Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Segítség, béna vagyok!

Indította gaben, 2024 április 09, 15:35

Előző téma - Következő téma

jgg8y2a4g


xg2w6ib9x

Vettem régebben pár LoneWolf-féle Hepco sínt.
Ha valaki nem ismerné így néz ki:
http://kepfeltoltes.hu/150112/Hepco04_www.kepfeltoltes.hu_.jpg" border=0>
Ezt szeretném felhasználni az építendő gépemhez.
Ezen mozogna a híd.
Eleinte úgy gondoltam, hogy lapjára fektetve szerelném fel a vázra.
Aztán megláttam egy hírdetést, ahol Farkas Ádám hirdetett egy gépépítő elemekből összeállított keretet, amire 2 db ilyen Hepco sín volt feltéve.
Ott viszont élre állítva működött.
Azóta agyalgatok, hogy miért jó az egyik, miért jó a másik pozíció.
Van ami az egyik mellett szól, van amiben a másik módszer jobb lenne.
Gondoltam feldobom ezt a kérdést a tapasztaltabb kollégáknak, hogy ki melyiket preferálná és miért.
Még néhány kép szemléltetésnek:
http://kepfeltoltes.hu/150112/Hepco02_www.kepfeltoltes.hu_.jpg" border=0>
 
http://kepfeltoltes.hu/150112/Hepco01_www.kepfeltoltes.hu_.jpg" border=0>
Kíváncsian várom, a javaslatokat.

000000000

 
Szerintem nem kérdéses, hogy visel el nagyobb terhelést.
Megint csak szimpla logika.
A benne lévő mélyhornyú csapágy terhelése a magyarázat rá [#papakacsint]
 

xg2w6ib9x

Én is ebből indultam ki elsőre.
A másik problémám, hogy élére állítva az egyik oldal jobban terhelődik.
Farkas Ádám gépépítési eredményei elismertek itt a fórumon, ha így csinálta lehetett valami oka.

000000000

 
A második érv az állított felhasználásra, hogy 15-20%-al kevesebb anyaggal ugyanakkora a mozgásterületed.
 

keri

Mivel közelebb kerülhet a Z tengely, kisebb az erőkar ami csavarja, ráadásul egyszerűbben és kevesebb anyaggal felépíthető a Z.
 
A csapágyra ható erők esetén nem a Z súlya a számottevő, tehát ebből a szempontból szinte mindegy.

000000000

 
De ki beszélt itt Z-ről ? [#circling]
Idézném: "Ezen mozogna a híd."  
 

iiidyyiy3

Nekem is van egy szettem, de nem szolgálhatok sok jó hírrel.
A magyar forgalmazó ügyvezetője (Tamási Károly) személyesen felkeresett, hogy beszélgessünk erről a lineáris vezetékről. Kaptam egy csomó gyári katalógust és tanácsot. Sajnos ezek már megették a kenyerük javát, legalább is ami nekem van, azok biztosan. Érezhető és látható kopás van a sínen (a végén, ameddig járt a görgő), és szétszerelve a csapágyaknak is van kottyanása. Trükkös, mert valójában ez 8 csapágy/kocsit jelent, sajnos felújítani nem javasolt, szinusz asztalon köszörülni minimum 25 ezer, és akkor is kopott csapágyat teszel vissza rá, arról nem is beszélve, hogy a felületi edzés rétegvastagsága ismeretlen.
 
Én mindenképp állítva tenném, ha megnézed a katalógust, lényegesen nagyobb terhet visel ebből az irányból el. Kenésről célszerű gondoskodni, szintén van gyári tartozék hozzá, azonban erre a kocsira nem stimmel. A kocsi rozsdamentes anyagból van, és nem szabvány méret, valószínűleg egyedi megrendelésre készült.
 
Én a kocsi és az oldalfal közé egy állítható közdarabot terveztem, ami szükséges is az utánaállítás miatt. Valamint ha már amúgy is kell egy plusz darab, akkor az egész gépet úgy tervezem, hogy szükség esetén Hiwinnel és egy másik közdarabbal kiváltható legyen.
 
Célszerszám kell az előfeszítés megfelelő beállításához, mert imbuszkulcs és csillagkulccsal nekem nem sikerült precízen beállítani.
 
Ami számomra kérdéses, hogy az excentesres tengelyt alulra v felülre érdemes tenni. Talán nekem alul lenne szimpatikusabb.
 
Én sokáig gondolkoztam, hogy mi tévő legyek, de végül arra jutottam, hogy trapézmenetes orsóhoz megfelel kopottan is, aztán ha nagyon nem válik be, akkor kicserélem Hiwinre. A köszörülést meg szépen elfelejtem, mert ismerőssel csináltatva sem éri meg a kínlódást.

keri

ok, úgy vettem hogy a hídról van szó.

iiidyyiy3

http://www.imgserv.com/images/2015/01/12/UxKdtm.jpg" border=0>

000000000

 
Szerintem a híd mozgása az X tengely  
 

xg2w6ib9x

Szerencsére amiket én vettem azok nem kotyognak és  komolyabb, szemmel látható kopás nincs rajtuk.
LoneWolf nagyon kedvező áron adta ezeket 1 sin 1 kocsival 6e pénz volt, amit szerintem nagyon megért.
Ez nekem az első gépem lesz, szerintem ennyi pénzért ennél jobb minőséget hiába is kerestem volna bárhol.

Szalai György

http://www.hepcomotion.com/en/sl2-stainless-steel-based-slide-system-literature-downloads-pg-16-get-5" TARGET=_fnew>A gyártó oldaláról letölthető literatúra talán segít a döntésben.

xg2w6ib9x

Lehet, hogy buta a kérdés, de ebben a pozícióban a felső csapágyak nem kopnak jobban mint az alsók ?
Érzésre én azt mondanám, hogy  gravitáció miatt talán igen. De ha arra gondolok, hogy működés közben marásnál az egész hídra hat egy erő, ami párhuzamosan hat a sínnel, akkor ez esetben az alsó csapágyakra is megnövekedett erő hat.  
Nem tudom...
Ez lehet, hogy csak használat közben derülne ki.

iiidyyiy3

Az előfeszítéshez képest a súlyerő szerintem nem jelentős hobbi meretben, sokkal inkább a megtett út és a nagy dinamika koptatja ki hamarabb. Amúgy fekvő helyzetben meg a másik 4 csapágy kap nagyobb terhelést.