Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Segítség, béna vagyok!

Indította gaben, 2024 április 09, 15:35

Előző téma - Következő téma

ii5d35wcx

Sziasztok! Szeretnék érdeklődni, hogy egy 1,5 vagy 2,2kw-os frekvenciaváltóhoz, milyen fékellenállás kell?
Köszönöm!

000000000

230 V betáp frekiváltó esetén:
R~=120/P ahol:
R : a fékellenállás értéke (Ohm)
P : a frekvenciaváltó teljesítménye (KW)

Tehát például 1.5 KW frekiváltó esetén R=120/1.5=80 Ohm

ii5d35wcx

Köszönöm szépen! Nekem in 380V-out 380v-os van. Ugyanez vonatkozik erre is?

pbalazs

Üdv urak, kis segítséget, ötleteket kérek.
A laptopomban eltörött az a műanyag rögzítőpont, amihez a zsanér van csavarozva.
Tudjátok, olyan műanyag csonka kúp, aminek a végébe réz anya van préselve, és ebbe megy a csavar.
Na ez a csonka kúp tört szét, a darabjai nincsenek meg, csak az anya. A csonka kúp nagyobbik alapja még megvan a burkolaton, és arra gondoltam, hogy valami epoxival vissza lehetne építeni.
Az eredeti csonka kúp kb.: R:10mm, r: 5mm, m: 15mm

Milyen epoxival lehetne ezt megcsinálni? Egyáltalán az epoxi a jó irány? Nem dolgoztam még epoxival.

000000000

Más ekkor a képlet.
400 V betáp frekiváltó esetén:
R~=340/P ahol:
R : a fékellenállás értéke (Ohm)
P : a frekvenciaváltó teljesítménye (KW)

Tehát például 1.5 KW frekiváltó esetén R=340/1.5~=227 Ohm

RJancsi

A 3D nyomtatás nekem célszerűbbnek tűnik. Már csak azért is, mert ha nem sikerül elsőre, lehet finomítani a kúpon. Ha epoxival közvetlenül kiöntöd és nem sikerül az pech. Ha meg külön öntőformát csinálsz az epoxinak az elég macerás.

vadember

Annak mi az oka, hogy nem a frekiváltóra kötött motor teljesítményével kell számolni?

ANTAL GÁBOR

Svejk mesélhetne ( a vasútnál dolgozott )  Egy ugyancsak ott dolgozó "gömbölyítő "  (esztergályos ) volt ismerősöm  szerint : homok, zsír oszt szorul   ( amikor nem sikerült a csap -hüvely esztergálás   akkor alkalmazták

zozo

Nehogy felfúrd nagyobbra a menetet!  Amit a 16-os csavar nem szorít meg, azt a finommenetes 18-as sem.

Az oszlop biztosan nem kopott, inkább az asztal. Az a baj, hogy oválisra kopik, a 15 század lógáshoz elég 2-3 század kopás. Azt meg nem hézagolod ki semmivel.

Azt a csavart kéne megnézni közelebbről, nem létezik, hogy nem szorítja meg az asztalt. Lehet, hogy rövidebb a menet és felül a szára, vagy éppen egy alátét hiányzik alóla...

000000000


pbalazs

De mit nyomtatsz? A kúp nem kivehető, gyárilag a burkolattal együtt öntötték.
Egyébként a nyomtatott műanyagba lehet menet közben anyát tenni úgy, hogy ne húzza ki a csavar?

ii5d35wcx

Nagyon köszönöm!
Üdv: Sándor

RJancsi

Bocs, nem voltam egyértelmű... A kúpot nyomtatnám ki, majd ha jó, akkor beragasztanám a burkolatba az eredeti kúp helyére. Gondolom a "környéke" sík, ezért a kúp aljára lehetne egy szélesebb talpat nyomtatni a nagyobb ragasztási felület érdekében. Akár pillanatragasztó is megteszi de nem árt valami jobbfajta kétkomponensű ragasztó sem. Az anya elhelyezése elég macerás de megoldható. Az anya helyét üregként bele kell tervezni a kúpba, majd amikor a nyomtatás épp "befedné" az üreget meg kell szakítani, berakni az anyát majd tovább nyomtatni. Így olyan lesz, mintha körbe lenne öntve az anya.

pbalazs

Ok, így világos, köszi.
Igen, a környéke sík, működhet a beragasztás, csak addig nem akartam eltávolítani a kúp maradékát, amíg meg nem próbálom felépíteni a széttört részeket.

RJancsi

Írtad, hogy a széttört kúp nincs meg. Akkor mit építesz fel? Esetleg még az is szóba jöhetne, hogy egy vékony falú öntőformát kell nyomtatni és beragasztani, majd azt helyben kiönteni epoxival. De hogy hogyan kerül bele az anya és mi tartja a helyén gyanta megkötéséig azt nem tudom. Utána meg központosan ki is kéne fúrni a csavar helyét úgy, hogy az anya menete ne sérüljön. Necces...