Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Segítség, béna vagyok!

Indította gaben, 2024 április 09, 15:35

Előző téma - Következő téma

keri

Te értettél félre, az miért az én téveszmém?
 
Én nem sértegettelek, te se tedd.

Rabb Ferenc

Szerintem én sem sértegettelek... Legalábbis nem állt szándékomban.
 
Csupán abból az alapelvből indultam ki, hogy egy rendszerben lévő hibát ritkán lehet megszüntetni további hibák szándékos bevitelével. És ezt a véleményemet tartom is.
 
Egyébként most már a megoldás is érdekel. Kiváncsi vagyok, hogy villamos, vagy mechanikus eredetű-e a rejtély? Remélem "dcsaba" megosztja velünk is a megoldást.

x4rhew5r3

Egy léptetőmotornak van egy a motorra jellemző rezonanciája. Ez alapvetően a pólusszámtól, a tartónyomatéktól és a forgórész tehetetlenségi nyomatékától függ. Ez ellen nincs mit tenni, ez van neki. Legkönnyebb tetten érni ezt a terheletlen motornál. Lassú fordulaton,amikor egyet lép, van egy pozitív irányú nyomaték, ami át akarja mozgatni a következő stabil állapotba, aztán van egy negatív irányú nyomaték, ami fékezi és a stabil állapotban akarja tartani. Ezt a lüktetést halljuk a forgásban lévő motornál. Ha növeljük a lépés frekvenciát, akkor elérkezik egy kritikus pont, amikor ennek a lüktetésnek a frekvenciája megegyezik a forgórész rezonancia frekvenciájával. Szerencsétlen esetben ezen a frekvencián a motor képes megállni, és csak zümmög és zümmög. Ha tovább növeljük a lépés frekvenciát, akkor a forgórész már nem tudja olyan pontosan követni, mindig lesz egy lemaradása a gerjesztéshez képest. Már egyre kevesebbet kell fékezni, és így a nyomaték lüktetése is kisebb lesz. Még tovább növelve a frekvenciát már egyáltalán nem kell neki fékezni, örül ha követni tudja a gerjesztést. Aztán elérjük a határfrekvenciát, ami fölött már egyáltalán nem tudja követni a gerjesztést. Na ott meg is áll.
Bocs hogy egy kicsit hosszú lére engedtem, de ez kell, hogy megértsük a jelenséget. Mi van ha terheljük a motort? Kisebb lesz a lüktetés. Kisebb lesz, mert nem kell neki fékezni. A terhelés miatt mindig lesz egy kis lemaradása, és többet kell neki húzni, mint fékezni. Sajnos ez kétélű fegyver, mert a fordulat növelésével rohamosan csökken a nyomaték. Lehet tehát valamit játszani a mechanikával is, mert a ha nagyobb az áttétel, akkor a motor tengelyre redukált tehetetlenség csökken, és így a mechanikus rezonancia feljebb tolódik. El kell rajta gondolkodni, és kísérletezni...
 
A mikrolépéses üzemben jelentősen kisebb lehet a lüktetés amplitúdója, és ezért kevésbé érzékeny a rezonanciára.
 

s7manbs8

Jól elmondtad, tényleg ez van.

keri

Rendben. Elbeszélünk egymás mellet.
Amit te mondasz az is igaz, én is elmondtam már mire gondolok.
 
Nem folytatom a vitát.

dcsaba


Messer

Régebben láttam a fórumon egy képet kék színű membrános műanyag korongokból felépített vákumos leszorítóról. Az egész délelőttöm ráment , de se itt, se a NET-en nem találtam. Kisegítene valaki egy linkkel ?

Rabb Ferenc

Talán ezhttp://www.horst-witte.de/de/" TARGET=_fnew>Talán ez lehetett, de a linket és a videót sehol sem találom

Rabb Ferenc

Én is béba vagyok... [#vigyor2]

Messer


Gamos

Helló mindenkinek
Segítségeteket szeretném kérni, hol lehet venni
átmérő 4-es, vagy 5-ös "gömbszíjat".
Kb. 2500mm kellene.
 

4um5b65d

A Kugliba írd be hogy "hajtástechnika" .

000000000

Meg tudja valaki mondani, hol lehetne 5-tengelyes soros port kártyát venni?[#help]

2nbj3n5m

Tiszteletem.
A Hód-92 Kft forgalma olyan lapokat.Kb 3600Ft.
Van piros és kék szinben.Meg kell rendelni,kb
4-5 munkanap.
Janko

2nbj3n5m

Ha nem sürgös a hatvani talira vihetek,
melyik szín a kedvenced? Nekem van mid a kettő.
Janko