Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Segítség, béna vagyok!

Indította gaben, 2024 április 09, 15:35

Előző téma - Következő téma

SültkrumpLee

Szia!
 
Én ugy tudom hogy alut váltó árammal lehet heggeszteni, mert fel kell törni az alu oxid rétegét s emiatt nem javaslott a dc-s gép. A gép amit linkeltél nem tudja ezt. Nem vagyok szakija a dolognak, csak a melóhelyen alu heggesztéssel is foglalkoznak, s ott a szakiktól hallottam ezt. [#wink]

morfeus

Szia!
Öntvényt már hegesztettem ezzel a gèppel azt szépen vitte(munkadarab gyökölve,kb 250-300° fokra melegitve es forditott polaritás) akkor ez volt a nyerő :)
Megpróbalom a szàritast és meglàtjuk,mert ahol ivett fogott es odakerült a hozaganyag olvadéka azt nem tudtam letörni ill leverni!
Kiderül majd :)

mex

Az elektróda ismertetőjében egyenáram, és pozitív polaritás van feltüntetve,tehát helyes polaritással próbáltad leolvasztani. A szárítás viszont nagyon ajánlott, sokkal jobb az ívfogás-tartás utána. Azért egy kis gyakorlat sem árt:)

svejk

Van az az eset, amikor az ember jobb ha nem kérdez, okoskodik úgy hamarabb szabadul. :)
 
Jani300 tanácsa alapján alul 12x60-as laposacéllal össze lett kötve tizenvalahány helyen a két oldalfal, javult a helyzet.
Aztán kiderült a 20 kN is csak 10 sőt a 3000 mm is csak 2000.
Így marad ideiglenesen 50 évre.
 
Köszönöm mindenkinek a tanácsokat!

morfeus

Remélem valóban elég lesz a szárítás 100-150°-fokon 1.5óraig aztán meglátom mit produkál :) gyakorlatom csak annyi,hogy átmaszkáltam a Kőbànyai Sörgyár vill.műhelyéből a lakatos műhelybe és ott tanitgattak nèha az öregek ezt azt!

PSoft

 
Nálunk 'anno a hegesztőknek, volt elektróda szárító szekrényük.
Abban tartották a pár napra/egy hétre előre "betárazott" ilyen-olyan elektródákat.
 

morfeus

Hallani hallottam már róla és mintha láttam volna egy kis hengeres fűtött dobozt  és/vagy csövet amiben az elektródák voltak szeparálva fajta szerint beállitva gondolomaz lehetett!

vjanos


9hpa53xy

Kedves fórumtársak!
 
Szerintetek egy ilyen X-Y elrendezés mennyire jó? Itt különösen a kocsik és sínek elhelyezésére gondolok.
 
https://dl.dropboxusercontent.com/u/4536654/WP_20151209_002.jpg" TARGET=_fnew>KÉP

Vetesi75

Az alkatrészek gyártási pontosságára nagyon érzékeny egy konstrukció. Ezt egy átlagos szakműhelyben képtelenség korrekt módon kivitelezni.

9hpa53xy

Köszönöm a válaszod!
Szerinted a sínek jobban kopnak ebben a kiépítésben mint ha 90°-al elfordítva lennének?

zozo

Hát így fekve persze hogy az alsó golyósorokon van a nagyobb terhelés, de ha függőlegesre állítod, máris van egy masszív X-Z tengelyed :)

keri

Ha az egyik felfogatás elmozdítható, akkor nincs ezzel gond. A síkba szerelt kocsiknál is ajánlott ez. Tehát lényegében egy L idommal kiforgatod a kocsit.
Terhelés szempontjából a kocsinak ideális, mert így távolabb vannak, nagyobb az erőkar.
Szerkezet szempontjából kevésbbé, mert több a közbenső anyag, fajlagosan gyengébb a szerkezet, mintha közvetlenül egymásra tennék a kocsikat.
 
Ennek a megoldásnak a fő előnye, hogy lapos, de komplikáltabb a szerkezet. Terhelés szempontjából szintén kedvező.

remrendes

Melyik szijhajtasnak van kisebb holtjateka? A T5-nek vagy az 5M-nek?

ANTAL GÁBOR

 A vásárba direkt elvittem a Powerbeltnek egy általuk forgalmazott T 5 ös szíjat és tárcsát, mert igen nagy holtjátékot találtam . Azt válaszolták hogy az nem való alternáló mozgás átvitelére.   Oda az AT 5 öst ajánlották .  Az abs jó megoldás az egyedileg gyártott precíz tárcsa  ( Nekem Miki 2 csinált egy   T5 72 fogút az abs jó. ) . Tapasztalatom szerint a HTD 5 M es rendszer ( Z >24 ) az jobb.   Az is a baj hogy a kínaiak valószínűleg 1 lefejtőmarót használnak a tárcsa gyártáshoz pedig  oda min 4 fajta dukálna .  Ja és olvastam egy német oldalon hogy úgy hirdették a ( T5 ) ös tárcsát hogy " industrial no chineese  product "