Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Segítség, béna vagyok!

Indította gaben, 2024 április 09, 15:35

Előző téma - Következő téma

s4sryue

Sziasztok,

Valaki találkozott már azzal a problémával, hogy a gyorsjárati kézi pozicionálás nem működött neki? Itt arra gondolok, hogy JOG-ban a shift lenyomása után is ugyanakkora előtolással mennek a szánok. Shift billentyű működik és az Mach3 is jelzi a zöld ledel ezt.

Miki2

Nézd meg a beregadt billentyű funkciót.
Ha shift billentyűt, sokáig tartod lenyomva, a Windows felajánlja ezt a lehetőséget.

svejk

Először is tisztázzuk, ha be is kötöd attól még nem lesz zárt a hurok, tehát a lépésvesztés továbbra is fenn fog állni, max. látod, hogy mekkora az eltérés.

Ha 1 V szinuszos a léc akkor egyszerű komparálással TTL-jellé alakíthatod, így a léc fizikai felbontásával tudsz mérni.
Ha régebbi 11uA-es a léc akkor picivel bonyolultabb az elektronika.

Ha kevés a léc fizikai felbontása akkor már csak a bonyolultabb és drágább  interpolátoros megoldás jöhet szóba.

pvg92u9ui

Üdvözletem!Természetesen továbbra is lesz lépésveszteség, meg holtjáték, meg kihajlások a terheléstől. Ahogy mondtad nyílt hurkú marad a vezérlés. Csak ellenőrizhetővé szeretném tenni a hibákat. Az LS 503 valószínűleg réginek számít van vagy húsz éves ha nem harminc. Az alap felbontás tökéletesen elég lenne. Ez egy negyvenhárom éves gép nem várok extra precizitást. Habár egy új kínai hobbigépnél még sokkal többet ér.Ha van rá egyszerű,egy gyakorlatilag szerény elektronikai tudással rendelkező egyén számára is kivitelezhető megoldás, szeretném megpróbálni. Köszönöm.

designr

Megkérdezem,bár sejtem a választ..
Arra lennék kíváncsi, a mai kispórolt anyagú légkompresszor tartályok elbirják-e egy jobb minőségű..nagy végvákuumú szivattyú vákumát ?
Kapásból rámondtam először hogy persze..de ezt mindenféle számítás nélkül..csak ugy érzésre..hisz csak 1 bar deltaP..
De azért kiváncsi lennék mit mondtok..Én már láttam vasúti tartály és korrodált gyári légtartályt is magába roskadni..igaz azok nagy méretűek voltak..

PSoft

Nem tudom a választ a kérdésedre, de...

Vasúti tartálykocsit én is láttam már, amit egy 5,5kW-os motorral hajtott centrifugál szivattyú horpasztott össze, elég látványos módon.
Igen nagy lett a pánik pillanatok alatt, ugyanis egy salétromsavas kocsival történt, lefejtés közben.

RJancsi

Egy próbát megér... Legfeljebb behorpad de nem okoz olyan balesetet mint egy túlnyomástól felrobbanó tartály. Az erőjáték viszont teljesen más, mert a túlnyomásos tartályokban elsősorban húzófeszültség ébred a vákuumosokban meg nyomó/hajlító. Utóbbira triviális példa a léggömb. A nyomás szépen kifeszíti de vákuum se kell, hogy elveszítse az alakját.

designr

Azt tudom hogy pl olyan tartályoknál ahol nem nyomás alatt szállítanak folyadékokat, lefejtésnél kritikus a tartály tetejének nyitása..Tehát az ilyen tartály már a lefejtés során kialakuló kis vákumtól is horpad ha nem nyitod felül..erre is láttam már példát.
De ugye egy 8-10 bar-ra tervezett már rendelkezik bizonyos szilárdsággal..

2f428kduf

Vagy befagyott a savó!

Szalai György

A ,,kispórolt anyagú légkompresszor tartályok" egy fontos dologban nagyon különböznek a ,,vasúti tartály"-tól.
Írod is a különbséget, ,,azok nagy méretűek".
Szerintem itt van a kutya elásva. Nagy méret = nagy felület = nagy erő hat rá.
A ,,kispórolt anyagú légkompresszor tartályok" felülete kicsi, (főleg ha gömb) és a rádiusza is sokkal kisebb, ami megint kedvez a behorpadás ellen.
Szerintem van rá esély, hogy elviseli. Számolás nélkül.
De pl. egy autó kidobott gáztartálya még több eséllyel indulhatna.
Szerintem.

Timár László

Én már tapasztaltam olyat, hogy a Lada NIVA benzintartályba fele annyit lehetett tankolni, mint a névleges. A közönséges AC beszívta. A tansapka szigorúan zárt.

zozo

Ismerősöm VW bogara is így járt [#nyes] Tett rá egy sapkát, amin nem volt szellőző lyuk. Túlfolyó meg nem volt rajtuk.

remrendes

Megérkezett az ME-8111 végállás kapcsoló kínából. Hát nem vagyok túl elégedett a minőségével. Esetleg a Tracon jobb lehet? Vagy talán a VP széria?

remrendes


000000000

Belső részben finder,omrom,yakasawa,vezérlő relé vagy mikrokapcsoló ithon elterjetebb hosszú életü... nonem xbs,tracon nagyon a legaja az erősáramú szerelvényeknek...[#kacsint]