------------
 
© Rinaldo-nak.
 
Sokra,nem hiszem,hogy mennél a kibontott 50W-os AC-val.
Annyira kompakt ez az actuátor,hogy szinte reménytelen a kibontott motort,elektronikát az eredti vázon kívül alkalmazni.:((
 
http://cnctar.hobbycnc.hu/PSoft/kep/X-Z_hajt%e1s/Eredeti_AC/IMG_4607.JPG" border=0>
http://cnctar.hobbycnc.hu/PSoft/kep/X-Z_hajt%e1s/Eredeti_AC/IMG_4610.JPG" border=0>
http://cnctar.hobbycnc.hu/PSoft/kep/X-Z_hajt%e1s/Eredeti_AC/IMG_4611.JPG" border=0>
http://cnctar.hobbycnc.hu/PSoft/kep/X-Z_hajt%e1s/Eredeti_AC/IMG_4613.JPG" border=0>
http://cnctar.hobbycnc.hu/PSoft/kep/X-Z_hajt%e1s/Eredeti_AC/IMG_4615.JPG" border=0>
 
A váz,és orsó "maradványai".
 
http://cnctar.hobbycnc.hu/PSoft/kep/X-Z_hajt%e1s/Eredeti_AC/IMG_4621.JPG" border=0>
http://cnctar.hobbycnc.hu/PSoft/kep/X-Z_hajt%e1s/Eredeti_AC/IMG_4618.JPG" border=0>
http://cnctar.hobbycnc.hu/PSoft/kep/X-Z_hajt%e1s/Eredeti_AC/IMG_4619.JPG" border=0>http://cnctar.hobbycnc.hu/PSoft/kep/X-Z_hajt%e1s/Eredeti_AC/IMG_4620.JPG" border=0>

Rinaldo

Köszönet a fotózásért, ha tudom hogy ilyen veszélyekkel jár "sajog a sípcsontom" eltekintettem volna tőle... :-)
Ráadásul a motor tényleg nem sok mindenre való.
Köszönöm mégegyszer.

Szalai György

A Wöhler görbe bácsi munkássága kapcsolódik a fogas szíjak kifáradásához is?
Azt nagyjából értem, hogy minden szíj fordulatkor, minden tárcsánál hajtogató igénybevétel terheli a szíjat, de az csak korlátozott számú hajtogatást visel el. A kifáradás miatt az igénybevételt ellenőrizik a megengedett szíjfrekvenciára is. (A szíjfrekvencia egyenlő a tárcsák száma osztva a szíj egy pontjának körbefutási idejével.)
Alacsony szíjfordulatszámon dolgozó, mindössze két kerékből álló, szervomotor és golyós orsó közötti fogasszíj hajtás esetében ezzel szerintem nem is kell foglalkozni, mert a hajlításból eredő igénybevétel elhanyagolható. Még kevésbé jelentős ez az igénybevétel, ha a szíj, a hajtás tengelytávolsága miatt még hosszú is. (Nem úgy, a magas szíjfordulatszám, és-vagy sok, kis átmérőjű tárcsa esetében.)
Szerszámgép dinamikus mellékhajtásában a hajtogató igénybevételnél szerintem sokkal súlyosabb dologra kell figyelmet fordítani. A nagy tömeg gyors sebességváltozásakor fellépő teljesítménycsúcs okozta húzóerő maximum, amit a nagy nyomatékú, kis tehetetlenségű és elektronikus hajtás oldalon jól ellátott szervomotor gond nélkül kiszolgál. Ez letépi a T profilú szíjról a fogakat a fogtöveknél jelentkező terheléskoncentrálódás miatt, sokkal előbb, mint ahogy a szíjban lévő erőhordozó szál elfáradna. (HTD profilú szíjról már nehezebben, a Poly Chain GT Carbon szíjról meg ne is beszéljünk.) Azért is letépi, mert a kis tehetetlenségre és alacsony árra törekvés miatt, a legkisebb átmérőjű, még éppen megfelelő fogszámú és fogprofilú tárcsát választjuk, amin csak épp a minimálisan szükséges fogszám kapaszkodik a leg kezdetlegesebb fogprofillal. Ezt kár szerintem feszíteni még kifelé, fokozva a szíjat terhelő harmadik fő igénybevétel, a centrifugális erő káros hatását.
De ki hogyan szereti.

svejk

Kicsit megmagyarázósnak tűnik az írásod. :)
Várjuk jelentkezését akinek volt már fogletépődése!
Ja a kollégámnak! Citröen BX 1,9D, 4 fog egymás mellett, de még ment. :)

Rabb Ferenc

Akkor most már ezt is tudjuk... [#confused]

Szalai György

De akkor azoknak a jelentkezését is várjuk, akiknek volt már fáradásos fogasszíj törésük!
Na, olyan kollégád tutti nincsen, de felajánlok egy flaska tüzes vizet az első sápadt arcú testvéremnek, aki mutat itt egy fáradásos törésű fogas szíjat.[#nyes]

000000000

Nekem az opel combó vezérmű szíja szakadt el. Meglepő volt!

Rabb Ferenc

Idővel minden hajtogatásnak kitett anyag kifárad. Az egyirányú hajtogatás később, a kétirányú hamarabb idézi elő ezt a jelenséget. (mondá Wöhler bácsi anno) Normális üzemben ezt nem illik megvárni. A repedezett ékszíjat ki kell cserélni, mert az már a vég kezdete. Gondolom ilyen már Te is láttál, sőt szakadtat is. Tehát már ki is tekerheted a butykos nyakát. Egészségedre! [#pias]

sasi

Fáradásos fogasszíjat ugyan nem tudok mutatni, de nem tudom megállni, hogy ne mutassam meg ezt a gyönyörű fáradt töretet.
Az alkatrészt kifáradási határfeszültség fölé tervezték, de a kedves felhasználó gondoskodott az alapos és rendszeres túlterheléséről, melynek eredménye látható a fotón.
Az anyag kovácsolt, 50 mm átmérőjű.  
 
http://sasovits.hu/cnc/vegyes/faradttores.jpg" border=0>