Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Mi és hogyan működik

Indította gaben, 2024 április 09, 15:32

Előző téma - Következő téma

tibs

Ha van elég hézag a forgórész és az állórész között akkor rázsugoritanék egy petpalackot de csak óvatosan hogy a mágnes ne melegedjen túl.

hostya

Fejlemények a mágnes ragasztás ügyben..

Antal Gábor javaslatára a Loctite AA 326 tip. ragasztót választottam, -mert ez van is itthon,+ van a hozzávaló aktivátor is-  (1kép)  [#vigyor4]
A Loctite szerint ez a ragasztó használható mágnes ragasztásra is elektromos motorokban.
 
Egy frissen leoldalazott darabra ragasztottam egy hasonló ferromágnest. - a felületek zsírtalanítva, aktivátorral kezelve-  (2kép)
Vártam 16 órát, és megpróbáltam letörni.. (a katalógus szerint 24h a teljes kikeményedési idő, de türelmetlen voltam..)

Befogtam a tokmányba a mágnest (finoman), és megpróbáltam óvatosan letörni..  (3kép)
Ahogy a képeken is látszik, a ragasztás kibírta a próbát,[#eljen] mert nem szakadt le, hanem inkább a mágnes tört el.. (4-5kép)

          

svejk

Egyébkánt mekkora a légrés gyárilag?
Ezek azért nem űrtechnikás motorok, lehet egy sor vékony üvegszálas bandázsszalag elférne.

hostya

Persze nem űrtechnika, talán azért is olyan, mintha szerelés helyett csak úgy összelapátolták volna az egészet..

A csapágyak is valamilyen sablon szerint vannak a tengelyre ragasztva (gyárilag) hogy pozícióban legyenek.
Semmi váll vagy Seeger gyűrű a csapágyak mellett, sima tengely, (átm.11,96 ..11,93 mm !!) és erre van ragasztva a 6201-es csapágy..
A forgórész vastest alá azért tettek rovátkolást...
Ha valaki gyanútlanul lehúzza a csapágyakat, és nem méri meg előtte a csapágyak helyzetét, az utána vakarózhat hogy hova is tegye az újakat..
Méretek alapján a légrés 0,5mm a "csúcsokon".. -máshol több-
Azért írom hogy a csúcsokon, mert a kör szelvényű vastestre  lencse szelvényű mágnesek vannak ragasztva, és így az egész forgórésznek olyan "margaréta" kinézete van..[#circling] lásd #7213 utolsó kép.
Más.
A motortengely "rövid" végén van egy elsőre menetnek látszó kiképzés, ami nem menet(!), hanem egy V-belt "szíjtárcsa" 10-es külső átmérővel..[#csodalk]  -ez hajt egy V-belt szíjjat, ami forgatja a dobot-..
Vajon meddig bírja majd a szíj..?

Az egész mizéria csak azért bosszantó, mert egy motorcsere, -új motor+ szervizes kiszállás 2x-  több mint 50ezerbe fáj..
Tehát rendesen bele van tervezve az egész gépbe az elavulás.

A mágnest már visrosszagasztottam de ha összerakom jó lenne kipróbálni az asztalon.
Még most sem tudom hogy ez a motor 3f szinkron,AC szervo  vagy BLDC mert az utóbbi is lehet(ne).

  

PSoft

IdézHa valaki gyanútlanul lehúzza a csapágyakat, és nem méri meg előtte a csapágyak helyzetét, az utána vakarózhat hogy hova is tegye az újakat..

Nem kell azokat, sose újra cserélni...
Szerintem ebben az egész "összelapátolt halmaz"-ban, a csapágyak lesznek a leghosszabb életű alkotók.

svejk

Maradjunk annyiban, hogy szinkronmotor...

Mivel nincs rajta sem encoder, sem rotorpozíció jeladó így bizonyára valami buta, de vectoros frekiváltószerűség hajtja.
Oda pont elég.

Még a hajtással együtt is egyszerűbb, olcsóbb gyártani mint a soros kommutátoros motorokat.

Ha nem lenne eltrehánykodva még jó is lehetne.

svejk

"Ha valaki gyanútlanul lehúzza a csapágyakat, és nem méri meg előtte a csapágyak helyzetét, az utána vakarózhat hogy hova is tegye az újakat.."

Adja magát, az állórész vastestje a mérvadó.
Egy-két milkó nem számít.

szf

Elmész a multihoz 8 órás munkavédelmi oktatás után megmutatják a műhelyüket. [#csodalk]

    

PSoft

Idéz...8 órás munkavédelmi oktatás után...
[#violent]

Nekem nem volt "életbevágó" bemenni hozzájuk.(az Ő érdekük lett volna)
Így a feltételek ismertetése után, nemes egyszerűséggel annyit mondtam...
Ne raboljuk tovább egymás idejét, sarkon fordultam és...otthagytam őket.

Persze így, a "műhelyvizitről" is...lemaradtam. [#rinya]

Szalai György

Evvel mi a baj?
Rugalmas, nem oldható kötés. Az igénybevételnek eddig megfelelt. Nem tegnap óta.
Lehet, hogy ez volt a Bernardo csomagban? [#vigyor2]

Szalai György

Kíváncsiságból utána túrtam, hogy mit bírhatnak ezek, lehet-e ilyen kötést méretezni, ad-e a gyártó tájékoztatást.
A fotón szereplőhöz hasonló méretű kötegelőből három típust találtam a műhelyben.
Az anyagukra azt írják: Törhetetlen Polyamide 6.6

THOMAS & BETTS L-18-120-0-L Gyártó szerint 534 N a húzószilárdsága.
Tracon 451PR Főkatalógus szerint 251 N.
Haupa 262636 Katalógus szerint 80 kg.

Nem gyöngék ezek.

7cim5mm0

Ezt a váll nélküli megoldást szoktam "kolbász" tengelynek hívni. A gazdaságosság hét csodájának egyike... :)

szf

Ez milyen csatlakozó?
Tudja valaki a cikkszàmát?

      

PSoft

Három éve, itt mutattam valami nagyon hasonlót...
[#t24p6125#]
(érdekes módon, az is hozzád volt köthető) :)
No, ott a második képen...van "cikkszám" is. [#vigyor]

  

szf

Megint arra jártam, új elosztó új történet.
Az első kettő (kép) miatt mentem de bekukkantottam egy korszerűbb elosztóba is (harmadik kép).
Mindig találok valami érdekeset. No meg nem utolsó sorban igényesebbet.[#eplus2]