Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Segítség, béna vagyok!

Indította gaben, 2024 április 09, 15:35

Előző téma - Következő téma

3k74cecek

Szerintem nem ilyen bonyolult a magyarázat. Én egyszerű mechanikus rezonanciára gyanakszom.  
Nekem valahol 1200 mm/min-nél lép fel hasonló. Nekem 1m az orsó, 16*4 es trapéz menet, bronz anyával. Azt is a mechanikai problémát bizonyítja, hogy nekem az orsó csapágyazása olyan, hogy meg tudom vele feszíteni (húzásra előfeszíteni)  az orsót. No ennek a változtatására kicsit odébb ment a kritikus sebesség. dcsaba-nál pedig a mikrostep javított a dolgon, mert ezáltal nem kapott az orsó (meg az egész mechanika)akkora mechanikai gerjesztést. Ebbe bele kell nyugodni, mert egyszerű módon nem nagyon lehet jelentősen javítani rajta.

dcsaba

ez oké. de mi a helyzet ha üzemszerűen alacsony sebességgel dolgozik a gép? pl ha egy kör alakot marok, folyamatosan változik a sebesség a két tengelyen.

3k74cecek

Persze, de ha az előtolást 750 alá állítod, akkor azt sosem fogja meghaladni, mindig alatta marad. Tehát sosem fog téveszteni.

dcsaba

[#rinya]
 
köszönöm a segítségeket. az ötleteket kipróbálom, és agyalok tovább.
 
[#pardon1]

3k74cecek

Sok sikert ! Majd számolj be, ha sikerül jelentős javulást elérni[#wave]

000000000

"H1 vezérlőnek nincs áram visszacsatolása"
Ez téves! Áramgenerátoros a H1!

keri

Bocsánat.  
Kevertem mással.
Látom is, hogy a H1-nél sem javasolt a párhuzamos kötés.
 
Csak annyit mondj, hogy jól gondoltam a párhuzamosan kapcsolt motorok problémáját?

keri

Még egy ötlet. Próbáld módosítani az áramot, akár lefelé is. Módosíthatja a rezonanciát.
 
Esetleg Tibor által kedvelt egységugrás teszttel ki is lehet mérni a pontos frekvenciát, így látod hogy az egyes módosítások mennyire befolyásolják.
 
Esetleg tegyél lendkereket közvetlenül a motorra.
Nem látom tisztán a kuplungot, de egy rugalmas betétes kuplung éppen megfelel erre a célra mert az orsó felől jövő rezonanciákat csillapítja.

Rabb Ferenc

Van még ilyen ötleted? Lendkerék a motorra és rugalmas kuplung... [#csodalk]
 
A gépemen SANYO DENKI 103H7126-0701 motorok vannak, és H1-el hajtom (a hatvani taliig, mert utána E240 lesz rajta "Sneci-féle" vezérlőkkel) Ez az a bizonyos "lendkerekes" léptető.
 
Ment, de nem igazán. Aztán levettem róluk a hátsó tengelyvégen lévő vastárcsát. Minden egyéb változtatás nélkül kétszeresére tudtam növelni a sebességet, és háromszorosára a gyorsulást.
 
A rugalmas kuplunggal esetleg habot lehet pontosan marni - de azt meg minek?

keri

Látom nem érted, ezért elmagyarázom neked:
 
Ha káros mechanikus rezonancia van, 2 dolgot lehet tenni. Félre hangolni a rezonanciát, az azt okozó tényezők valamelyikével (tömeg/rugalmasság), vagy csillapítást belerakni, mint pl. http://www.t2cnc.hu/downloads/Hedss/KKK2-midi.pdf" TARGET=_fnew>egy rugalmas betétes tengelykapcsoló.
 
Ennek a tengelykapcsolónak nyilván nagyobb az inerciája mint a sima műanyag csőnek amivel úgy tűnik összekötötte, tehát a csillapítás mellet lendtömegnek is megteszi, ami csökkenti a motorra visszajutó rezonanciát.

keri

Ja és a jövőben is szívesen elmagyarázok bármit, ha esetleg nem érthető elsőre amit leírtam, de kérlek ne beszélj velem lekezelően. Nem szeretem. [#shakehead]

279nwbpsa

Szerintem be kell tenni 2db 4mm emelkedésű orsót a 12mm emelkedésű helyett és onnantól nem lesz semmi hiba a géppel.
Ha ezt nem akarod,akkor felezd,vagy még inkább harmadold az orsók meghajtását.A végeredmény ugyan az.A gép jó lesz.

dcsaba

Az orsón nem akarok változtatni, ilyet kaptam. A tengelykapcsolat vastagfalú benzincső, kb semmit nem csavarodik. A felezésre harmadolásra mit értesz? A microsteppel javult a helyzet.

279nwbpsa

Arra gondoltam,hogy a felbontás kicsi,ezért alacsony fordulaton berezonál.(Nem figyeltem,hogy van microsteppre lehetőséged.)Ezért mondtam,hogy ha az orsót kisebb emelkedésűre cseréled,vagy lassító áttételt építesz be,akkor ezt a hibát valamicskét ki lehet cselezni.Nekem H1-es vezérlőm van.Abban nincsen microstepp,csak fél lépésesre tudom állítani,így ilyen trükközésre voltam kénytelen.
Összességében nem hiszem,hogy a szíj használatával veszítenél ekkora emelkedésű orsó esetében.

Rabb Ferenc

Köszönöm a nagylelkű felajánlásodat, és elnézést kérek, amiért nem értettem egyet a téveszméiddel.
 
Ui.: a belinkelt "Rugalmas tengelykapcsoló" igencsak merev. Szerintem kb tizedakkora torziót enged, mint egy vastagfalú benzincső...
 
A "rugalmasat" én egy valóban rugalmas közdarabra értettem.