Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Segítség, béna vagyok!

Indította gaben, 2024 április 09, 15:35

Előző téma - Következő téma

000000000

Akkor te meg nézd meg, hogy is néz ki annak a "kompresszornak" a hengerfeje !
Az ember gondolt arra is a különleges rugókemény alpakka lemez ne verje ki a szelepüléket.
Az első linkelt videódon az a rögtönzött akármi amit hengerfejnek akar használni az ember max 100 üzemóra után kuka !
Kiveri a lemezt vagy letörnek a szelepek mert nem tett fölé határolót ami megakadályozza a túlzott kihajlást.
Sok sikert hozzá !
 

ywathzay

Tudom segítséget kértél, nem okoskodást, de.... jól átgondoltad ezt a kompresszort? Az utóbbi videó talán járható út, ott látható egy megtervezett és szerszámgépekkel előkészített hengerfej aluból. A kazánlemezes összehegesztgetett konstrukció nem (hosszútávú) megoldás. Pl. a keletkező hő elvezetése megoldott lesz? Marad az eredeti vízhűtőkör? A fedéllel le vakdugózott járatokban nem fog forogni a víz. Melegedni pedig fog rendesen. Nem biztos hogy az oroszok példája követendő, sok videót nézegetek a jutubon oroszoktól. Szerintem sokszor a pénztelenség, és az egyszerűen hozzáférhető, kidobásra ítélt alapanyagok tömkelege kényszeríti őket ezekre a szükségmegoldásokra. Csak arra akarok rávilágítani, ha nem igényelsz ekkora szállított levegőmennyiséget (persze a felhasználás igénye nem ismert) akkor amennyiben nem rendelkezel az alkatrészek elkészítéséhez megfelelő technológiával, úgy elég sokba fog fájni mire működő konstrukciót hozol össze. Persze fontos a sikerélmény is, tudom én is sok mindennel harcoltam az elmúlt években. Pl mikor elkészítettem a kompresszoromat.... de átkozom a napot mikor kezembe került a rába kompresszor.... egy hagyatékból maradt garázs ürítésnél találtam..... hűűű de fassszzzza.... ebből összehozok egy jó kompresszort..... szereztem tartályt, Kb 50 liter (ukrán PB palack) nyomáskapcsoló, visszacsapó, szerelvények, szíjtárcsák, gépmunka, új dugattyú gyűrűkkel, felfurat, idő, idő, hegeszt, fúr, farag.... pénz, pénz, pénz, aztán mikor beüzemeltem rövid idő alatt kiderült hogy a hengerfúrást elbacták,a dugattyúk mellett a sűrített levegő le, olaj ki ahol tudott. Mit volt mit tenni, vettem egy másik kompresszort (ha már minden egyben volt, csak ez a legjárhatóbb út), és kicseréltem. De ez sem az igazi, nem rossz, hanem kaka. Benne volt legkevesebb 80 ezerbe (7-8 éve) akkor lehetett venni a Baumax-ban egy 50 literes kompresszort 50ezerét. Most a Lincos oldalán nézegetem a 100L kompreszsorokat, ehhez képest baráti áron lehet kapni.

000000000

Ezt a szívóágas dolgot rögtön rövidre zártam és elmentem a bajuszhauszba 80-ért megvettem egy kompresszort.
5 év bajusz garancia !
Nagytudású volt sógor (pék) felfújta vele a kerti medencét meg pár napozó akármit és vége lett, motor füstölt kismegszakítót leverte.
A 15 méteres 0.5 keresztmetszető  hosszabbító érdekes módon nem engedett át kellő feszültséget a 2.2kW-os motornak és nem tudta felvenni az asszinkron fordulatszámot.
Ez pont arra volt elég, hogy szépen lefüstöljön.
Volt is nagy öröm mikor hazaértem, de ő mindet tagadott, nem ő volt, neki még működött. (ekkor volt 4-4.5 éves a gép)
Felhívtam a szervizt, mondom baj van, füstöl a motor.
Mondták semmi probléma, küldik a futárt mikorra legyen ott?
Megbeszélt időben a futár jött bedobta a gépet és ennyi.
Pár nap múlva hívtak is, hogy az egész egységet cserélték mikor küldhetik a futárt.
Tehát annyi dolgom volt előkeressem a garanciapapírt és felhívjam a a kirendelt szervizt, mindent intéztek.
Ennyiből igen korrekt a bajuszhausz.

csakyt

Köszönöm a segítő szándékodat. Biztosan jót akarsz nekem, de ettől függetlenül nekem meg van a tervem ahhoz, hogy a szelepek ne törjenek és a henger hűtése is meglegyen.  Az ABAC kompresszorok hivatalos forgalmazójánál a 13. kerületben lehet kapni nagy teljesítményű kompresszorokat és elmentem, hogy megnézzem,  miként lehet megvalósítani. Elég olcsón beszerezhetőek ezek a szívó és nyomó szelepek.  Az elején még csak az volt a kifogásod, hogy egy ilyen kompresszort, mivel fogom majd meghajtani. Mutattam videót, hogy milyen teljesítmény kell hozzá. Megváltozott a véleményed, mert ebben a beírásodban már a szelepek gyengeségeire hivatkozol. Persze, tudom, hogy segítő szándékkal szólsz hozzá. Sok információt kerestem ezekről, és találtam is, így arról is, hogy egy 350c3 hengerhez, milyen szívó és nyomó szelepek a leg megfelelőbbek. Nézegettem autóbusz szervizekben különböző kompresszorok hengerfejeit és ezek működését. Megfogom tudni csinálni. Amúgy, egy homokfújó berendezést fogok belőle készíteni, aminek kb 1000.liter a légszállítása. A ára is remélem elfogadható. Idáig a blokk és a hengerfejhez való 10mm-es vaslemez, 7000.Ft. ban van. A villanymotorom az meg van. Ha 120 ezerből mindennel együtt kihozom, akkor már boldog leszek.  De hidd el, nagyon körbejártam ezt a dolgot. Egyedül azzal vagyok bajban, hogy a második furat félrement, és ezt kellene kijavítanom. A többi furat már nem olyan lényeges ha 2mm-el elcsúszik, mert azok a furatok már csak a megfelelő tömítést hivatottak ellátni.

