Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Segítség, béna vagyok!

Indította gaben, 2024 április 09, 15:35

Előző téma - Következő téma

Bicska

Sziasztok! A téma (kép illusztráció):



Egy kis segítséget kérnék, 2x legalább volt már téma a fórumon, vissza is olvastam, de újra szeretném megkérdezni.

Haveromhoz megyek holnap szétszedni a bojlert, mert múlt évben teljes körűen fel lett újítva elvileg (szerelő által), mégis most zárlatos. Biztos vagyok benne, hogy az új fűtőszál szétcsattant, és azért csattant szét, amit itt minden évben írtok. A általam eddig szerelt bojlerek max 15 évesek voltak, mind zománcos tartályos volt, sose volt gondom a fűtőszállal.

Tényleg az a konklúzió a régi beszélgetések alapján is, hogy a horganyzott tartályhoz más fűtőszál kell és ha rosszat raksz bele akkor az e-korrózió miatt 1 év alatt vége lesz? VAGY, azt is írtátok, hogy a régi szabványú bojlerbe nem is lehet rossz fűtőszálat tenni, mert más a furattávolság? --> ez alapján csak simán rossz minőségű fűtőszálat kap ki az, akinél szétcsattan?

Gondolom, ha horganyzott a tartály, akkor azt lehet látni belenézve..vagy kézzel is érezve..nem olyan sima mint a  zománcos..

Köszi a segítséget!

000000000

Van egy szerkezet a vill bolylerbe aktiv anod a neve ez védi a tartályt is az eletromos kémiai hatásoktol ne az acél pusztuljon hanem az anod rudat ez idönkét cserélni kell!
Vizkövesedést hosszabb idöre kihuzható 60...70c az ideális bolyler vizel...60c alat és 70c felet a viszkövesedés gyorsabb alakul ki...
A vizkö rossz hövezetö a felrakodot viszkö a fötöszálon höszigetelöként viselkedik bentartja a leadot höt igy elég a fötö betét...[#oooo]

Bicska

Szia. Köszi a választ! Képben vagyok, több bojlert is szervizeltem már saját/ismerős részre, csak azt olvastam itt a fórumon, hogy nem az általad említett problémáról van szó. Amúgy valszeg a kérdéses készülékben anódot is cseréltek múlt évben (az meg itt Pesten nekem 4 évet vígan bír), úgyhogy nem ez lesz a  gond. Ennek fényében ötlet?

Rabb Ferenc

Ha aktív anód van a bojlerben, akkor az horganyzott. Ezt a bevonatot védi az anód. Ebbe a típusba nem szabad vörösréz burkolatú fűtőbetétet szerelni csak rozsdamenteset. Különben fél év az élettartama (vagy a halálának a bekövetkezése)

jani300

A krómozott és a réz külsejű betét közti különbségre gondolsz ? Erre én is emlékszem de csak érintőlegesen .
De a rossz amiről képet tettél ,galvanizált felületű .nem értem .

jani300

Ha előbb írod ,nem írtam volna . De akkor itt a frankó !
De  zománcos bojlerben is szokott lenni aktív anód .

000000000

Foton van felrakodot viszkö miat ez simán szét éget a hajtot hosszbol ez 2...2,4kw közöt van jocskán igy az élete is rövidebb ha vizköves semi titok nincs benne....

Bicska

Mindegyik Hajdúban aktív anód van.

Bicska

Jani300 és Cree2: Ahogy írtam a kép csak illusztráció még nem szedtem szét...

Bicska

De amúgy itt egy kép a saját bojleremről tisztítás előtt, itt is vízköves...megtisztítottam és kutya baja... olyan 13 éves lehet. Úgyhogy, az illusztrációs képen, annyi vízkőtől nem is éghetne szét, az semmi.

  

000000000

Asszonynál mikor felújítottam a fürdőszobát a bojler 20-22 éve volt fent mindenféle karbantartás nélkül.
Mikor szétszedtem 2 darab 16 literes púpozott diszperzites vödör vízkövet termeltem ki belőle.
Az aktív anódot tartó pálcája is eltűnt, illetve egy  drótdarabkára emlékeztető valami maradt belőle.  
A fűtőbetét 20%-os ecetbe lett áztatva ami jó pár óra alatt le is szedte a lerakódást.
Kapott új aktív anódot, tartó pálcát zárófedelet és tömítéseket meg kábel készletet.
Ezután elment még kb 2 évet mikor az új zárófedél hőérzékelő szonda csöve lyukadt ki. ( nesze neked új cucc, széthasadt )
Újra kicseréltem, aztán pár hónap után máshol kezdett csöpögni.
Ekkor lett tele a hócipőm és vettem egy újat. (a régi fűtőbetétet azért eltettem, az örök darab )  
Az új hajdú örülök ha kibírja a tartályra adott garanciát.  
Pedig nem is az eco lett véve !
Egyedül bedobtam a kocsiba a 120 liter, ergo anyag nem sok van benne.

6rk75uezn

Ismerős a szitu,sajnos soha nem lesz olyan bolylerünk mint a huszon éves hajdúk :(
Kb 20 évet ment el nekünk is,rendszeresen én tartottam karban.
Sose volt nagy baja,általános takaritás pár évente és a vezetékek azok elég hamar elfáradtak benne,a csúszósaruk környékén elégett.
Fogtam és az összeset legyártottam magam 2,5 ös vezetékből minőségi sarukkal forrasztva,na azzal nem volt gond de nem sokra rá a tartály meg adta magát fönt.
Szétvagdostam de szinte mindenhol megvolt a 4mm es lemezvastagság.
Ez helyett egy olasz rosszral kinlódok pár éve amit pár évesen vettem,(nagyon nagy hibba volt).
A tartály alsó visaza peremelése szét van rohadva,menthetetlen!
Az eredeti fűtőszál 4 évet birt ki,utánna egy másik egy évet,most van benne egy 2 helyett 3kw os,ez birja.
Élete során megevett egy alaplapot is és egy hőfokszabályzót is.
Jótanács:Sose vegyetek olasz rosszokat.
Biztos hogy a mai Hajdúk már nem olyanok de a következő az lesz (hamarosan).

Kisamotors

Ez a célszerszáma. (Ez is, meg azt is, amit Kuner linkelt.)


Kisamotors

Neeem :)
A harapófogó (homlokcsípő) az a drótkerítés célszerszáma.
A féltengelybilincsre van profi, de nem drága fogó.

000000000

300 Forint sem volt a vezeték szett hozzá, tehát ennyiért nem fogok legalább 1 órát tökölni krimpelni, forrasztani, vagdosni. (plusz a saruk és kábel)
A húszon x éves tartály nem kerámia bevonatos hanem horganyzott.
Mellesleg ez valahol a zárófedélnél mellet kezdett csöpögni, ekkor kell feladni vele a javítgatást.
Az új hajdú már köszönő viszonyban sincs a régi típussal.
Az ECO meg az olcsósított verziója senkit ne zavarjon meg a kifejezés !