Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Mechanikai ötletek

Indította gaben, 2024 április 09, 15:37

Előző téma - Következő téma

000000000


sasi

Nem, kovácsolt vonószem. Az előbbi fotó a töret baloldali felületét mutatja.
 
http://sasovits.hu/cnc/vegyes/faradttores2.jpg" border=0>

Rabb Ferenc

A gonoszságnak nincs felső határa
 
http://www.citroenpicasso.hu/modules/coppermine/albums/userpics/10140/normal_100_1683.jpg" border=0>
 
De eredménye igen
 
http://www.fordfocus.hu/albums/SzaboZ/IMG_0192.sized.jpg" border=0>

Szedlay Pál

A minél kisebbre választott átmérőnél igazad van az optibelt programja egy 100w-os motornál 1:2 áttételnél ezt az optimumot adja és így is figyelmeztet, hogy kicsit hosszabb szíj kellene.
Bár sok paramétert még nem tudom mi, de majd utána nézek.
 
 
 
http://cnctar.hobbycnc.hu/Szedlay/optibelt.jpg" border=0>

000000000

Jól meg van hajtogatva!
Mennyi lehet a futásteljesítménye?

Szedlay Pál

Én nem tudom hány éves ez az ékszíj, de az én autómban 18 év után ( ugyan csak 200.000Km van benne) egy kis öregedést sem lehetett látni a szíjon. A szerelő kért cseréljük le, mert már olyan öreg.

MoparMan

1991. Lada 2105. némi vadulás közben, 95km/h környékén visszakettő, kicsit sodrósan.
eredmény, kis árokjárás, 9 leszakadt fog a szíjról. [#eplus2]
persze akkor nem röhögtem ilyen jót

PSoft

Az én kollégámnak is volt már "fogletépődése!"
 
Pedig,se autója,se CNC-je!
Egy búcsúbáli "hőzöngés" eredményeként.:(
 
Hatalmas pofont kapott,....  
Három fogát hagyta ott a placcon.:)))

2vkx6unz

Szerintem ez egy francia autó tippem szerint egy citroen, legalábbis kísértetiesen hasonlít rá. Az enyémen ilyen hajtogatás mellett 170000 km után cseréltem le mert a feszítő gőrgő csapágya elfáradt és ha a görgőt kicserélem akkor már a szíjat is. Persze ez fogazott szíj, de nálam az is kibírt 170000km-t szakadás nélkül. Persze a csereperiódus csak 120000km.

sasi

Egy kis érdekesség.
A Segítség, béna vagyok!!! topikban érdeklődtem a K5B jelű fémragasztóról. Azóta többet tudok róla és megmutatom mit tud.
 
A képen 20x1 mm-es lemezek, 40 mm-es átlapolással vannak összeragasztva. 6350 N Terhelés hatására nem a ragasztás, hanem a fém alapanyag szakadt el, miközben a ragasztott felületnél is kissé megfolyt.
 
Figyelemre méltó a ragaszó tudása, viszont az ára miatt nem bobby kategória.
 
http://sasovits.hu/cnc/vegyes/rag_szakit.jpg" border=0>

mxjj54gxi

Hasonlóakat tapasztalok a közönséges faipari polivinil-acetát ragasztóknál is, még a D2 fokozatúaknál is. A fa hamarabb eltörik, mint a ragasztás. Elképesztően nagyot fejlődött a ragasztástechnika a gyerekkorom óta.

Szalai György

Ez káprázatos. Jó napja volt a ragasztónak. A hétköznapokban az átlapolt kötésekre sem gyakran jellemző az egyedüli egyirányú és lassan emelkedő csúsztató, nyíró feszültség. Többnyire összetett irányú és periodikusan dinamikus az igénybevétel, ezért egyéb feszültségkomponensek is ébrednek a kötőanyagban, mint amit egy szakítógép kelt. Egy ilyen szakító mérés esetén a ragasztó réteget nem éri ütő, lefejtő, húzó igénybevétel, sem semmilyen dinamikus, ami egy karosszériaragasztó élete során szerintem jellemző.
A ragasztó dolga azzal is nagyon meg lehet könnyítve, ha a felületek előkészítésére a mérést végzők jelentős munkát fordítottak. Az oxid eltávolítás, zsírtalanítás, felületnövelés, portalanítás, ragasztási hézag minimalizálása, főleg a ragasztó tapadó képességét segíti a végletekig, és ez sem könnyen ismételhető, ha nem ennyire egyszerűek a felületek, vagy Hobby körülmények vannak.
De hát profi ragasztót profik használnak. Vagy Hobbyisták. Nagyon jó, hogy ilyen képeket is láthatunk.

keri

Most már tudjuk az alulemez szakítószilárdságát. Azért a ragasztóét is mérd meg egyszer :D

000000000


sasi

Ez a szkítás csak egy részvizsgálat, természetesen végzek vele lefejtő, hajlító, hajtogató, stb. vizsgálatokat is, sőt kombinálva vágószegecses kötéssel is. Összességében nem publikus a vizsgálat, viszont úgy gondoltam a szakítást csak bemutatom, hátha valaki „nagyot gondol”, és ahhoz talán támpontot adhat ez a fotó.  
Természetesen ezek a kontrol darabok precízen előkészítettek, drótkorong+zsírtalanítás. Az üzemi körülmények között készített minták jóval gyengébbek, de lesz jobb...