Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Segítség, béna vagyok!

Indította gaben, 2024 április 09, 15:35

Előző téma - Következő téma

kmajer


6rk75uezn

Ó hogy ez nem jutottaz eszemben,ez pont az az eset ahol melegithetek,tehát teljesen jó megoldás.
Köszi.

000000000

Loctite 243   180°C-on még csak a rögzítő szilárdságnak a 65%-ra redukálódik.
800 óra 180°C-os hőntartás után lesz 40%-a
De idézhetem is a leírását.
"Ahol kéziszerszámok nem alkalmazhatók (nagy hossz,vagy nagy átmérő miatt) ott alkalmazzon lokális
hőközlést, kb. 250°C-on. Melegen kell szétszerelni."

000000000

Ha nekem nem hiszel akkor megadhatom Abay Nemes László mérnök és Loctite szakértő telefonszámát.
Mikor Pécs közelében dolgoztunk ott volt nála szállásunk és az öreg esténként lejött sztorizgatni meg fejtágítani Loctite termékekből.
Szerintem az összes termékismertető és adatlap megvan. [#nevetes1]

kzyxdsk2y

Sziasztok!
Szeretnék építeni egy síkköszörűt, és a hosszanti megvezetéssel van gondom. Sem mérni, sem beállítani nem tudom a pontosságot, etalon alkatrész kell.
Mit gondoltok, vajon mennyi elhajlása lehet kiszállítás után egy WER27R sínnek? Szélességében persze, vastagsága irányában ugye mindegy.
Olcsóbb megoldás esetleg? :)

zozo

Nem, úgy nem müxik.
A  testert állítsd manualra, majd csutkára tekerd le balra.
Után rádugod az ESC-et, majd a tápot.
Az ESC csipog párat (doksi írja, mit kell neki normál induláshoz) utána ha tekered a gombot indul és gyorsul a motor.

Az ESC csakis "lehúzott gázzal" élesedik, ez biztonsági dolog.
Általában programozni is lehet a testerrel, ezt is a doksi írja (azt nem kerestem most meg).

Legtöbbnél a menübe lépés jobbra feltekert tester állással (full gázon) történik, aztán le-fel kell menünként tekergetni, van amelyiknél a félgázig kell csak.

A testeren a neutral középre állítja a szervót, az automata pedig folyamatosan mozgatja ide-oda. Ha ESC lenne, akkor a motor félgázon futna, illetve leállna-felpörögne folyamatosan.

zozo

A tápot természetesen az ESC-re adod. A testernek csak akkor kell, ha az ESC nem ad neki 5V-ot.

Szalai György

Régi ismerős. Ez a svájci licenc alapú Terta (Telefongyár) Integra jelfogó.
Rengeteget gyártottak belőle a hatvanas évektől KGST országoknak is.
A ,,nagy megbízhatóságú" jelzőrendszerekben elterjedt volt, a vasút mag a villamos háza táján. A vasutasok XJ-nek hívták.
(Integra dominó biztosító rendszer.)
Az áramszolgáltatók is használták úgy a nyolcvanas évekig, a közvilágítás központi vezérlésében. Ott integratekercs volt a neve.

A kellemetlen, hogy az Integrára rengeteg kontaktus felpakolható.
Rakható rá gyenge és erősáramú érintkező is.
Nehéz olyan kisrelét találni, amelyiknek ennyi érintkezője van, ezért lehet, hogy egy integra kiváltására több kisrelét kell használni.

A kellemes, hogy ezek, rendeltetésszerű használat mellett, nem nagyon használódnak el, hanem csak oxidálódik az ezüstérintkezőjük felülete.
Szerencsére minden része csavarozható, így akárhányszor darabokra szedhető és tisztítható, vagy cserélhető.
Esetleg vasútközeli bontásból, korszerűsítésből nyerhetsz tartalék alkatrészeket.

ANTAL GÁBOR

Szia !  Köszönöm , akkor te is foglalkozol ilyennel ? Jó ez a fórum mert egy óra alatt  megszerezhető az infó  ( Kéri Lacinak itt is köszönök mindent )
Írtam egy privát üzenetet ....

Csuhás

A ötlet:
Egy jó erősen meghúzott rugóacél huzal, amit a kocsira szerelt érintkezővel, mikrométer pofával, vagy akár mikroszkóppal, webkamerával, vagy lézerpointerrel az árnyékot távoli falra vetítve letapogathatsz.

B ötlet:
Ha valahol sikerülne szerezned három öntöttvas darabot akkor azokat egymáshoz hántolva egyszerű eszközökkel kézzel, piszok sok munkával tudsz házilag ezred mm pontos etalont készíteni.

Szalai György

Szerintem max. 0,02mm mechanikai feszültségtől mentes állapotban.
(Ha egy hosszú darabot alátámasztasz, akkor a fizika szerint romlik a helyzet.)

Szalai György


ppxgww95

Melyik fogazott szíj profil a legmegfelelőbb szinkron hajtásra? (Motor - orsó közé, holtjátékmentesen. 400W, max. 2500 1/min tárcsa fordulat.)
Köszönöm!

svejk

Szinkron hajtásra bármelyik, esetünkben a kétirányún van a hagsúly.
Egyébként a hajtástechnikai boltok az AT-set ajánlják, de mint tudjuk hobbyban minden megengedett működik is.

Mivel a mezei T profil a legolcsóbb és leginkább ismert ezért ebből is lehet kapni a leggagyibbakat.
Látatlanban nem ajánlatos ezt a fajtát vásárolni.

A HTD szintén közismert, az alapsorozat tartalmazz a 72 fogú tárcsát is, általában nem szokott vele gond lenni.

ywathzay

Köszönöm a kimerítő választ. Ha lenne újban kettő ilyen gondolkodás nélkül felszerelném, de nem tudok keresni hozzá istentudja honnan alkatrészeket. Mivel nincs minden pólusa kihasználva így nem dőlök a késembe ha ezt már nem tudom újjáépíteni, nem vagyok ellene a korszerűsítés ezen formájának. Sajnos az érintkezői olyan szinten be vannak égve, hogy van amelyik már nem is érintkezik csak éppen, meg szikrázik erősen kapcsoláskor.