Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Mi és hogyan működik

Indította gaben, 2024 április 09, 15:32

Előző téma - Következő téma

r2u4n063m

Pontosan azért van a gyengítés, hogy ott törjön ketté, így tudták felrakni.

D.Laci

Bocsi!
A 2. kép alatti kommentet nem olvastam.
A 3. kép alatti meg megzavart "Más okból kifolyólag nekem leesett az egy méter magas asztalról, és két darabba tört... "

r2u4n063m

Elnézést, ha félreérthetően fogalmaztam :)  
Itt a kép a törésről, ami már nem volt betervezve:  
https://lh5.googleusercontent.com/-SBY5HCneEmU/UCzc2QBDQAI/AAAAAAAADD0/bjW_IkaZMM8/s640/P1010015.JPG" border=0>
Egyébként ezzel a kis hibával továbbra is tökéletesen ellátja a funkcióját.

s2k5ycubj

Lassan már én is öreg rókának mondhatom magam,de még nem szedtem szét ilyen tokmányt és hasznosnak találom ezt a kis bemutatók. Köszi zzrash!

Kicsa

Sziasztok! Nem tudom,jó helyre írom-e a kérdésemet,de szerintem elfér.
Az Y szán furcsán viselkedett,így elkezdtem keresni a hiba okát. Legvégül maradt a léptetőmotor megvizsgálása,ami egy 3.1 Nm-es példány. Levettem a pajzsot,nem tűnt fel semmi...kicsit kitoltam hátra a tengelyt,nem láttam semmi különöset. Aztán kitoltam egy picit előre is,és ekkor ez a kép fogadott :  
 
http://cnctar.hobbycnc.hu/Kicsa/stepper.jpg" border=0>
 
Gondolom ez így nincsen rendjén,hogy az első lemez 'szabadon pörög' a tengelyen illetve 3 lemez után ismét elváltak egymástól,de itt még nem forog el. A motor egyébként kb 1000 mm/perc sebesség felett 4-es orsót 1:2 lassítással mozgatva fordulat közben véletlenszerűen 'pengő' hangot hallat,és sokszor kiesik a szinkronból,megáll. Ha 'elkapja a fonalat',van hogy 3.5 - 4 m/perccel is süvít. Kérdésem az volna,ez a probléma okozhat-e ilyen hibát,illetve lehet-e javítani az ilyet?

Szalai György

Melyik cég gyártmánya ez a motort?

Kicsa

Én egy fórumtársunktól vettem,eredetileg pedig ő a Klavio Kft-től. Sajnos ennél többet nem tudok,a matrica az alján szinte teljesen lekopott.

Szalai György

Nem boncolod tovább? A csapágy levétele után kiderülhetne, hogy mi a lemez leválásának oka, és hogy javítható-e.

Kicsa

Őszintén szólva inkább összeraknám és használnám...de így nem lehet. A forgórészt ki szabad vennem a testből? Olvastam már pro és kontra véleményeket is...

Kicsa

Mindegy...kivettem. Képet nehezen tudtma cak csinálni,gondolom az erős mágnes zavarta a gépet. Látszik,hogy az első pajzsnál vannak szétjőve a lemezek,az első elpörög.  
A 3 lemezcsoport közötti elválasztó mágnes? talán...egy darabból kellene lennie? Mert az első és hátsó is 2-3 db-ból áll,szemre tört felületű a rés...
 
http://cnctar.hobbycnc.hu/Kicsa/Stepper/el%f6l.jpg" border=0>
 
http://cnctar.hobbycnc.hu/Kicsa/Stepper/h%e1tul.jpg" border=0>
 

Szalai György

Ha kiveszed a forgórészt, ha nem, ez a motor, levált lemezekkel és törött mágnesekkel nem alkalmas a használatra.
Azért hallasz „pro és kontra véleményeket” mert vannak „pro és kontra” mágnesek.
 
A régebbi motorokban az alumínium-vas-kobalt-nikkel. AlNiCo anyagú mágnesek vannak, amikre a magas visszamaradó indukció, de az ellentétes irányú mágneses terekkel szemben kicsi ellenállás a jellemző. Magyarul könnyen lemágneseződnek. Ezeket kicsi légrésű, vagy teljesen zárt mágnes körű helyeken lehet jól használni. A léptetőmotorban kicsi a légrés. Meddig? Míg ki nem húzod a forgórészt az állóból. Akkor a mágnes veszít az erejéből, ha csak nem tolod át a forgórészt az állóból egyből egy passzos vascsőbe.
 
Az újabb fejlesztésű és drágább motorokban a jobb mágneses stabilitású, külső mágneses tereknek ellenállóbb, Sm2Co17 Szamárium-kobalt anyagú mágneseket használják. Ezek a helyükről kivéve is megtartják a mágneses erejüket.
 
Valószínűleg már a még újabb Nd2Fe14B Neodimium-vas-bór mágnesből is készítenek motort, alacsonyabb felhasználási hőmérsékletre. Az is stabil, nyitott mágnes körben is.
 