jani300

Valószínűleg én kevesellettem a meghajtó teljesítményt .
Ajánlottam a reszelést is , az pontos kézi munka is lehet .
Van ott olyan videó is ami szerintem engem igazol .
Két nyitott henger mellett , 4,5 kw motor , pik pakk 10 bár . Ügyesen , fesztelenítve indítja újra .
Építsd meg , kiderül jó lesz e .
Néhány száz forint egy nyolcas gömbölyű fémreszelő .

csakyt

Létezik olyan megoldás is, hogy egy komplett motir úgy van megcsinálva, hogy a vezérmű fogaskerék van kicserélve úgy, hogy a főtengelyen lévő fogaskerékből két darab van, ebből az egyik át van alakítva úgy, hogy a vezérmű tengelyre felszerelhető, így a vezérmű tengely fordulata megegyezik a főtengelyével. Tökéletesen működött A gyertyáknál voltak a nyomó szelepek. Most szereztem egy kis marót, megpróbálom azzal kijavítani.

jani300

A kipufogószelepek ilyenkor mit csinálnak ?
De minek vezérműtengely ? Kompresszorhoz elég a hörgőszelep. De persze vannak blokkok ami a vezérlésen keresztül hajtja az olajszivattyút .
Elég egy nyomorult gömbölyű reszelő !
Na avval a maróval megint hogyan gondolod ?
 Kézből ? [#ijedt]

mex

Turbómaróval gyönyörűen lehet dolgozni, akár kézből is, persze nem árt hozzá megfelelő gép sem. Kis gyakorlattal, óvatos fogásvétellel, akár egy fúrógép is megteszi egy ilyen furatigazítás erejéig. Túl van ez a furat dolog lihegve..

csakyt

Gondolom, mert csak filmen láttam, a kipufogó szelepeknél a vezérmű tengely le van köszörülve, így az állandó zárt állapotban van. Amúgy, igen kézzel egy kézi fúrógéppel.  Csináltam már elzet zárhoz már így marást.  Remélem, sikerülni, fog.

jani300

Ha egy mondjuk 14 es furat, félre van előfúrva pl nyócassal  ,de még kiadja ,és ott nem egy reszelő az egyszerűbb , akkor komolyan át kell értékelnem az eddigi tudásom .
Egy kivert , felhegesztett , kardánkereszt házzal cseszegettem én is egyszer egy esztergályost . Nem nagyon akarta . Kb fél óra volt reszeléssel dörzsárazással az egész. A reszelést kb negyedórának gondolom én is , ennél a félrement furatnál .
A hozzászólások lehet egyenként tovább tartottak .
Bennem is van a hiba , inkább dolgoznék ...

jani300

Ebben legalább nincsen elvi hiba .
De mennem kell , szét kell szednem más frankón elvégzett munkáját ... Na azt érdemes lenne fényképezni ...

csakyt

Igérem, ha holnap kimegyek a telekre, csinálok róla képet.

mex

Figyel Jani!
Te megfogod a reszelőt, más meg, (köztük én is) ha kéznél van akkor inkább a turbómaróval jusztírozza a lyukat, (bocsánat furatot). Gyorsabb, bár ez nem mérvadó, de azért illik használni a modernebb szerszámokat is, ha van rá lehetőség.
Amúgy is "gömbölyű" reszelőm nekem nincs idehaza, de gondolom Neked sem azokkal van tele a fiókod.[#vigyor4] Szóval ideje lenne akár be is váltani az előző írásodból szedett kijelentésedet: ",és ott nem egy reszelő az egyszerűbb , akkor komolyan át kell értékelnem az eddigi tudásom ."

000000000

Én nem baszakodnék reszeléssel hanem feltenném a marógépre és oda teszem a furatot ahova akarom annak ellenére is ha az már elő van fúrva.
A másik megoldás esztergakészárba fúrni egy furatot azt ráfogatni pozícióban szorítóval aztán ívvel oda hegeszteni.
Rövid fúrószárral, hogy a készárban ne legyen sok oldaléle a fúrónak nagy fordulaton kis előtolással vissza lehet hozni.
Aztán levágni a segédeszközt és lamellással lecsiszolni.
De mire ezt leírom már kész is lenne !
Pont minap csináltam ilyen furat visszagányolást, majd csinálok képeket a késztermékről.

000000000

Ez tetszik "gömbölyű" reszelő [#nevetes1][#nevetes1][#nevetes1]
Az olyasmi lehet mint a tömör cső vagy az aluminium szögvas, beton talpfa, műanyag üveg, és még sorolhatnám a hasonló paradoxonokat a teljesség igénye nélkül. [#idiota]