Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Segítség, béna vagyok!

Indította gaben, 2024 április 09, 15:35

Előző téma - Következő téma

PSoft

Keszekusza gubanc drótok...
Persze, hogy zabálja az aksit.[#nyes]

jani300

Nem bírunk magunkkal, még a végén megsértjük .

jani300

A filmnek már a címe is téves ,sorosnak nézem azt a motorkát .

uph5fcryd

Köszönöm az infókat már működik szépen. A ködfúvókát nyitja-zárja Mach3-ból a "motion-féle" vezérlőn keresztül.

gaben

Én kérek elnézést. [#vigyor]
A szolenoid (mágnesszelep) tekercset azért hoztam össze a motoros szeleppel, mert míg az egyikük nem tud külső nyomás nélkül nyitni/zárni, a másikuk pedig igen.

Ez valakinek persze egyértelmű, aki gyakran foglalkozik ilyesmivel, de amikor terveztem a házunk gázkazán/vízteres kandalló vezérlését, akkor döbbentem rá én is, hogy ahhoz a feladathoz motoros szelep fog kelleni.

zozo

Nem vagyok én olyan sértődős :)

Más...
A pneumatika napjainkra teljesen átalakult, már csak szeleptömb kell, aztán elektronika vezéreli az egészet.

Régen a kedvencem volt az időzítős útszelep (talán még van is) ahol kis puffert töltött fel a levegő és mikor elérte a kellő nyomást, átbillent a szelep.

Vagy voltak a "végállás kapcsoló" kinézetű útszelepek, amiket a mechanikus mozgás vezérelt.

Ezzel szemben ma az időzítést elektronika csinálja, majd utasítja a szeleptömböt,  a mechanikus mozgást szenzor érzékeli, aztán megintcsak a szeleptömb kapja az utasítást.
Persze lényegesen egyszerűbb, olcsóbb és sokoldalúbb így a pneumatika vezérlés. Már csak szeleptömb és végrehajtó elemek kellenek.

Kelepeisz Lajos

Sziasztok!

Szeretnék egy kis segítséget kérni, az adatlap szerint van dinamikus terhelés, statikus terhelés és van dinamikus nyomaték és statikus nyomaték, ez a dinamikus és statikus nyomaték mit jelent, ez viszonylag kis érték a terheléses értékhez képest.

Köszönöm

  

fn47xk7ei

Szerintem  nem kell elnézést kérned mert azért szokás kérdése is és sokszor még logika sem volt benne . Mi szoleonidnak mondtuk a rásegítéses szelepeket és sima mágnes szelepnek ahol nem volt rásegítés ( persze hagyományos mágnest soha nem látott ) tehát ahány műhely annyi szokás .

zozo

A kocsi tetejére ha rápakolod a súlyt, akkor statikusan terheled. Ha dobálod rá folyamatosan a különböző súlyokat, akkor dinamikusan terheled.

Ha a kocsira egy kar van szerelve és a kar végét terheled, akkor ugye egy forgató nyomaték jön létre, amit nem nagyon szeret. Ha csak lóg rajta a súly, akkor statikus nyomatékot hoz létre. Viszont ha mondjuk a kart végét ütögeted fakalapáccsal, akkor az egy dinamikus nyomaték, amit még jobban utál és valószínűleg ez a legkisebb értékű nyomaték, amit elvisel.

vp0ek7s5

Sziasztok. 3 darab NEMA17 2A motornak elég lehet egy toroid melyre az van írva hogy 2x9V 6.66A? Egyenirányító van hozzá 10.000uf kondikkal.

000000000

Nem jó.
Kicsi a feszkó.

vp0ek7s5

2x14,1x27V DC jön ki belőle.

000000000

Nem értem? Melyik az igaz?
És hogyan?

2x9V vagy
2x14,1x27V DC jön ki belőle. Betűvel leírom, amit utóbb írtál.

Kétszer tizennégy egész egytized szer 27 volt.
Ezt, te érted?

vp0ek7s5

A toroidra csak annyi van írva hogy 2x9V 6.66A...egyenirányítás után 2x14V vagy 1x27V DC jön ki.

000000000

Ez már Magyar.[#nevetes1][#taps]

A 27 volt, tízes kondival, elég lesz.