Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Mi és hogyan működik

Indította gaben, 2024 április 09, 15:32

Előző téma - Következő téma

mex

Attól precíziós, hogy odaírták...
Szerintem akkor van létjogosultsága, ha lépcsősfúróval nem lehet bodogulni, mert azoknál kettesével növekszik a gyártható furatátmérő, a köztes méretet kialakítani ezzel egyszerűbb lehet. Mondjuk sima HSS, nem igazán jó rozsdamentes anyagban. Kobaltos lépcsősfúróval rozsdamentes zártszelvénybe szépen lehet dolgozni.

afjybsise

Mondjuk ez a hátránya is, hogy köztes méretet lehet vele előállítani. Nem csak asztali fúrón szoktam használni lépcsősfúrót. Na most ezzel "kézből" két egyforma furatot fúrni elég esélytelennek tűnik. Meg hát kúpos... Fura.

ANTAL GÁBOR

A barátom megkeresett egy 30 éves Audi vezérmű  ( bordás) szijtárcsával . A szíjtárcsa a 30 mm es főtengely végére van felcsavarozva  ( Az illeszkedés 5 mm és egy lapolás (is ) viszi a nyomatékot .  Ezzel így nem is lenne baj de 4 imbusz csavarral a klíma szíj és a szervóhajtás szíja is hozzá van kapcsolva a bordás szijtárcsához .A szerelési útmutatóban külön előírják a rögzítő csavar meghúzási nyomatékát  ( olajozva 90 Nm )
Az Audi fórumon külön téma a szíjtárcsa nyomatékátvivő ( ? ) elemének a javítása

A szijtárcsát megvizsgálva nagyon érdekes dolgokat látok ,  Nagyon finom szerkerzetű a kialakítás  és egy helyen kiáll egy kb 3 mm es saját anyagból kialakított stift   ( normál esetben az ember egy furatot alakítana ki is abba egy illesztőszeget ( sok esetben egy 3 as tűgörgőt tenne )  de itt a stift az saját anyagú  . Az abs képtelenség hogy az egész sikot megmarózzák az egy szem stift érdekében .

Ergó nem hagyományos forgácsolással hanem valamilyen öntéssel vagy porkohászati módszerrel készül a tárcsa

Az anyagát a mágnes fogja , és mint fentebb említettem rendkívül precíz  ( feliratok és akár díszítésnek is mondható alakzatok vannak rajta  )

Ti tudtok olyan vasöntési eljárást amivel ezt a precizitást el tudják érni ?( valami nyomásos öntés, )  vagy tényleg valami porkohászati termék ?

ywathzay

Esetleg egy fotót kérhetünk róla?

ANTAL GÁBOR

délután teszek fel fotót

jani300

Ez az "újabb" fajta megoldás .
Sosem tetszett ez a megoldás .
Az ezt megelőző  megoldásuk , sima hengeres csap , retesszel ,az szerintem jobb volt .
A gyártásán még sosem gondolkodtam , de teszik hogy előkerült ez a téma .
Variáltuk ezekben a motorokban a dolgokat , huszon ,éve .

fektiforg

Porkohászati már rengeteg alkatrész az autóiparban.


jani300

Kerestem két netes képet .
Így illeszkedik a főtengelyhez .
Sok segédberendezést is hajt , nekem sosem tetszett a dolog .

    

Szalai György

Precíziós öntés. A viaszminta ,,bokrot" folyékony kerámia iszapba mártogatják, minden mártást szárítás követ. A megszilárdult kerámia héjból a viaszt gőzzel kiolvasztják, az üres héjat kiégetik és homokba ágyazzák. Beleöntik az acélt, hűlés után lerázzák a homokot meg a kerámiát és levagdossák a darabokat a bokorról.

ANTAL GÁBOR

Én még ilyen precizitást vasból nem láttam  Szinte tobzódnak ( feleslegesen) feliratok és még díszítések is vannak rajta

rokonok


Vetesi75

Szerintem kovácsolt előgyártmányból forgácsolással utómunkálva.

empé13

Gábor!

A nyolcvanas évek közepén Németországban jártam egy csoporttal, és elvittek minket az SHW -ba, ahol megmutatták a porkohászati részleget is. Már akkoriban vezérműszíj kerekeket, olajszivattyú alkatrészeket készítettek az autóipar számára. Talán a mai napig őrzök egy fogaskereket, amit a selejtből kaptunk.
A mai napig működik a cég:
https://www.shw.de/en/products/powder-metallurgy/

Üdv: P.