Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Segítség, béna vagyok!

Indította gaben, 2024 április 09, 15:35

Előző téma - Következő téma

6rk75uezn

Szia Jani.

Nagyon nem akarom bonyolitani igy max 2 végállás kellene csak,mikor egymás után hol egy 5mm es lemezt és 2-300mm ert kell aláraknom és van mikor ez többször ismétlődik és tekergetnem kell akkor mindig eszembe jut egy kis méretű hajtóműves motor :)

6rk75uezn

Asztalát emelgetném motorral,előtolásra tényleg nincs szükségem.

Csuhás

Mi a kutyafülének erre a gépre motoros asztal emelés? Három négy tekeréssel végigérsz a két szélső helyzet között. Ha nehezen megy javítsd meg, ha pedig kényelmes vagy esetleg tegyél rá egy bovdenes ellensújt.

6rk75uezn

3-4 tekerés?Akkor nem ismered.
Kimegyek megszámolom azt a 4 tekerést,de mindegy is mennyi,rajta a 25 kg os satuval nem könnyű,viszont az ellensúly nem hűlyeség!

szabo janko

Szép napot mindenkinek!
Még mindig az EMCO kis eszterga főorsó hajtásával kapcsolatba kérdeznék. Sikerült összehozni a hajtást de van egy probléma.
( az eredeti f/v konverter panelján volt egy alig látható fólia hiba.) A probléma a következő: nem tudom 750 fordulat alá beállítani az alsó határt. Szkóppal néztem nem csökken az impulzus szélesség ( PWM )úgy hogy alacsonyabb legyen a fordulatszám- kb 25 % os  kitöltése-. Az alsó határnak 250-nek kéne lenni. A pulley ratioban ezt állítottam be. A motor tuningot is hiába variálom.

6rk75uezn

68 tekerés az 4 :)
Igazából amit sürün mozog az 28 tekerés,fél tekerésnyit van ki a hajtása.

Istvan0728

Teszel alá egy kétutas hidraulikahengert+szivattyút és akkor le se fog konyulni.

Csuhás

Hmm most néztem meg alaposabban a fotót. Az én oszloposomon a fogasléchez csatlakozó kereket kell tekerni, igy tényleg pár fordulat a teljes tartomány. A tiédbe pedig még egy csigahajtást is beépítettek. Ennek ellenére nem szórakoznék motorral. Amit meg lehetne próbálni: A kurblit megövidíteni, hiszen úgyse kell nagy erő az emeléshez. Kivenni a csigát és a fogasléchez csatlakozó kerék tengelyét megtoldva arra tenni a hajtókart. Ez esetben kell  egy fogaslécbe akadó "racsni", hogy ne tudjon váratlanul leszaladni az asztal.

Istvan0728

http://www.elefantszerszam.hu/pot-hidraulikos-henger-8389-hez-5187?utm_source=argep&utm_medium=cpp&utm_campaign=direct_link Az aszal alá teszel egy ilyen emelőt vagy hasonlót és ahogyan Csuhás írta kiiktatod a kurblizást oszt jó napot.

6rk75uezn

Ennek az emelőnek kevés a munka útja,én is gondoltam a hidraulika szárra de alul felül gömbfejes felfogás kellene,meg nem akarnám bonyolitani olajtartállyal stb.
Majd átgondolom még.

jani300

A régebbi valóban csiga áttételes .
De ezekben egy pár ferde fogazású kerék van ,és a fogasléc is ferde fogatású .
Gyorsabb a mozgatása mint a csigásnak , úgy rémlik most .

jani300


jani300

Publikus mennyiért vetted ?
Az átalakítás , motor ,frekiváltó ,3 rudas mozgatókar nélkül érdekelne , a vételár .
Van egy ilyenem is :)
Eltört az oszlopon lévő peremes öntvény , már akartam kérdezni is mit kezdjek vele , de még ültetem a dolgot más van előtte még .
Ja és tévedések elkerülése végett NEM eladó !
Laci értékítéletére vagyok kíváncsi .
Aki jön a méhtelepes vételárakkal ,az nyugodtan leviheti a méhbe a gépeit (feltéve ugye , hogy egyáltalán van mit :) )
Már unom a beszólásokat !  :)

jani300

Kezdek szenilisedni :(  Valóban csigás ,de ferde fogazású kereket hajt .

6rk75uezn

Jani üzenetben küldök képet hogy milyen állapotban vettem és mennyiér,nekem a hosszú oszlopon nincs perem,de gondolom a fölsőrész kis oszloprészének a peremére gondolsz mert azon van.
Ha az tört le én talán elvágnám a tiszta átmérős részig és csinállnék hozzá egy új peremes részt amit ráillesztenék.
Nem tudom az a kis oszlop rész egybe van e az egész felső fejrésszel de gondolom nem,mert akkor egy egész újat lehetne csinállni,egy napot/anyagot megéri rászánni.