Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Segítség, béna vagyok!

Indította gaben, 2024 április 09, 15:35

Előző téma - Következő téma

000000000

Köszönöm mindenkinek, akkor veszek golyókat. A visszavezetőhöz hozzá lehet férni, így ott fogom föltölteni golyókkal.
szia: Balázs

3k74cecek

Miért sorba van kötve, miért nem párhuzamosan?
Az a 36V  nem sok sorba kötés estén.

designr

Milyen vezérlőd van?Úgy tudom sem a H2 sem a kínai vezérlőknél nem lehet egy csatornára két motor,sem sorosan ,sem párhuzamosan.Rosszul tudom?

dcsaba

Sorba kötve a feszültség megoszlik a két motoron, az áram ugyanannyi mindkettőn. Tehát a két motor nyomatéka egyenlő.
Párhuzamos kapcsolásnál az áram oszlik meg a két motor között, tehát feleakkora lesz a rendszer nyomatéka, és még nyomatékkülönbség is felléphet. A 36V nem sok, mert a vezérlő áramgenerátoros üzemmódban dolgozik, tehát akkora feszültség kerül a motorokra, hogy max 3,5A áram folyjon át rajtuk.

dcsaba


3k74cecek

Sorba kötve az áram lassabban alakul ki, mert egy motorra kisebb feszültség jut. Ezért kisebb lesz a nyomaték. Párhuzamos kötésnél természetesen a vezérlőn dupla áramot kell beállítani, hogy jó legyen. Ha ezt nem tudja a vezérlő, akkor persze gond van.
A "36V nem sok"-at félreértetted. Tudom, hogy a vezérlő áramgenerátoros, de az áram annál gyorsabban tud kialakulni (tehát nagyobb lesz a nyomaték), minél nagyobb feszt tud a vezérlő az elején ráadni. A 36V két motorra oszlik el, tehát egyre 18V jut, ami már elég kevés.

000000000

Ezek szerint melyik jobb 2 tengely azonos mozgatására?
sorba vagy párhuzamosan?
Inkáb az erőben gondolkodva..

designr

Leírásukban külön kiemelik,nem ajánlják.Ha pl az egyik megszorul..gondold el,állítólag előfordulhat  olyan helyzet hogy un,beleng a rendszered..a két motor akkor működne ha a két tengely teljesen kényszerkapcsolatban..pl két kisebb motor egymás után ,tengely összeköt,akkor tényleg minden pillanatban azonos áram folyna a tekercseken,de ha már pl szijjal vannak összekötve ez nem igaz:de biztos van aki érti is hogy miért van így..Ezt a két motort egymás után,pl én is próbáltam,nem kaptam nagyobb nyomatékot.

3k74cecek

"Ezt a két motort egymás után,pl én is próbáltam,nem kaptam nagyobb nyomatékot."
Ezt hogy érted? Mit jelent az, hogy egymás után?

dcsaba

A nyomaték megvan. A motorok együtt dolgoznak, és annak ellenére hogy nincsenek kényszerkapcsolatban, együtt is tévesztenek. Na ez az amit nem értek.

dcsaba

ja és mindezt alacsony sebességnél. nagy sebességnél semmi gond...

3k74cecek

Ezt az együtt tévesztést miből tudod biztosan? Nem lehet, hogy ha az egyik téveszt, akkor ennek hatására téveszt a másik? Kicsit többet kellene tudni a mechanikai kialakításról. Kis vázlat méretekkel jót tenne.

dcsaba

bocs azt én kérdésnek olvastam. Azon gondolkoztam, hogy annak a csatornának a feszültségét meg kellene emelni, persze úgy hogy a TB6550 egyben maradjon :D

3k74cecek

Elképzelhető, hogy annál a sebességnél valami mechanikai rezonancia miatt téveszt. Ilyennel és is találkoztam egy motor esetén is. Ráadásul terhelés függő (forgácsoló erőből adódó)is lehet a dolog.

designr

Úgy képzeld el hogy két motor,a tengelyük összekuplungolva(pl két 1Nm motorból egy 2 Nm,mert ugye a motorárak nem lineárisan emelkednek)Tehát a lényeg hogy nem kaptam kétszeres nyomatékot.Az álltalam említett probléma,mármint hogy egy csatornán belül nem közösíthető két motor sehogyan sem,mind a H2 leírásban,mind a kínai vezérlő manuáljában szerepel,valami oka csak van.H1-nél pl lehet.