Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Segítség, béna vagyok!

Indította gaben, 2024 április 09, 15:35

Előző téma - Következő téma

xg2w6ib9x

Halihó !
Miután kinyomtad a tengelyt, ahogy Csuhás mondta, szerezz be egy megfelelő méretű acél dűbelt, majd szorítsd a csapágy belső gyűrűjébe a képen látható módon. A dűbelbe hajtott hatlapfejű csavar fejét már meg tudod fogni egy kisebb csapágy lehúzóval és annál fogva ki tudod húzni a csapágyat.
Én ezt találtam ki erre és ez nekem működött is.
]Forgócsúcs csapágy kihúzás.[/url]

Jó lehet még a kenyér beles módszer is, bár én azt még nem próbáltam ki, de sokak szerint működik az is.

vjanos

Én is erre gondoltam a 31627-ben [#ravasz1]

Csuhás

Ha jól emlékszem én a tengely kikocogtatása után egy kiszélesedő végű éles peremű dórnival kiütögettem a rossz csapágyat a morse kúp felől. A kenyérbeles módszer ide nem jó mert hátrafelé, illetve a golyók mentén is elillan a nyomás. Lehet még egy keményfának is ütögetni a csúcsot, esetleg egy kicsit melegítve is azt. ( csak annyira hogy még kézbe fogható maradjon ) Az általad mutatott fém dübel pedig szinte profi megoldás.

xg2w6ib9x

Üdvözöllek !
Természetesen a kenyérbeles módszert úgy gondoltam, hogy a hátsó nyílást előtte valamivel ledugóznám.
Azért jött ez a fém dűbeles ötlet mert ez volt a leggyorsabban kivitelezhető és a legolcsóbb megoldás.
A dűbel 100 Ft körüli árban volt, ha jól emlékszem.

fpd0kbd4

Ennek a módszernek az a hátránya,hogy valamilyen szinten befeszíti a csapágyat a csapágyházba és kétesélyes hogy sikerül a mutatvány.Én a hasonló kipiszkálásokat karosszériás horpadáskihúzóval(ez házilag is könnyen elkészíthető és sokszor jó ha van) szoktam megoldani.Ha a csapágybelsőre belülről rá lehet fogni egy kampóval ,de még jobb egy kettévágott vállas persely. Ami behelyezés után szétfeszíthető és rángatható.

ywathzay

Vannak kétségeim hogy az a csapágy "szétfeszül", befeszül a házba.

jani300

Ha belső gyűrűt fogod persze hogy nem :)
Szerintem csak magában a külső gyűrűre gondolt ...

jani300

Horpadáskihúzó :
Odapöttyinted COval az ütőkalapácsot , vagy lemezcsavart hajtasz a lemezbe ? Esetleg minkét technika használatos ?
Érdekel a dolog , csak azért kérdem .
A fel ponthegesztett kis biszbaszokat láttam már videón , az is jó , csak ahhoz kéne gép is .

fpd0kbd4

Sosem próbáltam, csak föltételezem, hogy a golyókon keresztül befeszíti.Ezért a tévedésem nem kizárt.Mindig a horpadáskihúzós vagy a kenyérbeles módszert használom.(legsűrűbben nyelestengely csapágy kiszedése főtengely végéből)

fpd0kbd4

Különböző cserélhető adaptereket gyártani hozzá házilag. Például a berohadt  diesel porlasztók kirángatásához a hengerfej fészekből.

keri

Milyen az a kenyérbeles módszer?

remrendes

Ez otletes, alkalmazni is fogom :)
Bar jelen esetben en rahegesztenek valamit a csapagyra, amit be tudnek fogni a satuba es egy rezkalapaccsal leutnem rola csucsot.

jani300

A főtengely végében van pl egy tűgörgős csapágy a nyeles tengely részére . Ezt kivennéd sérülés mentesen , nem igazán megoldható . De , megtömöd a lyukat összegyúrt kenyér béllel , és egy jól illeszkedő csapot , (dornit ) belenyomsz , és egy határozott ütést rámérsz , utána esetleg tömsz még , megint ütsz . Szépen kimászik a csapágy . Zsírral is működhet , de a kenyérbél sűrűbb .
Faca !!!

keri


xg2w6ib9x

Szia !

"Bar jelen esetben en rahegesztenek valamit a csapagyra"

Lebeszélnélek róla.
Ha jobban megnézed a képet a csapágy belső gyűrűjén látszanak azok a hegesztési nyomok, amikkel próbálkoztam a Te ötletedhez hasonló megfontolásból.
Meglepődve tapasztaltam, hogy a pöttyintések szinte azonnal letörnek, mihelyt erő hatás éri őket.
A csapágyfém a szokásos hegesztési varratokat nem nagyon tolerálja. Valószínű, hogy olyan az összetétele, ami a varratot rideggé és törékennyé teszi.
Ennek a részleteiről majd a szakavatott kollégák bizonyára írnak pár okosságot.