Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Mi és hogyan működik

Indította gaben, 2024 április 09, 15:32

Előző téma - Következő téma

hostya

Ha jobban megfigyeled a képeket, akkor látható hogy az állórészén egyfázisú tekercselés van, tehát nem lehet csúszógyűrűs 3f asszinkron motor.

2f428kduf

igaz, jobban megnéztem. Az állórész sorba kötve 220V. Én megpróbálnám 3 100W-os égővel, deltába vagy csillagban a 3 kefével. Persz 100W-os égő?? Már nincs is Európában.

svejk

Már éppen tollat ragadtam, hogy kritizáljalak. :)
 
Ez kérem nagyon úgy néz, ki hogy egy szinkron hajtás motorja, vagy generátora.
Egy másik ilyen pokoli szerkenytyűvel villamosan összekapcsolva egy szinkron hajtást kapunk.
Összekötni egymással csak a három fázist kell a csúszógyűrűkről, és természetesen mindkét félnek kell az 1 fázis gerjesztés.
 
Régen ilyen szerkezeteket alkalmaztak pl. ha egy valamilyen tengely, vagy kapcsoló szöghelyzetét kellett távolról leolvasni.
 

PSoft

Hát,...
 
A csúszógyűrűs,háromfázisú motorokat ismerem.
A hetvenes években,jópár darab volt a "gondozásom" alatt.
A legnagyobb,amit párszor szétszedtem,110HP-s volt,500V-os szigetelt rendszeren üzemelt.
180 liter trafóolaj kellett az indítóellenállásába.
MO 602(622???)-es olajkapcsoló kapcsolgatta,kiónyi vörösréz érintkezőkkel.
Abba is belefért,úgy húsz liternyi olaj.
Még,siklócsapágyakat is sikeresen öntöttünk ahhoz a motorhoz,egy tapasztalt,öreg kollegám segítségével.
 
A vásári ringlispil motorja,csak kávédaráló lehetne mellette.:)
 
Biztos,hogy "unikum" a tenyérnyi méretével ez a kis motor???,de ennek az állórészén nem háromfázisú tekercselés van!:((
 
Ez,valami más lehetett,...

2f428kduf

Azt hiszem Svejknek van igaza. Ez egy un elektomos tengely egyik tagja. A többi úgy van ahogy Svejk irja. A kis méret is ezt igazolja


Rabb Ferenc

Elvileg lehetne egyfázisú csúszógyűrűs motor is. Nagyon ritkán használt megoldás (volt). De főleg a mérete miatt Svejk okfejtése lehet az igaz. Szerintem is egy szöghelyzet jeladó.  
 
Pl a V43 sor villamos mozdony fokozatkapcsoló állását is egy ehhez hasonló "párossal" oldották meg


svejk

[#wink] Sőt még a Km-óra hajtás is ezen az elven működik. :)

Szalai György

Ez a megoldás. selsin vagy szelszin.
Forgótranszformátor alatt mit értesz? Indukciós szabályzót vagy motor-generátort?

svejk

A fokozatkapcsolónál annyi az eltérés, hogy a forgórész van 1 fázissal gerjesztve, és az állórész a 3 fázisú.(1 szénkefe megspórolva :))


sanyi84

Zsenge korom ellenére láttam már kívülről ilyen motort. Orosz katonai lokátorforgatóba is ez volt, egy másikkal összekötve lehetett tudni épp hol jár a forgató. Persze valószínűleg nem így működött eredetileg, de én már az antennaforgatóvá alakított verzióját láttam/szervizeltük.

hostya

A #1032 -ben levő link 12-13 oldala is említi a transzformátoros üzemmódot.
Igaz, abban az esetben az állórész is 3f tekercselésű.

mxjj54gxi

transzformátoros üzemnél a forgórészt le kell fogni állóra, és a szögállásával arányos lesz a kimenő feszültség.
Ezzel oldották meg nálunk is a nagy teljesítményű toroid kiváltását: 170 kilowattosban volt egy ilyenünk. A forgórészt egy ötvenkilós csiga fogta le.