Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Mi és hogyan működik

Indította gaben, 2024 április 09, 15:32

Előző téma - Következő téma

000000000

"Heatpipe" elven müködö hütö lehet.

mxjj54gxi

Összes laptophűtő ilyen, vagy legalábbis régebben ilyen volt.
 A csőben alacsony forrpontú folyadék van, a proci elpárologtatja, a hűtőfelületen pedig visszakondenzálódik, így gyakorlatilag hőt szállított egyik pontból a másikba.

xfg6v697j


Kicsa

Ismét itt vagyok,és jelentkezem az eredményekkel. Előzmények az #1100-ban.
A motor forgórészét kivettem,és megragasztottam epoxi gyantával. A forgórész csupán néhány órát volt kint az állórészből,ám ezidő elég volt neki,hogy a mágneses erejének nagy részét elveszítse. A ragasztás sikerült ugyan,de így használhatatlan a motor...összerakva a határozott 1.8 fokos lépés helyett kézzel tekergetve a tengely,olyan érzésem támad,mintha egy kefés motort birizgálnék. Semmi pozíció nincsen,beüzemelve pedig párszor 10 fordulatnál többet nem bír. Közrejátszhat,hogy a mágnesek is el vannak benne törve,de előtte legalább pörgött,így viszont az ereje körülbelül 0.
Sajnos nem tudom,mennyi ideig lehetett volna kivenni károsodás nélkül,de ez sok volt neki,az biztos.

RogerCo

[#confused]Szomorúan olvasom soraid :(

Kicsa

Hát sajnos ez a helyzet. Mivel így használhatatlan,bontásra kerül. Próbálok Nodym mágneseket keresni,illetve valamilyen anyagot a léptetőmotorok mágnesességének 'felépítéséről'. Az állórész hibátlan,a forgórész pedig mágneshibás. Ha esetleg telepakolnám jól elhelyezett mágnesekkel,hátha életre lehetne kelteni még.

svejk

Ezeknél a mágneseknél, ha egy pillanatra is megszakad a zárt mágnesen erővonal, azonnal leépül a térerő.
Az lett volna megoldás, ha közvetlen egy vascsőbe dogod át, és onnan vissza  
Állítólag ez kivitelezhető, én még nem próbáltam.

Szalai György

A vasak fogazásait eltolva raktad össze, úgy ahogy volt?

Kicsa

Hihi...eső után köpönyeg! [#taps]
Erről a vascsöves megoldásról nem nagyon hallottam...ezidáig.
 
Egy lemez volt elszabadulva,azt úgy raktam vissza,ahogy én szerintem volt. A kis csoporton belül a fogak fedésben voltak,nem volt csavarodás.

svejk

Ahányszor szóba jött a lemágneseződés veszélye, mindig meg lett említve ez a megoldás.

Szalai György

http://cnctar.hobbycnc.hu/Szalai_Gyorgy/steperrotor1.jpg" TARGET=_fnew>Ezen a képen, a piros vonal mentén láthatod, hogyan vannak eltolva a lemezelések fogai. Erre gondoltam.
Nem is szedted le a vasat a tengelyről, hogy hozzáférj a mágneshez?

ANTAL GÁBOR

Tegnap direkt szétszedtem egy Minebea steppert. ( nem húztam csőbe , a tudomány követel áldozatokat )
Fi=1.8 fok , 4 tárcsás forgórész ,tárcsánként 50 foggal, 8 pólusú állórész  
 Ma megpróbálom a forgórészt szétszedni. Szerinted zsugorkötéssel vagy ragasztással szerelték?  
 Nálam az első és harmadik tárcsa illetve a második és negyedik tárcsa fogfejei ( de akár a fogárkot is nézhetném ) egybevágnak . Az első tárcsa foga a második tárcsa fogárkával vág össze ( ill a harmadik tárcsa foga a negyedik árkával ) A tárcsák számozása az egyik csapágytól indul  
 Képletesen:fej ,árok,fej, árok  ( persze ezt lehet monoton csavarodásnak is mondani de akár a cikk cakk elrendezést is használhatnám .

Kicsa

Sajnos nem figyeltem eléggé,és ez lett a vége. Én szerintem a törött mágnesek miatt,ha csőb húztam volna,akkor sem lenne jó. A törés helyén el tudom képzelni,hogy újabb pólusok kialakulása miatt egymást ütik,így hiába az egész.
A lemezeket nem szedtem le. azt az egyet odébb húztam,folyttam ragasztót,amjd visszanyomtam és kész. A mágneseknél is kifordítottam a darabokat,ragasztót be és visszanyomtam őket,csavarhúzóval.
 
Nekem ios az 1. és 3. lemezelés van párban,illetve a 2 a 4-gyel.

ANTAL GÁBOR

Nekem (más miatt) elég szoros kapcsolatom van az Euromagnet Kft vel. Nézegetem a gyűrű neodymiom mágneseket. Tudom hogy kijönne a 2 ft os órabér, de ha sikerülne szétszedni a forgórészt akkor lehet hogy egy neodymium korong behelyezésével javítható. Minden attól függ hogy költséghatékonyan akarunk e dolgozni  vagy a kihívásnak akarunk e megfelelni . A szűk légrés miatt lehet hogy készülékben kell összeszerelni  

Kicsa

Nézegettem én is ezt az oldalt,egyszer rendeltem már tőlük kisméretű mágneseket. Az én törött mágnesem adatai : Gyűrű lakú mag,kinézetre ezüstösen csillogó. Belső furat min. 10 mm,külső átmérő pedig kb 35 mm. Vastagsága pedig 2 mm. Sikerült leszedni az első csoport lemezt és az első törött mágnest,de itt meg is álltam. Mivel nem találtam ilyen méretű mágnesgyűrűt,ami megfelelően lenne polarizálva. (Ha jól tudom,ide radiális kellene)
Szóval a szétszedés része még menne,de a mágnes...EBayen sem láttam ilyen méretet sajnos.