Ezt a motort jól odaverték, szerintem pont tengely irányban.
Mostanában elég sok Neodimium-vas-bór mágnest árulnak például a Vaterán, kézzel megfogható hőmérsékletig azok is bőven jók.
Ha találsz axiálisan polarizált, megfelelő méretű gyűrűket, és van egy kis műgyanta ragasztód, akkor megpróbálkozhatnál a forgórész javításával, saját használatra. Ha vigyázol a hőmérsékletre, lehet, hogy jobb lesz, mint újkorában.
Kicsit sok a „ha” de ez már ilyen.

svejk

Én így ahogy van megtömködném a törött részeket 5 perces műgyantagyurmával és a lemezeket is visrosszagasztanám folyékonnyal, vagy Loctite638-as csapágyragasztóval.

PSoft

Egy "öreg",MVS-50 DC motorszabályzó.
 
Adatokat a szabályzóról nem találtam,csak ami az adattábláján,és a frontlapján látható.
Az adattábla szerint,talán,...񟬭 a gyártás éve.
A (ki)bontás oka,...kíváncsiság.
Működik a készülék,pld.  http://cnctar.hobbycnc.hu/PSoft/Boncol%e1s/Mosogep_motor/" TARGET=_fnew>ezzel,a DC PM mosógépmotorral is.
Ez a motor,a teljes fordulattartományban "nyomatékosan" szabályozható vele.
 
A szabályzó szétbontása közben,fotóztam párat.
 
 http://cnctar.hobbycnc.hu/PSoft/Boncol%e1s/MVS-50_DC_motor_szab%e1lyz%f3/IMG_5258.JPG" border=0>
http://cnctar.hobbycnc.hu/PSoft/Boncol%e1s/MVS-50_DC_motor_szab%e1lyz%f3/IMG_5259.JPG" border=0>
http://cnctar.hobbycnc.hu/PSoft/Boncol%e1s/MVS-50_DC_motor_szab%e1lyz%f3/IMG_5260.JPG" border=0>
http://cnctar.hobbycnc.hu/PSoft/Boncol%e1s/MVS-50_DC_motor_szab%e1lyz%f3/IMG_5261.JPG" border=0>
http://cnctar.hobbycnc.hu/PSoft/Boncol%e1s/MVS-50_DC_motor_szab%e1lyz%f3/IMG_5262.JPG" border=0>
http://cnctar.hobbycnc.hu/PSoft/Boncol%e1s/MVS-50_DC_motor_szab%e1lyz%f3/IMG_5263.JPG" border=0>
http://cnctar.hobbycnc.hu/PSoft/Boncol%e1s/MVS-50_DC_motor_szab%e1lyz%f3/IMG_5264.JPG" border=0>
http://cnctar.hobbycnc.hu/PSoft/Boncol%e1s/MVS-50_DC_motor_szab%e1lyz%f3/IMG_5265.JPG" border=0>
http://cnctar.hobbycnc.hu/PSoft/Boncol%e1s/MVS-50_DC_motor_szab%e1lyz%f3/IMG_5266.JPG" border=0>
http://cnctar.hobbycnc.hu/PSoft/Boncol%e1s/MVS-50_DC_motor_szab%e1lyz%f3/IMG_5267.JPG" border=0>
http://cnctar.hobbycnc.hu/PSoft/Boncol%e1s/MVS-50_DC_motor_szab%e1lyz%f3/IMG_5269.JPG" border=0>
http://cnctar.hobbycnc.hu/PSoft/Boncol%e1s/MVS-50_DC_motor_szab%e1lyz%f3/IMG_5270.JPG" border=0>
http://cnctar.hobbycnc.hu/PSoft/Boncol%e1s/MVS-50_DC_motor_szab%e1lyz%f3/IMG_5271.JPG" border=0>
http://cnctar.hobbycnc.hu/PSoft/Boncol%e1s/MVS-50_DC_motor_szab%e1lyz%f3/IMG_5273.JPG" border=0>
http://cnctar.hobbycnc.hu/PSoft/Boncol%e1s/MVS-50_DC_motor_szab%e1lyz%f3/IMG_5274.JPG" border=0>
 
A következő két képen jól látható az "idő múlása" az elektronikán,a kondenzátorokat cserélni kell a panelon.
 
http://cnctar.hobbycnc.hu/PSoft/Boncol%e1s/MVS-50_DC_motor_szab%e1lyz%f3/IMG_5276.JPG" border=0>
http://cnctar.hobbycnc.hu/PSoft/Boncol%e1s/MVS-50_DC_motor_szab%e1lyz%f3/IMG_5277.JPG" border=0>
http://cnctar.hobbycnc.hu/PSoft/Boncol%e1s/MVS-50_DC_motor_szab%e1lyz%f3/IMG_5280.JPG" border=0>
http://cnctar.hobbycnc.hu/PSoft/Boncol%e1s/MVS-50_DC_motor_szab%e1lyz%f3/IMG_5281.JPG" border=0>
http://cnctar.hobbycnc.hu/PSoft/Boncol%e1s/MVS-50_DC_motor_szab%e1lyz%f3/IMG_5282.JPG" border=0>
http://cnctar.hobbycnc.hu/PSoft/Boncol%e1s/MVS-50_DC_motor_szab%e1lyz%f3/IMG_5283.JPG" border=0>

horcsab

Nagyon ismerős a bele. Egy csigás felhordóban van 2 db ilyen. Szépen működik kevés baj van vele. A motor hamarabb megy tönkre.

svejk

A tirisztorok az egyik legmegbízhatóbb félvezető kapcsolóelemek, ha néhány alapszabály be van tartva. Persze ez lehet adódik az alacsony kapcsolási frekvenciából is.