Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Segítség, béna vagyok!

Indította gaben, 2024 április 09, 15:35

Előző téma - Következő téma

s7manbs8

Én fordítva szoktam csinálni, először megcsinálom, aztán rajzolom le, de azt se mindig. Vannak érdekes emberek, ragaszkodnak bizonyos dolgokhoz. Most úgy általában értem ezt. Mások pedig mindent felrúgnak, persze jó értelemben véve. Én inkább az utóbbiak közé tartozom.

0gbwyh99

Tudod a nótat : "Mindenki máskébb csinálja ..." ?
[#duhos2][#nevetes1][#vigyor2][#wave][#integet2]

0gbwyh99

Hoppá , most látom hogy Tibor45 tegnap a servo topicban már elsütötte ezt a poént . [#schmoll2]
Na megyek én inkáb aludni ![#fogmosas][#wave]

4um5b65d

Használd helyette a  "Kinek a pap, kinek a paplan"  szólást, azt még senki nem ismeri rajtad kívül. Már én is elfelejtettem rég. Így nagyon eredeti szöveggel tusz majd előrukkolni.  
[#vigyor2]

000000000

Nem tud valaki képleteket metszéspontok számolgatására?

s7manbs8

kicsit ha bővebben feltennéd a kérdésedet

000000000

A lényeg nagyvonalakban.
Az egyszerűség kedvéért egy meghatározott x és y koordinátából egy meghatározott szög alatt elindítok egy egyenest. Egy másik meghatározott x és y koordinátából egy szintén meghatározott szög alatt egy másik egyenest. És itt jönne a lényeg. Ez a két egyenes ha metszi egymást, akkor azt mely ponton teszi?
Csináltam annak idején hasonlót, de azt „ámítás technikusan” tettem.
Ha, metszeni fogja egymást a két egyenes, azt meg lehet saccolni. Utána, egy felhasználó által nem látható képernyőn lerajzoltattam a két egyenest. A koordinátákat egy tömbbe raktam és kikerestettem, hogy hozzávetőleg hol metszették egymást.
A pontosság nem volt lényeg, mert egy 640*480 –as rajzon a kutya nem látja, ha sántít a dolog.
Akkor nem volt időm a cicomára és nem is volt fontos.
Most is csak azért érdekel, hogy elfoglaljam magam.
Bénázok egy HURCO- szerű vezérlésen.
A szerűt hangsúlyoznám.
 
Volt itt aki felvette, hogy soha nem akar megtanulni programozni. Mármint, CNC-t.
Ha, tényleg nem, hát kidobhatja a gépét. Engem ugyan kicsit sem érdekel.
A célom az lenne, hogy egy PC által igen rendesen támogatott programozási segédeszközt hozzak össze. Szóval, nem igazán vezérlésről van szó. Egy szimulátor és egy vezérlés időnként nem sokban különbözik egymástól.
Régebben összehoztam egyet, de az már nem az enyém.
Arra gondoltam, hogy teljesen más úton indulnék és a kecske is jóllakik …
Az is bekavar, hogy a saját gondolkodásom rabja vagyok. Szóval, merőben újat igen nehéz kisütni.
 
A felhasználó, miközben megrajzolja az alkatrész rajzát, elkészülne a program.
Vannak erre igen profi alkalmazások, de én egy szerényebbre gondoltam, ami ingyenes is tudna lenni.
A profi programokat ugyan meg sem fogja közelíteni, de hátha kedvet csinálna másoknak a programozáshoz. Éppen ezért semmilyen vezérlést nem másolna, csak a dolog gondolatmenetére vezetné rá az illetőt. Sokan építettek gépet, de a gravírozáson kívül semmire nem tudják használni.
Én, nem akarok programozni tanítani senkit. Pusztán, megpróbálnék kedvet csinálni a megtanulásához.
 
„Röviden” ennyi.

s7manbs8

Az egyszerűség kedvéért egy meghatározott x és y koordinátából egy meghatározott szög alatt elindítok egy egyenest. Egy másik meghatározott x és y koordinátából egy szintén meghatározott szög alatt egy másik egyenest. És itt jönne a lényeg. Ez a két egyenes ha metszi egymást, akkor azt mely ponton teszi?
 
Erre kellene neked képlet ?

s7manbs8

Pl.  
 
  x1, y1, alfa
  x2, y2, béta
 
bemenő adatokra, mik legyenek a kimeneti adatok  
?

000000000

Most elárultam magam, hogy mennyire más területen mozogtam eddig?
Nem vagyok programozó. Önszorgalomból görcsöltem annak idején. Először a C-64 en basic és rögtön utána asm. Ekkor, már öreg voltam, azért nem vágtam bele PC-n az asm-be, csak az ANSI C-be. Később jött a VB. Kipróbáltan a Visual C-t is, de szerintem feleslegesen körülményes.
Nyugdíjazásomig gazdasági területen dolgoztam
Azért érdekelt az elektronika és sok minden más is.
 
A kérdésedre visszatérve:
 
„Pl.  
 
x1, y1, alfa  
x2, y2, béta  
 
bemenő adatokra, mik legyenek a kimeneti adatok  
? „
 
Igen.
Kb. erről lenne szó.


s7manbs8


000000000

Nagyon köszönöm!
Én ugyan nem találtam, de majd még keresem.

s7manbs8

Általános alak
 
 
 
- általánosan, a
 
y = a1 + b1x és y = a2 + b2x egyenesek az
 
xi = -(a1-a2) / (b1-b2)
 
yi = a1 + b1xi
 
pontban metsződnek